Termostaty w ofercie NRF | MOTOFAKTOR

Termostaty w ofercie NRF

Firma NRF rozszerzyła swoje portfolio produktowe o termostaty.

Podstawowe informacje termostatu MAP firmy NRF

Gdy silnik pracuje na pełnym obciążeniu, wyższa temperatura pracy powoduje niekorzystne skutki.
Termostat sterowany przez MAP skutecznie obniży temperaturę płynu chłodzącego podczas pracy na
pełnym obciążeniu. Funkcja i podstawowa konstrukcja mechaniczna termostatu MAP są zasadniczo takie same, jak konwencjonalnego termostatu.

 

Termostat MAP jest zintegrowany z elementem grzejnym w elemencie rozprężnym (element oskowy) i tworzy całość z obudową termostatu. Obudowa termostatu wykonana jest z aluminium lub tworzywa sztucznego. Jego wewnętrzna część jest zintegrowana z interfejsem elektrycznym łącząc element rozprężny z grzałką. Układ chłodzenia odczytuje temperaturę płynu chłodzącego i silnika przez czujnik temperatury, następnie łączy się z nagrzewnicą w termostacie MAP. Na podstawie krzywej temperatury zapisanej w ECU, wkład określa stopień otwarcia termostatu w zależności od prądu.

 

W porównaniu z konwencjonalnym termostatem, termostat MAP może być otwierany we wcześniej określonym czasie przez wkład grzewczy. Stopień otwarcia termostatu ustawiany jest zgodnie z aktualnym stanem obciążenia silnika. Zapewniać to utrzymanie silnika w optymalnej temperaturze roboczej. Co poprawiono w elektroniczne sterowanych termostatach?

 

Z powodu awaryjności wcześniejszych modeli zmieniono je na nowe. Uzupełniono je o rezystor, okablowane i połączenia stykowe, które wcześniej się utleniały. Istnieją również przyczyny zewnętrzne, na przykład awarie czujników. To z kolei zmieniło podejście do rozwiązywania problemów. W dzisiejszych czasach ciężko obejść się bez diagnostyki komputerowej.

 

Oto niektóre z możliwych kodów usterek:

 

  • P0597 – Sterowanie ogrzewaniem termostatu – obwód otwarty
  • P0598 – Kontrola elementu grzejnego termostatu – obwód za słaby
  • P0599 – Kontrola elementu grzejnego termostatu – obwód przeciążony
  • P1619 – Obwód sterowania termostatu płynu chłodzącego silnik – słaby sygnał

Walidacja NRF

Jak każdy produkt, termostat MAP jest dokładnie sprawdzany i testowany w Dziale Technicznym NRF pod kątem prawidłowego montażu, wysokiej wydajności i długiej trwałości.

 

Artykuł sponsorowany przez NRF

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).