Miniony tydzień to przede wszystkim raporty i dane pokazujące tendencje na rynku motoryzacyjnym. Według danych z raportu KPMG i PZPM w ciągu trzech pierwszych kwartałów 2023 r. liczba rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce wzrosła o 10,6%, w tym w segmencie samochodów osobowych napędzanych alternatywnie odnotowano wzrost sprzedaży o 28%.
Z kolei ACEA podaje, że we wrześniu udział w rynku samochodów elektrycznych z napędem bateryjnym (BEV) osiągnął 14,8%, co oznacza wzrost z 14,1% we wrześniu roku poprzedniego – to już trzeci raz w tym roku, kiedy samochody zasilane akumulatorowo przewyższają w statystykach diesle.
Z kolei z raportu PIRE, PAIH i ARP wynika, że przed polskim sektorem elektromobilności stoją ogromne perspektywy rozwoju i możliwość zdobycia dobrej pozycji na świecie.
Grupa DBK oraz Snarto Sp. z o.o. wprowadzają na rynek nową markę rozwiązań dla transportu drogowego – ONYX.
Polski startup Ennovation Technology nawiązał współpracę z firmą Foton Motor – jednym z największych producentów aut dostawczych i ciężarowych na świecie.
Autos otworzył nowy oddział w województwie pomorskim.
Goodyear przygotowuje się do targów Solutrans 2023 w Lyon Eurexpo we Francji, a Wielton uczestniczył w targach TransLogistica Poland w Warszawie.
Końcówka roku to premiery kalendarzy – „ProfiAuto Art Gallery” to kalendarz, w którym z udziałem graficznych programów AI stworzono obrazy ikon motoryzacji w stylu najsłynniejszych twórców z przeszłości.