To był tydzień! (10/2025) | MOTOFAKTOR

To był tydzień! (10/2025)

To był tydzień - najważniejsze wydarzenia w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej w dniach 3 - 9 marca 2025 r.

W pierwszym tygodniu marca portal REPXPERT firmy Schaeffler skierowany do warsztatów samochodowych wystartował z kolejną akcją promocyjną MultiBonusy REPXPERT. Akcja MultiBonusy REPXPERT trwa 6 tygodni, od 3 marca do 13 kwietnia 2025 roku i skierowana jest do użytkowników programu lojalnościowego oraz portalu REPXPERT (www.repxpert.pl).

3 marca Wojciech Tomaszkiewicz objął stanowisko dyrektora generalnego Stellantis Polska. W ramach swojej funkcji będzie odpowiadał za działalność handlową Stellantis na rynku polskim, w tym należących do grupy marek: Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep®, Lancia, Leapmotor, Opel i Peugeot, a także pojazdów używanych Spoticar, obsługi posprzedażowej, części zamiennych i usług.

Również 3 marca 2025 r. wystartowała kwartalna loteria Inter Cars. Na 35-lecie działalności firma przygotowała niespodziankę dla wszystkich swoich klientów. W promocji może wziąć udział każdy klient Inter Cars, który dokona zakupu na fakturę na jednorazową kwotę co najmniej 400 zł.

Stowarzyszenie Rzeczoznawców Motoryzacyjnych i Maszynowych oraz Biegłych POLEKSMOT w Katowicach ogłosiło, że organizuje Konferencję zatytułowaną: „Urządzenia do pomiaru prędkości pojazdów, problematyka techniczna i prawna”.

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen wygłosiła oświadczenie dotyczące przyszłości rynku motoryzacyjnego. „…Nie możemy dopuścić do wzrostu cen pojazdów elektrycznych, ale jednocześnie nie możemy sobie pozwolić na tworzenie nowych zależności.  Dlatego rozważymy bezpośrednie wsparcie dla europejskich producentów baterii. Stopniowo będziemy wprowadzać wymogi dotyczące zawartości komponentów europejskich w ogniwach i bateriach…” – to fragment wypowiedzi von der Leyen dotyczący dostaw dla samochodów elektrycznych. Komisja przedstawiła 5 marca plan działania, który w zdaniem KE ma stworzyć zrównoważony sektor motoryzacyjny i pomóc uwolnić jego siłę innowacyjną. Aby utrzymać silną europejską bazę produkcyjną i uniknąć strategicznych zależności, KE udostępni 1,8 mld euro na stworzenie bezpiecznego i konkurencyjnego łańcucha dostaw surowców do produkcji akumulatorów

Producent akumulatorów Exide i motocyklowy zespół Liqui Moly Dynavolt Intact GP podpisali nową umowę sponsorską, która będzie obowiązywać do końca sezonu 2027.

W ramach tzw. kamieni milowych Krajowego Planu Odbudowy polski rząd zobowiązał się do wprowadzenia podatku od własności pojazdów emitujących spaliny. Grupa posłów spytała w interpelacji skierowanej do Ministerstwa Finansów na jakim etapie są prace nad wprowadzeniem podatku.

ORLEN OIL odpowiada na wymagania rynku i nowoczesnych jednostek napędowych poprzez doskonalenie swojej oferty. Najnowszym działaniem jest wprowadzenie olejów linii MAX EXPERT, posiadających technologię Advanced Protect Formula, generującą ochronną powłokę Hi-Endure Coat (HEC).

Samochody o napędzie hybrydowym pozostają najchętniej wybieraną alternatywą dla aut z silnikiem spalinowym, a samochód benzynowy zamierza wybrać o 14 p.p. mniej polskich kierowców (38 proc.) niż rok wcześniej, wynika z raportu „2025 Global Automotive Consumer Study” firmy doradczej Deloitte.

W tym roku na zwycięstwo i miano dealera roku DAF w Polsce zapracował zespół z wrocławskiego oddziału Grupy DBK (WTC Długołęka). To ich drugie zwycięstwo w historii konkursu. Poprzednie wywalczyli w 2014 roku, a na liście sukcesów mają jeszcze trzecie miejsce osiągnięte w 2017 roku.

W najnowszym odcinku podcastu MOTOPUNKT Maciej Blum o chińskiej motoryzacji rozmawia z Jakubem Farysiem – Prezesem Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Zapraszamy do wysłuchania – TUTAJ.

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google