Start-upy mogą zmienić branżę motoryzacyjną | MOTOFAKTOR

Start-upy mogą zmienić branżę motoryzacyjną

Motorro.pl, carQ.pl, Fibratech, Woop Automotive i Kianka - między innymi te projekty będzie można zobaczyć podczas XIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego.

Po raz pierwszy organizator wydarzenia – Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych – postanowił poszukać młodych innowacyjnych firm, które tworzą interesujące rozwiązania m.in. dla branży motoryzacyjnej.

 

Producenci części motoryzacyjnych przeznaczają 8-10 proc. własnych przychodów na badania
i rozwój. Konieczność rozwoju w kierunku szeroko rozumianych nowych technologii sprawia, że powstaje coraz więcej projektów start-upowych, które proponują nowoczesne rozwiązania dla całej branży. W Polsce start-upy motoryzacyjne wciąż kiełkują, ale pojawiły się pierwsze interesujące projekty, które zostaną zaprezentowane podczas XIII Kongresu Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, największej imprezy w branży. Oprócz wystawy, prezentującej start-upy odbędzie się panel dyskusyjny pt. „Szanse i bariery w rozwoju start-upów w branży automotive”. Osoby biorące udział w dyskusji pokażą ten temat z kilku perspektyw: start-upu, tzw. anioła biznesu inwestującego w start-upy, branży oraz agend rządowych, takich jak Polski Fundusz Rozwoju, czy Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Motoryzacja bardzo potrzebuje dzisiaj innowacyjnych rozwiązań. Dowodem na to jest choćby wartość nakładów na badania i rozwój w branży. Źródłem wielu innowacji na tym rynku mogłyby, a nawet powinny być start-upy.

MamStartup.pl - Marcin Małecki

 

Poniżej kilka informacji o projektach start-upowych, z którymi będzie można zapoznać się na Kongresie.

 

Motorro.pl jest porównywarką części samochodowych i ofert hurtowni motoryzacyjnych. Projekt kierowany jest do sklepów sprzedających części oraz warsztatów samochodowych. Celem projektu jest zautomatyzowanie i tym samym uproszczenie procesu zakupowego między hurtowniami, warsztatami samochodowymi i sklepami.

 

carQ.pl to aplikacja stworzona po to, by dostarczać aktualne informacje na temat pojazdów, pomoże również w zarządzaniu niezbędnymi zadaniami serwisowymi. Dzięki niej możemy sprawdzić podstawowe informacje o pojeździe, jego historię, a nawet koszt eksploatacji, zanim zdecydujemy się na zakup auta.

 

Zespół Fibratech stworzył prototyp superlekkiej felgi z kompozytu węglowego. Produkt waży jedynie 3,5 kg, podczas gdy tradycyjne felgi aluminiowe od 6 do 13 kg. Ta niewielka różnica ma ogromne znaczenie dla rozwoju motoryzacji, a zwłaszcza elektromobilności. Zamontowanie takich felg w samochodzie elektrycznym dałoby możliwość na zwiększenie jego zasięgu nawet o 6 proc.

 

Woop Automotive jest platformą komunikacyjną mającą na celu kontakt między dystrybutorami, sklepami i producentami a warsztatami i firmami transportowymi. Jest to ułatwienie dla kupujących
i sprzedających części samochodowe. Misją firmy jest dostarczenie nowej jakości komunikacji w branży motoryzacyjnej.

 

Kianka to z kolei aplikacja, która jest alternatywą dla osób mających auto bez czujnika parkowania, ale jednocześnie szukających takiego rozwiązania. Aby go zamontować nie jest potrzebna droga przebudowa auta, montaż czujników lub kamery. Bezprzewodowy czujnik parkowania można zamontować bez pomocy mechanika – połączony z aplikacją w smartfonie ostrzega nas przed zbliżającą się przeszkodą.

 

Przypominamy, że XIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego odbędzie się w  dniach 7-8 listopada w hotelu Sound Garden w Warszawie.

 

Źródło: SDCM

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).