To był tydzień! (26/2025) | MOTOFAKTOR

To był tydzień! (26/2025)

To był tydzień - najważniejsze wydarzenia w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej w dniach 23 - 29 czerwca 2025 r.

29/06/2025

Ostatni tydzień przyniósł m.in. pozytywne informacje o wynikach finansowych dwóch polskich dystrybutorów części zamiennych za maj 2025 r. – Inter Cars Auto Partner SA, ale niezbyt optymistyczne doniesienia nadeszły z BIG InfoMonitor i BIK – o gwałtownym wzroście zadłużenia sektora motoryzacyjnego. Z kolei GUS podał, że sprzedaż detaliczna w cenach stałych w maju 2025 r. była wyższa niż przed rokiem o 4,4%, a za wzrosty odpowiedzialna jest motoryzacja.

Rada Nadzorcza Aumovio SE zatwierdziła powołanie nowych członków zarządu przyszłej niezależnej spółki, wydzielonej z firmy Continental. Tymczasem firma Hitachi Astemo Aftermarket Germany GmbH poinformowała, że przyjęła nową nazwę – Astemo Aftermarket Germany GmbH.

Schaeffler wybrał Prologis Park Ujazd w województwie opolskim jako lokalizację swojego nowego Wschodnioeuropejskiego Regionalnego Centrum Dystrybucji i Kompletacji. Natomiast na terenach przemysłowych w gminie Kleszczów może powstać jedna z najbardziej innowacyjnych inwestycji motoryzacyjnych w Polsce – fabryka elektrycznych eVanów marki Adaptive Motors.

Sieć profesjonalnych warsztatów specjalizujących się w serwisie opon i lekkiej mechanice – Euromaster – rozpoczęła współpracę z carVertical, firmą dostarczającą kompleksowe raporty historii pojazdu. Firma Autos – jeden liderów rynku części do pojazdów ciężarowych – uruchomiła nową platformę B2B.

Według danych z końca maja 2025 r. w Polsce było zarejestrowanych o 46% więcej osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) niż w analogicznym okresie 2024 r. Marka OMODA & JAECOO zaprezentowała strategię rozwoju gamy aut zelektryfikowanych, w tym nowe modele dostępne w Polsce w 2025 i 2026 roku.

 

Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google:

belka Wiadomości Google