System warsztatowy (DMS) – serce nowoczesnego serwisu | MOTOFAKTOR

System warsztatowy (DMS) – serce nowoczesnego serwisu

person Redakcja 6/03/2020

Warsztat samochodowy to obecnie jeden z obszarów życia do digitalizacji. Sercem nowocześnie działającego serwisu musi stać się system DMS.

Na rynku znajdziemy szeroką ofertę programów typu DMS (Dealer Management System). Pojawia się zatem pytanie, na co należy zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania?

 

Podstawową funkcją programu ma być wsparcie codziennych działań serwisu:

 

  • przetwarzanie i realizacji zleceń,
  • rozliczanie napraw,
  • przyjęcie dostaw.

System warsztatowy powinien również wspierać i upraszczać spełnianie przepisów prawnych i podatkowych, takich jak:

 

  • RODO,
  • pliki JPK (pliki finansowo – kontrolne),
  • ewidencja olejów oraz czynnika klimatyzacji,
  • połączenie z kasą fiskalną online itp.

 

Warto zwrócić uwagę na 4 kluczowe funkcjonalności systemu DMS, które są bardzo istotne podczas pracy warsztatu. Dzięki nim

 

  1. Kompleksowość – wdrożone rozwiązanie ma zapewnić wsparcie na każdym etapie pracy serwisu. Nie jest to wyłącznie miejsce otwierania i zamykania zleceń. To także baza danych o naprawianych pojazdach, klientach, historia sprzedaży oraz administrowanie dostaw. Warto żeby posiadał połączenie do katalogów dostawców, z którymi warsztat współpracuje np. dystrybutorów części zamiennych.
  2. Kompatybilność – uniwersalne programy pozwalają na bez problemowe przesyłanie danych, plików z innymi systemami i urządzeniami zainstalowanymi w firmie. Warto, aby program DMS komunikował się z systemem księgowym i w prosty sposób pozwalał na bieżące rozliczenia, czy przekazywanie plików JPK. Dodatkowo podłączenie z urządzeniami diagnostycznymi, pozwoli na przesyłanie protokołów kontrolnych bezpośrednio do systemu. Takie rozwiązanie daje pewność posiadania pełnej dokumentacji.
  3. Planowanie czasu pracy – elektroniczny terminarz to miejsce, w którym na bieżąco można kontrolować dostępność, umawiać klientów, planować pracę mechaników. To także narzędzie pozwalające na rozliczanie pracowników, a także sprawdzenie liczby przepracowanych godzin w stosunku do zaplanowanych. Codzienna kontrola terminarza to również dobra praktyka kierownika. Powinien on weryfikować liczbę godzin zaplanowanych na kolejny dzień. Sprawdzić którzy klienci będą czekać na naprawę na miejscu w serwisie, a którzy zostawią auto, a także ile zleceń i które należy rozszerzyć.
  4. CRM – zarządzanie relacjami z klientami – to moduł pozwalający na budowanie i tworzenie bazy danych Klientów. Pozwala na aktywną sprzedaż usług i części zamiennych, a także na zachęcaniu klientów do wizyty w warsztacie.

 

Niezależnie od wyboru oprogramowania warsztatowego, jego funkcjonalności i zakresu, zasadniczą kwestią jest bieżąca praca na programie. By w pełni wykorzystać możliwości systemu, warto zadbać o jakość wprowadzanych danych.

 

Jeśli system jest pusty ponieważ zlecenia nie są rejestrowane, dane klienta nieuzupełnione, a terminarz funkcjonuje wyłącznie w formie papierowej, system staje się bezużytecznym narzędziem i dodatkowym kosztem dla warsztatu. Z kolei stała i bieżąca praca, sumienne wypełnianie i pielęgnowanie bazy może przynieść dużą redukcję czasu i dodatkowych kosztów.

 

To również efektywniejsze planowanie pracy warsztatu i rozliczenia pracowników. W konsekwencji pozytywne zmiany pozwalają na skupienie uwagi na Kliencie i jego potrzebach, a co za tym idzie na zadowoleniu i satysfakcji.

 

Warsztaty należące do sieci Bosch Car Service korzystają z szerokiego pakietu wsparcia związanego z wdrożeniem systemu DMS. Dzięki szkoleniom jak i spotkaniom z ekspertami, optymalizują organizację jak i poprawiają zyskowność serwisu.

 

Więcej o współpracy z siecią Bosch Car Service można dowiedzieć się na stronie: warsztatybosch.pl.

 

Źródło: Bosch Car Service

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).