W branży nieco wakacyjnie, ale warto zwrócić uwagę na kilka istotnych informacji z rynku. Komisja Europejska zdecydowała, że wszystkie nowe samochody rejestrowane od 2035 r. w UE mają być bezemisyjne.
Legendarna polska marka przestała istnieć – Sąd Rejonowy w Warszawie ogłosił upadłość Ursusa.
Tymczasem Axalta przejęła brytyjską firmę U-POL – producenta materiałów lakierniczych do renowacji samochodów.
W mijającym tygodniu pojawiły się dwa raporty mówiące o kondycji aftermarketu i branży moto. Rok 2020 zakończył się wzrostami dla polskich dystrybutorów samochodowych części zamiennych, notowanych na GPW w Warszawie, nieco gorzej radziły sobie warsztaty samochodowe – wynika z raportu Santander Bank Polska.
Z kolei według raportu AutomotiveSuppliers.pl branża moto w II kwartale br. najbardziej cierpiała na niedobór półprzewodników.