Specjalny pakiet Continental do Volkswagenów ID.

person Adrian Januszkiewicz 19/11/2019

Continental będzie dostarczać serwery aplikacji samochodowych dla rodziny Volkswagen ID. oraz opony dla modelu ID.3.

Koncern Volkswagen AG blisko współpracuje z Continental AG przy produkcji komponentów dla rodziny samochodów elektrycznych Volkswagen ID. Największy producent samochodów na świecie wybrał opony Continental na pierwsze wyposażenie do swojego nowego auta elektrycznego ID.3. Volkswagen udzielił homologacji na opony letnie i zimowe dla felg 18- i 19-calowych.

 

Opona letnia EcoContact 6 i opona zimowa WinterContact TS 850 P zostały specjalnie dostosowane do indywidualnych wymagań modelu ID.3: auto elektryczne musi być wyposażone w opony o niskim oporze toczenia, które pozwolą oszczędzać energię i maksymalnie wydłużyć czas użytkowania pojazdu pomiędzy ładowaniem. Opony Continental do Volkswagena ID.3 mają zapewniać też komfort pasażerom dzięki niskiemu poziomowi hałasu, a specjalna konstrukcja ścian bocznych ma pomagać zminimalizować opór aerodynamiczny pojazdu.

Opona letnia Continental EcoContact™ 6

W obu wybranych przez Volkswagena modelach opon zastosowano również technologię ContiSeal, która automatycznie uszczelnia przebicia bieżnika opony o średnicy do pięciu milimetrów, eliminując w ten sposób około 90% wszystkich możliwych przebić.

Konsekwentne oddzielenie sprzętu i oprogramowania dla wprowadzania nowych funkcji i wygodnej aktualizacji online

Architektura elektroniczna współczesnych samochodów przechodzi głęboką transformację. Producenci odchodzą do licznych osobnych jednostek sterujących, zastępując je niewielką liczbą wysokowydajnych komputerów. W ten sposób można zapewnić moc obliczeniową niezbędną dla działania przyszłych rozwiązań i aplikacji w pojazdach. Volkswagen korzysta z technologii ICAS1 firmy Continental w pojazdach elektrycznych z rodziny ID., budowanych na modułowej platformie MEB.

Serwer samochodowy Continental łączy pojazdy elektryczne VW ID.

Innowacyjna koncepcja ICAS1 (In-Car Applications Server) ma oferować wiele korzyści, w tym m.in. bezprzewodową łączność z pojazdem oraz zapewniać możliwość instalowania nowych funkcji i zdalnej aktualizacji zabezpieczeń w aucie. Rozwiązanie Continental Vehicle Serwer opracowano korzystając z wieloletnich doświadczeń w produkcji samochodowych jednostek sterujących. Przy projektowaniu serwera zastosowano wysokowydajną platformę obliczeniową, którą Continental stworzył we współpracy z firmą Elektrobit.

Dzięki oddzieleniu oprogramowania i sprzętu, aplikacje Volkswagena oraz oprogramowanie od zewnętrznych producentów można łatwo instalować i aktualizować
To dla nas wielkie osiągnięcie, że nasza koncepcja serwera jest obecnie wdrażana do produkcji seryjnej w firmie Volkswagen. Nie chodzi tylko o nową erę rozwoju złożonej architektury elektronicznej, to kamień milowy w cyfrowej transformacji, którą osiągamy dzięki ICAS1. Dzięki nowej architekturze, oprogramowanie i aplikacje w pojazdach będzie można aktualizować na bieżąco, łatwiej i szybciej niż obecnie. Czynimy z pojazdu integralną część Internetu, przyczyniając się do zwiększenia jego funkcjonalności i komfortu. Helmut Matschi członek zarządu Continental i szef działu projektowania rozwiązań do wnętrz pojazdów
Innowacyjna koncepcja ICAS1 służy do zapewnienia stałej, bezprzewodowej łączności

Wysoka moc obliczeniowa dla pojazdów elektrycznych

Volkswagen wprowadza technologię ICAS1, ponieważ dzięki niej pojazdy elektryczne mogą być łatwo wyposażone w takie funkcje, jak planowanie tras zoptymalizowanych pod względem zasięgu oraz lokalizacji najbliższych stacji ładowania. Od początku prac rozwojowych Continental projektował ICAS1 z myślą o zwiększonych wymaganiach dotyczących okresu użytkowania pojazdów elektrycznych. Jednocześnie architektura serwera ma umożliwiać bezproblemowe połączenie pojazdu ze światem cyfrowych usług i danych. W zależności od modelu i funkcji pojazdu,w przyszłości zaledwie dwa lub trzy serwery mają zapewniać moc obliczeniową dla całego samochodu.

 

Źródło: Volkswagen

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.