Specyfikacja i jakość nowoczesnych płynów chłodniczych | MOTOFAKTOR

Specyfikacja i jakość nowoczesnych płynów chłodniczych

person Redakcja 5/10/2020

Ravenol objaśnia czym powinny charakteryzować się nowoczesne płyny chłodnicze w porównaniu ze swoimi poprzednikami.

W dobie nieustannych zmian w samochodach, ciągłego rozwoju układów przeniesienia napędu, technologii hybrydowych oraz samochodów w pełni elektrycznych, rozwój nie ominął również płynów chłodniczych. Okres, w którym były płyny niebieski, żółty czy zielony, minęły. Obecnie przed płynem chłodniczym stawianie są dużo poważniejsze zadania. Układ chłodzenia silnika, inwertera w hybrydach, czy układu baterii, to zadania dla płynów nowej generacji. Oczywiście produkty typu C11 – G11 nadal dostępne są w sprzedaży, natomiast na przestrzeni ostatnich lat nastąpił ogromny rozwój.

 

Obecnie w ofercie możemy znaleźć płyny C13- G13 oraz dedykowane rozwiązania do samochodów japońskich, jak Ravenol HJC. Należy pamiętać, iż płyn to nie tylko ochrona przed zamarzaniem, ale również przed korozją oraz powstającymi podczas użytkowania osadami. Stosowanie przez producentów złożonych układów pomp mechanicznych oraz elektrycznych wymaga zastosowania płynów o najlepszej jakości, które posiadają odpowiednie aprobaty i specyfikacje.

 

Portfolio płynów chłodniczych Ravenol jest oparte na tej samej strategii co produkty ATF i oleje silnikowe – płyny chłodnicze Ravenol to produkty najwyższej jakości, idealnie dopasowane i dedykowane rozwiązania do układów chłodzenia. Produkcja płynów najnowszej generacji jak Ravenol LGC Protect oparta jest na glicerynie, która jest znacznie bardziej przyjazna dla środowiska niż glikol. Gliceryna wytwarzana jest przy produkcji paliwa bio-diesel. Dodatkowo zastosowane w formulacji krzemiany pozwalają na doskonałą ochronę układów wykonanych ze stopów aluminium, żeliwa i magnezu.

 

Płyny chłodnicze wyprodukowane przy wykorzystaniu najnowszej technologii i zastosowaniu w nich nowoczesnych komponentów nie powinny być ze sobą mieszane. W przypadku wystąpienia wycieku płynu chłodniczego zaleca się przepłukanie instalacji i zastosowanie dedykowanego płynu. Taki zabieg pozwala zachować czystość układu i odpowiednie parametry płynu chłodzącego przez cały okres eksploatacji. Gdy wyciek płynu z układu chłodzenia zaskoczy nas w drodze, to o ile to możliwe, powinniśmy uzupełnić jego poziom w układzie, aby móc kontynuować podróż, ale jednocześnie nie odwlekajmy wizyty w warsztacie celem kontroli i ewentualnej naprawy, która zapobiegnie poważniejszej awarii.

 

Jak, co i kiedy wymienić? Jaki płyn będzie najlepszy? Tu z pomocą przychodzi konfigurator Ravenol, który połączony jest w globalnej wyszukiwarce pod adresem: https://www.ravenol.pl/content/8-dobierz-olej. Podczas wyszukiwania znajdziesz układ chodzenia, a w nim odpowiednio dobrany płyn, potrzebną ilość oraz interwał wymiany podany w tys. kilometrów. jeśli twój samochód posiada napęd hybrydowy lub elektryczny, Ravenol również sprosta twoim wymaganiom. Ten innowacyjny konfigurator uwzględnia najnowsze technologie.

W zależności od zastosowanych technologii możesz spotkać: układ chłodzenia silnika spalinowego, układ chłodzenia napędu elektrycznego i układ chłodzenia inwertera. Ravenol zwraca uwagę, iż wskazane obiegi przy zastosowaniu tego samego płynu mogą mieć różne interwały wymiany.

Konfigurator dostępny jest również w katalogu twojego dostawcy Ravenol. Niezależnie czy szukasz produktu po normie, specyfikacji lub aprobacie, czy szukasz po drzewie marka- model –rok- pojemność – zaawansowane rozwiązania Ravenol znajdziesz w katalogu dystrybutora.

Poniżej przedstawiamy tabele mieszalności płynów:

Artykuł sponsorowany przez Ravenol

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).