Sprzedaż części zamiennych korzystna dla Tyre24 | MOTOFAKTOR

Sprzedaż części zamiennych korzystna dla Tyre24

Rozszerzenie oferty Tyre24 o handel częściami zamiennymi, według Christiana Koepera, wpłynął bardzo dobrze na jej rozwój.

Handel internetowy oponami i felgami w sektorze B2B jest już dobrze ugruntowany. Czy logicznym rozwiązaniem jest stopniowe rozszerzanie dobrze funkcjonującej platformy o części zamienne i eksploatacyjne? Christian Koeper jasno mówi, że tak. Od kwietnia jest dyrektorem operacyjnym w firmie SAITOW AG, która jest operatorem platformy B2B Tyre24.

Rozszerzenie oferty produktów o części zamienne i eksploatacyjne do pojazdów silnikowych było kolejnym logicznym krokiem. Od 2017 roku nasz asortyment w tej dziedzinie zwiększył się do ponad 10 milionów artykułów. Ponad 40% naszych klientów kupuje nie tylko opony i felgi, ale także części – co podwoiło naszą sprzedaż w tym sektorze w porównaniu z rokiem poprzednim.

dyrektor operacyjny w firmie SAITOW AG - Christian Koeper

 

Oprócz konsolidacji i umiędzynarodowienia branży części zamiennych, jako kolejny trend ostatnich lat dostrzega on pojawienie się handlu elektronicznego (ang. e-commerce). Na tym polu gry, platformy takie jak Tyre24, mają przewagę nad sklepami internetowymi producentów lub hurtowników

Z mojego doświadczenia wynika, że platforma łącząca oferty różnych dostawców oferuje swoim klientom wyższą przydatność niż pojedynczy dostawca. Za sprawą liczebności swoich dostawców, platforma prowadzi do znacznie szerszej gamy i głębokości asortymentu.

- Christian Koeper

 

Jednocześnie dyrektor operacyjny SAITOW AG podkreśla, że każdy dostawca usług na Tyre24 musi spełniać kryteria jakościowe i ilościowe, tak aby usługa, cena i dostępność odpowiadały nabywcy. Szczególnie ważna jest jakość usług – czas dostawy, dostępność, dobre oceny od klientów itp. – te cechy stanowią często ważniejsze kryteria decyzyjne niż cena.

 

Tyre24 ma sportowe nastawienie do zagrażającej konkurencji w postaci gigantów handlu elektronicznego, takich jak np. Amazon. Olbrzymie firmy mają doświadczenie głównie w biznesie zorientowanym na klientów końcowych (B2C), podczas gdy platforma B2B Tyre24 posiada szeroką, lojalną bazę klientów na powiązanym rynku i wyraźne ukierunkowanie na motoryzacyjny rynek wtórny.

Zasadniczo myślę, że nasz biznes będzie prowadzony na kilku dużych portalach – i zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby być jednym z nich.

- Christian Koeper

 

Źródło: SAITOW AG

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).