Texaco Delo 600 ADF - innowacyjny olej silnikowy | MOTOFAKTOR

Texaco Delo 600 ADF - innowacyjny olej silnikowy

person Adrian Januszkiewicz 17/09/2020

Chevron wprowadził do sprzedaży swój najnowszy olej silnikowy Texaco Delo 600 ADF z opatentowaną technologią OMNIMAX.

Texaco Delo 600 ADF z OMNIMAX, technologią opatentowaną przez Chevron, to pierwszy olej do mocno obciążonych silników, mogący w znacznym stopniu ograniczyć gromadzenie się popiołu w filtrach DPF, dla wysokiej ochrony zarówno silnika, jak i układu wydechowego.

 

Nazwa ADF podkreśla kluczowe aspekty oleju:

 

  • Aftertreatment Protection – Ochrona układów oczyszczania – technologia dodatków Texaco o bardzo niskiej zawartości popiołu ma wykorzystywać 60% mniej komponentów metalicznych, mogących osadzić się w układach oczyszczania spalin i wymagających kosztownej konserwacji oraz przestojów sprzętu;
  • Drain Interval Extension – Wydłużenie okresów między wymianami – ma wykorzystywać skuteczny pakiet dodatków przeciwutleniających, które mają pomagać zapobiegać rozkładowi w podwyższonych temperaturach roboczych, co w innych przypadkach ogranicza żywotność oleju silnikowego;
  • Fuel Economy Retention – Poprawa oszczędności paliwa – nowy i sprawdzony wymiar wydajności, który ma pomagać utrzymać ekonomiczną pracę maszyn i urządzeń, zapewniając znaczne oszczędności w całym okresie użytkowania.

 

Nowa linia produktów i technologia dodatków ma pomagać znacząco ograniczyć szybkość zapychania filtrów DPF, zapewniając wydłużone okresy międzyobsługowe, mniejszą częstotliwość cykli regeneracji oraz pomagając zwiększyć oszczędności paliwa nawet o 3% przez cały okres użytkowania pojazdu.

Przepisy dotyczące emisji spalin napędzają rozwój technologii

Chevron zapewnia, że do opracowania Texaco Delo 600 ADF przyczyniła się chęć pomocy klientom w utrzymaniu możliwie najniższych kosztów działalności, przy jednoczesnym spełnianiu wymogów, dotyczących emisji spalin w maszynach pozadrogowych.

 

W roku 1999 wprowadzono europejskie normy Stage I dla silników stosowanych w maszynach nieporuszających się po drogach (NRMM), a w kolejnych latach wymogi dotyczące NOx oraz cząstek stałych zaostrzały się, dzięki czemu maszyny stawały się dużo czystsze.

 

Podczas gdy normy Stage III i IV spowodowały ograniczenie stosowania filtrów DPF, Stage V upowszechnia stosowanie tych filtrów, zdolnych do skutecznej redukcji emisji cząstek stałych, jednak wymagających okresowego czyszczenia dla usunięcia materiałów niepalnych, jakie z czasem się na nich gromadzą.

Wadą filtrów DPF jest fakt, że zwiększają one zużycie paliwa, aby zapewnić wytworzenie ilości ciepła wystarczającej do wypalenia nagromadzonej sadzy. Ma to swoją cenę, związaną nie tylko z bezpośrednim kosztem maszyn i ich czujników oraz niezbędnych urządzeń dozujących, ale także ze stałymi kosztami eksploatacji i konserwacji. Texaco Delo 600 ADF znacznie ogranicza szybkość zapychania filtrów DPF, zwiększając ich trwałość użytkową nawet dwuipółkrotnie. Umożliwia to utrzymanie oszczędności paliwa rzędu 3% przez cały okres eksploatacji, a tym samym zapewnia klientom znaczną redukcję wydatków. Rommel Atienza Global Commercial Brand Manager w Chevron

 

Również utrzymanie sprawności nowoczesnych układów kontroli emisji spalin miało znaczący wpływ na branżę transportową. Chociaż filtry DPF stosowane są od wielu lat, nadal są one źródłem usterek.

 

W badaniu przeprowadzonym przez Texaco Lubricants w Wielkiej Brytanii w roku 2020, 67% respondentów zgłosiło problemy z układami kontroli emisji spalin, a wielu z nich wskazało konkretnie na filtry DPF.

 

Blisko połowa ankietowanych twierdzi, że musiała przeprowadzać ręczną regenerację filtra DPF, aby przywrócić jego skuteczne działanie – co było nieplanowanym zabiegiem, zatrzymującym pojazd ciężarowy w serwisie, a przy tym wymagającym wypalenia paliwa.

 

Zapchane filtry DPF, konieczność ich czyszczenia lub wymiany, stanowiły najczęściej zgłaszane problemy.

Obecnie układy DPF stosowane są nie tylko w pojazdach drogowych, ale także na budowach, w kopalniach, kamieniołomach, w elektrowniach, rolnictwie czy leśnictwie, dlatego możemy śmiało założyć, że problemy podobne do tych zgłaszanych w sektorze pojazdów ciężarowych i transportu zaczną także dostrzegać inne sektory gospodarki. Rommel Atienza

Ograniczanie ilości popiołu w filtrze DPF

Filtr DPF wychwytuje do 98% emitowanych cząstek stałych w formie sadzy i popiołu, z czego większość spalana jest podczas zwykłego cyklu regeneracji DPF. Jednak popiół, jako pochodna metalicznych dodatków do olejów, nie ulega spaleniu, co oznacza, że z upływem czasu filtr DPF się zapycha, a właściciele maszyn i flot pojazdów muszą wycofywać je z eksploatacji na czas przywracania sprawności filtra DPF, co zwiększa koszty konserwacji i obniża produktywność maszyn.

Jeżeli na filtrze DPF zbierze się zbyt wiele sadzy i popiołu, duża ilość ciepła wytwarzana w procesie regeneracji może go uszkodzić, a jego wymiana jest kosztowna. Zapychanie filtrów DPF zwiększa ciśnienie zwrotne w silniku oraz częstotliwość regeneracji, co przekłada się na większe zużycie paliwa.

 

Jednak w grę wchodzi nie tylko ochrona filtra DPF. Texaco Delo 600 ADF, według zapewnień Chevrona, spełnia, a nawet wykracza ponad wymogi norm ACEA E6, E9 i specyfikacje OEM, a przy tym wykazuje znakomitą stabilność oksydacyjną w testach branżowych, producentów OEM oraz eksploatacyjnych, umożliwiając wydłużenie okresów między wymianami oleju. Zachowując trwałość produktów z serii Texaco Delo 400, Texaco Delo 600 ADF ma zapewniać przy tym także doskonałą ochronę mechanizmów zaworów przed zużyciem oraz tłoków przed osadami.

Nie zapominajmy o tym, że jest to olej silnikowy, który zapewnia niezwykle skuteczną ochronę silnika, co stanowi dla klientów stosujących Delo 600 ADF wartość dodaną. Rommel Atienza

 

Pełna oferta produktów Delo 600 ADF dostępna jest od 1 lipca 2020 r. i obejmuje:

 

  • Delo 600 ADF 15W-40
  • Delo 600 ADF 10W-30

 

Są one przeznaczone do pojazdów ciężarowych, pojazdów i maszyn rolniczych, pojazdów i maszyn budowlanych oraz dla przemysłu. Chevron zapewnia, że ta linia produktowa będzie rozszerzana o oleje przeznaczone dla innych segmentów.

Źródło: Texaco Lubricants

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).