Leapmotor wstrzymuje plan produkcji samochodów w Polsce. Jak donosi Money.pl, decyzja ta ma związek z wprowadzeniem przez Unię Europejską ceł na chińskie samochody elektryczne o czym pisaliśmy całkiem niedawno. Informację potwierdzają źródła w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która odpowiada za współpracę z zagranicznymi inwestorami.
W zakładach Stellantis w Tychach planowano produkcję chińskich samochodów elektrycznych Leapmotor T03 i C10. Na początku zaczęto montować model T03 z części sprowadzanych z Chin, ale w dalszej perspektywie przewidywano lokalizację części produkcji w Polsce. Dzięki temu rozwiązaniu chciano uniknąć wysokich ceł na importowane samochody. W tej chwili montaż modelu T03 nie została przerwana i trwa nadal.
Z informacji Money.pl wynika, że chińska firma zdecydowała się wstrzymać wszystkie swoje inwestycje na terenie Europy w odpowiedzi na wprowadzenie nowych opłat. W międzyczasie Stellantis kontynuuje rozwój sieci sprzedaży samochodów Leapmotor w Europie, w tym również w Polsce. Do końca roku planowano otwarcie 200 salonów, a docelowo liczba ta miała wzrosnąć do 500. Rozpoczęcie sprzedaży planowano na początek 2025 r.
Leapmotor stanowił część planu Carlosa Tavaresa, na zwiększenie sprzedaży pojazdów elektrycznych, co jest zgodne z wymogami UE dotyczącymi redukcji emisji. Wstrzymanie produkcji w Polsce może jednak poważnie zakłócić te plany.
Według nieoficjalnych informacji koncern Stellantis (51% akcji Leapmotor) rozważa przeniesienie produkcji do Maroka, które posiada umowę o wolnym handlu z Unią Europejską, dzięki czemu uniknęłoby ceł zaporowych. Rozważa się też przeniesienie produkcji do Niemiec, lub na Słowację.
Pewne jest jedno – w Tychach zostaje montownia modelu T03, natomiast plany produkcji modelu C10 zostają przeniesione poza granice Polski.
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google: