Textar: klocki hamulcowe LT do pojazdów ciężarowych

person Redakcja 17/04/2018

Opatentowana przez TMD Friction technologia LT pozwala na redukcję masy własnej w pojazdach ciężarowych, a tym samym zużycia paliwa.

Na drogach całego świata przybywa pojazdów użytkowych i ciężarowych, które niezmiennie odgrywają ważną rolę w transporcie i logistyce. Skutkiem ubocznym tej sytuacji jest większe zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla do atmosfery. Z tego powodu wprowadzane są liczne ograniczenia i obostrzenia, jednym z liczących się tu czynników jest norma Euro. Od jej wysokości – co prawda przyznanej podczas homologacji jednostki napędowej – uzależnione są między innymi stawki za przejazd polskimi trasami szybkiego ruchu i drogami krajowymi.

W transporcie drogowym bardzo ważnym czynnikiem są realne koszty eksploatacji pojazdu. To przede wszystkim liczenie zużycia paliwa i szukanie sposobu jego ograniczenia. Biorąc pod uwagę masę pojazdu i przewożonego ładunku wydawać się może, że odjęcie kilkunastu gramów z wagi klocka hamulcowego nie ma żadnego znaczenia. A jednak, biorąc pod uwagę liczbę kół, można osiągnąć wynik liczony w kilogramach, a to mnożymy jeszcze przez przebieg wyrażany w setkach kilometrów. Warto się o tym przekonać korzystając z kalkulatora udostępnionego na naszej stronie internetowej. Andrzej Sławiński doradca techniczny marki Textar w Polsce

Obniżenie wagi klocka hamulcowego uzyskano poprzez zastosowanie cieńszej płytki nośnej. Wymierną korzyść dało także wywiercenie w niej otworów, co jednocześnie podnosi wytrzymałość na obciążenia termiczne i efektywność w odprowadzeniu ciepła. Dodatkowo w miejscach łączenia z materiałem ciernym zastosowano wkładkę, która wyrównuje grubość klocka do pierwotnych wymiarów. Inaczej nie pasowałaby do zacisku hamulcowego.

 

Opracowana w ten sposób konstrukcja klocków została opatentowana przez Textar jako Light Technology (LT). Jej zalety zostały docenione przez specjalistów między innymi tytułem “Innovation Galery” na targach Automechanika 2015 w Madrycie.

Cieńsza płytka klocków hamulcowych w żaden sposób nie może obniżyć skuteczności i wydłużyć drogi hamowania. To bardzo ważny czynnik przy pojazdach użytkowych i ten parametr, w porównaniu do tradycyjnych konstrukcji, nie został obniżony. Co więcej, dzięki poprawie efektywności odprowadzania ciepła wzrosła żywotność zarówno klocków, jak i tarcz hamulcowych. A częstotliwość ich wymiany, w tym i przestoju pojazdu w warsztacie, to kolejne elementy liczące się do kalkulacji kosztów w transporcie drogowym. Andrzej Sławiński

 

Przy wątpliwościach dotyczących doboru referencji Textar do konkretnego modelu samochodu, można skorzystać z katalogu TecDoc lub multimedialnej aplikacji BrakeBook.

 

Źródło: Textar

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl