Najbliższe miesiące wypełnione będą dalszym procesem konsolidacji, przy jednoczesnym rozszerzaniu oferty o nowe marki i referencje produktów.
Zmiany w strukturze właścicielskiej spółki AD Polska były jednym z najważniejszych wydarzeń minionego roku w branży motoryzacyjnej. Zakup firmy przez LKQ Corporation – globalnego lidera w dystrybucji części motoryzacyjnych, materiałów eksploatacyjnych i wyposażenia warsztatów – zmieni dotychczasową strukturę rynku. Obecna działalność prowadzona jest już w ramach grupy Rhiag pod szyldem sieci ELIT. Docelowo powstanie jedna sieć dystrybucji dla Centralnej i Wschodniej Europy.
W ostatnich latach spółka AD Polska odnotowywała systematyczny wzrost sprzedaży. Jednocześnie zwiększaliśmy dostępność oferty poprzez otwieranie kolejnych filii oraz powiększaliśmy sieć niezależnych warsztatów AD Serwis i Auto Primo. Z pozoru oznacza to dużą stabilizację w naszej branży, w praktyce nieustannie musimy dostosowywać się do zmian zachodzących na rynku. Wsparcie LKQ Corporation znacząco przyspieszy realizację strategii rozwoju na wszystkich płaszczyznach naszej działalności.
Piotr Stopczyk
Prezes ELIT Polska
Pierwsze zmiany zaszły już w katalogu produktów dostępnych w ELIT Polska. Oferta części zamiennych została poszerzona o własną markę Starline w gamie elementów układu hamulcowego, hydrauliki pojazdowej i akumulatorów. W kolejce czeka ponad 50 tysięcy referencji przeznaczonych do wszystkich typów pojazdów i marek.
Połączenie oferty AD Polska i ELIT Polska wymaga też weryfikacji listy dotychczasowych dostawców. Związane jest to z odmienną strategią poprzednich działalności, która oparta była na innych markach tzw. pierwszego wyboru.
Finalnie, dzięki większej ofercie w atrakcyjnym przedziale cenowym, skorzystają zarówno właściciele warsztatów, jak i kierowcy.
Niezmiennie fundamentem naszej strategii pozostaje rozbudowa sieci dystrybucji. Gęstsza mapa lokalizacji gwarantuje szybszą dostawę części do warsztatu, a tym samym skraca kierowcy czas oczekiwania na naprawę samochodu. Kolejnym elementem jest sieć niezależnych warsztatów, które ze względów formalnych musiały zdjąć charakterystyczne logo AD Serwis i Auto Primo. Obecnie trwa proces podpisywania nowych umów i zmiany szyldów na ELIT Partner.
Mirosław Drej
ELIT Polska