Ostatnie dni upłynęły pod znakiem informacji z obszaru chińskiej motoryzacji. Firma analityczna JATO Dynamics opublikowała raport, z którego wynika, że w 2024 roku w Chinach zarejestrowano ponad 23 miliony pojazdów, co stanowi około 30% globalnej rocznej liczby rejestracji (więcej <TUTAJ>). Z kolei CHERY zaprezentowało dwa nowe modele, które wkrótce będą dostępne w sprzedaży w Polsce – TIGGO 4 HEV (więcej <TUTAJ>) oraz TIGGO 9 PHEV (więcej <TUTAJ>).
Tymczasem w Wielkiej Brytanii producenci samochodów zostali oskarżeni o oszustwa przy testach emisji spalin w silnikach diesla (więcej <TUTAJ>).
A w Polsce firmy inwestują w nowe przedsięwzięcia. W październiku br. w gliwickiej fabryce BMZ Group ruszy produkcja systemów bateryjnych nowej generacji NMC4, które trafią do elektrycznych autobusów miejskich Daimler Buses (więcej <TUTAJ>), z kolei w halach Raciborskiej Fabryki Komponentów – Rafako – będą produkowane pojazdy Jelcza dla polskich sił zbrojnych (więcej <TUTAJ>).
GiPA ogłosiła wprowadzenie na rynek ulepszonej wersji znanego narzędzia prognostycznego SDP+, wyznaczającego nowy standard w zakresie analizy rynku części zamiennych (więcej <TUTAJ>).
Wracając na polski rynek – z danych BIG InfoMonitor wynika, że Stacje Kontroli Pojazdów w Polsce mają blisko 86 mln zł długu (więcej <TUTAJ>).
Zachęcamy również do przeczytania naszego podsumowania rynku motoryzacyjnego we wrześniu 2025 r. (więcej <TUTAJ>).