Testy Red Light na Lotnisku Warszawa-Radom | MOTOFAKTOR

Testy Red Light na Lotnisku Warszawa-Radom

person Adrian Januszkiewicz 30/06/2021

W ramach testów Red Light na Lotnisku Warszawa-Radom sprawdzano systemy kontroli wjazdu pojazdów na skrzyżowanie na czerwonym świetle.

Płyta lotniska Waszawa-Radom. Tu pracownicy CANARD GITD sprawdzali funkcjonalność urządzeń rejestrujących oferowanych przez firmy, które zgłosiły się do przetargu na zakup i dostawę systemów monitorujących wjazd pojazdów na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Dzięki porozumieniu z Przedsiębiorstwem Państwowym „Porty Lotnicze”, które bezpłatnie udostępniło GITD płytę radomskiego lotniska, testy odbyły się w bezpieczny i komfortowy sposób poza ruchem drogowym.

 

Wyznaczono cztery stanowiska, przy których ustawiono sygnalizatory świetlne, a na nawierzchni naklejono oznakowanie poziome – skrzyżowanie typu T – symulujące infrastrukturę skrzyżowania.

 

Podczas kilkuset przejazdów pojazdów typu osobowy, bus oraz ciężarowy symulowano codzienne sytuacje drogowe. Sprawdzono m.in. czy urządzenia właściwie identyfikują wykroczenie, rodzaj pojazdu, czy skutecznie odczytują numery rejestracyjne oraz jakość zarejestrowanego przez kamery obrazu, zarówno w dzień jaki i w nocy. Zgromadzony podczas testów materiał zostanie teraz przeanalizowany i sporządzona zostanie ocena każdego ze sprawdzonych systemów.

 

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym planuje objąć kontrolami 30 kolejnych skrzyżowań w 18 miastach. Kontrole będą prowadzone z wykorzystaniem systemu kamer, które w chwili przekroczenia przez pojazd wirtualnej linii detekcji podczas nadawania czerwonego światła, automatycznie wykryje i zarejestruje wykroczenie. Wykonawca, który zostanie wyłoniony w trakcie trwającej procedury przetargowej, będzie miał 72 tygodnie od podpisania umowy na przekazanie urządzeń do użytkowania. Szacowany koszt montażu 30 systemów kontroli wjazdu pojazdu na skrzyżowanie na czerwonym świetle to 29,5 ml zł.

 

Po zakończeniu tego etapu rozbudowy systemu fotoradarowego, CANARD zamierza prowadzić kontrole na 50 skrzyżowaniach. Dziś stałymi kontrolami objętych jest 20.

Zwiększenie liczby skrzyżowań objętych kontrolami jest kolejnym etapem rozbudowy systemu fotoradarowego CANARD GITD w ramach realizacji projektu „Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym”. Jest on współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

 

Rozbudowa i modernizacja systemu ma wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego. Realizacja projektu ma objąć  zasięgiem wszystkie kategorie dróg publicznych. Działania, zaplanowane w ramach zwiększenia skuteczności i efektywności systemu, uwzględniają włączenie do niego urządzeń najnowszej generacji.

 

Projekt zakłada zakup 358 urządzeń rejestrujących, w tym 100 urządzeń, które zostaną zainstalowane w nowych lokalizacjach:

 

  • 39 urządzeń do odcinkowego pomiaru średniej prędkości,
  • 26 stacjonarnych urządzeń rejestrujących (fotoradarów),
  • 30 urządzeń służących do monitorowanie wjazdu na skrzyżowanie na czerwonym świetle,
  • 5 urządzeń rejestrujących niestosownie się do sygnalizacji świetlnej na przejazdach kolejowym.

 

Zakupionych ma zostać 11 przenośnych urządzeń rejestrujących, które będą wykorzystywane w miejscach niebezpiecznych, gdzie np. z przyczyn technicznych nie jest możliwy montaż stacjonarnych urządzeń rejestrujących. 247 urządzeń ma zostać zainstalowanych w dotychczas wykorzystywanych lokalizacjach. Sukcesywnie wymieniane mają być najstarsze i najbardziej wyeksploatowane urządzenia funkcjonujące w ramach systemu CANARD.

 

Całkowity koszt realizacji projektu wynosi: 162 mln zł, z czego 137,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych.

Źródło: GITD

user photo

Autor

Adrian Januszkiewicz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).