Teoria i praktyka na szkoleniach Bilstein | MOTOFAKTOR

Teoria i praktyka na szkoleniach Bilstein

Coraz częściej pierwszym krokiem do poszerzenia oferty o te usługi jest udział w szkoleniach prowadzonych przez Bilstein.

Pod koniec XX wieku, dzięki współpracy inżynierów Bilstein i Mercedes-Benz, do seryjnej produkcji trafiło zawieszenie pneumatyczne. Pierwszym samochodem osobowym, który je otrzymał była Klasa S (W220/C215). W kolejnych latach montowano je w coraz większej liczbie modeli, także spod znaku Audi, BMW, Jaguara, Land Rovera czy Volkswagena. Dzięki temu rozwiązanie to stało się dostępne dla coraz większego grona kierowców. Dziś, popularność ich jest na tyle duża, że proporcjonalnie rośnie zapotrzebowanie na serwis w niezależnych warsztatach. W rozszerzeniu usług w tym zakresie pomaga Bilstein organizując szkolenia dla mechaników.

Jeszcze kilka lat temu trudno było znaleźć w Polsce niezależny serwis zajmujący się zawieszeniem pneumatycznym. Po części wynikało to z małego i młodego parku samochodów, których właściciele i tak korzystali z Autoryzowanych Stacji Obsługi danej marki. Obecnie coraz więcej warsztatów otrzymuje zapytania na temat możliwości serwisowania bądź wymiany airmaticów. Nie jest to skomplikowana czynność, można się jej podjąć na podstawie wiedzy zdobytej we własnym zakresie lub prowadzonym przez nas jednodniowym szkoleniu.

doradca techniczny w firmie IHR Warszawa, przedstawiciela marki Bilstein w Polsce - Andrzej Wojciech Buczek

 

Pod hasłem zawieszenie pneumatyczne kryją się amortyzatory o nieco innej niż klasyczne konstrukcje budowie. W obu przypadkach ich wymiana jest niemal taka sama, jednak przy airmaticach trzeba stosować się do kilku zasad. Najczęstszym błędem mechaników jest ostateczne dokręcenie śrub mocujących i napełnienie układu powietrzem w momencie, gdy pojazd znajduje się jeszcze na podnośniku. Zdarzają się też przypadki użycia klucza udarowego lub pominięcia końcowego sprawdzenia geometrii kół.

 

Zdobytą teorię warto powtórzyć w praktyce. Uczestnicy szkoleń prowadzonych przez Bilstein mają możliwość wymiany zawieszenia pneumatycznego w warunkach warsztatowych. Poza właściwym doborem nowych referencji (np. poprzez katalog on-line pl.bilstein.com), potrzebny jest podnośnik stacjonarny, zestaw odpowiednich kluczy, miarka (niezbędne ustawienia tej samej odległości pomiędzy środkiem felgi a nadkolem) i dobre oświetlenie.

Jesteśmy jednym z największych dystrybutorów części samochodowych w województwie podkarpackim. Z naszej oferty korzysta wiele niezależnych warsztatów, dzięki nim mamy najlepsze rozeznanie o bieżącej sytuacji na lokalnym rynku i oczekiwaniach kierowców. Amortyzatory to jedne z najczęściej sprzedawanych pozycji, ale też coraz więcej zamówień dotyczy zawieszenia pneumatycznego. Rosnący potencjał tego rynku dostrzega coraz więcej mechaników, stąd nasza decyzja o zorganizowaniu dla nich teoretycznego i praktycznego szkolenia Bilstein.

właściciel Inter Auto z Jarosławia - Paweł Ujma

 

Źródło: Bilstein

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).