Ostatni tydzień minął pod znakiem elektromobilności. Komisja Europejska proponuje cel zerowych emisji od 2030 r. dla nowych autobusów miejskich i redukcję emisji o 90 proc. dla nowych samochodów ciężarowych do 2040 r., a Parlament Europejski zatwierdził nowe cele redukcji emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i pojazdów dostawczych.
Z danych Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSPA z końca stycznia 2023 r., w Polsce było zarejestrowanych łącznie 67 097 osobowych i użytkowych samochodów z napędem elektrycznym. Z kolei Goldman Sachs prognozuje, że do 2035 r. pojazdy elektryczne będą stanowić połowę światowej sprzedaży samochodów.
Inwestycje – Stellantis rozszerza swoją globalną sieć rozwoju oprogramowania i otwiera nowy hub w Polsce. Natomiast berlińska firma IAV będzie rozwijać technologie automotive we Wrocławskim Parku Technologicznym.
Od 1 maja br. Martin Wellhoeffer ma być nowym członkiem zarządu Grupy MAHLE odpowiedzialnym za mechatronikę i elektronikę.
Z odpowiedzi, jaką RPO uzyskał od resortu infrastruktury wynika, że projekt zmian stawki za obowiązkowe badania techniczne pojazdów może nie zostać uchwalony do końca tej kadencji Parlamentu.