Sondy lambda Denso w nowym Volvo „Drive E” | MOTOFAKTOR

Sondy lambda Denso w nowym Volvo "Drive E"

Denso dostawcą sond lambda typu A/F do nowego, 3-cylindrowego silnika „Drive E” Volvo.

Starając się nadać silnikowi optymalny kształt, Volvo postanowiło stworzyć nową architekturę silnika do swojej szerokiej gamy pojazdów. Aby osiągnąć swój cel, firma musiała opracować na tyle elastyczny projekt silnika, by pasował on zarówno do dużych, jak i małych pojazdów napędzanych benzyną lub olejem napędowym oraz spełniał wymogi dotyczące emisji.

 

Volvo, znając reputację Denso jako producenta wysokiej jakości innowacyjnych części samochodowych, wybrało japoński koncern jako dostawcę sond lambda typu A/F. Dzięki dokładności i wytrzymałej konstrukcji, sondy lambda Denso zapewniają długą żywotność, wysoką jakość i wydajność.

 

Sonda A/F Denso pomaga również w wykrywaniu wypadania zapłonu, szybko wyczuwając jakiekolwiek nieregularności w danym cylindrze i przesyłając te dane do ECU silnika. Ponadto czujnik umożliwia silnikowi osiągnięcie „trybu zamkniętej pętli” w ciągu 7 sekund od uruchomienia silnika, co przekłada się na mniejsze emisje i pomaga Volvo spełnić różne standardy emisji obowiązujące na całym świecie.

Technologia sond lambda Denso

Denso rozpoczęło produkcję sond lambda w 1977 r. – od tego czasu setki milionów sond lambda Denso spełniło swoje zadanie, mierząc zawartość tlenu w spalinach i uczyniło firmę jednym z wiodących dostawców czujników tlenu na świecie. Denso produkuje następujące rodzaje sond lambda:

 

  • Sondy cyrkonowe – kubkowe i planarne;
  • Sondy typu A/F (z charakterystyką liniową), kubkowe i planarne;
  • Sondy tytanowe.

 

W 1996 r. Denso wprowadziło na rynek sondy lambda wykorzystujące technologię A/F, które zapewniają liniowy sygnał wyjściowy. Dzięki tej sondzie ECU silnika w ciągu milisekund otrzymuje informację, w jakim stopniu stosunek powietrze/paliwo (A/F) odbiega od współczynnika lambda równego 1,00 i może natychmiast określić wielkość korekty dawki wtrysku. Proces ten odbywa się na bardzo szerokim zakresie mieszanek paliwowo-powietrznych, umożliwiając ECU silnika kompensację w najbardziej efektywny sposób.

 

Drugą generacją sond lambda typu A/F były sondy planarne, które Denso wprowadziło w 2000 roku. Istnieje wiele odmian i generacji tego czujnika. We wszystkich wersjach posiada on zintegrowaną grzałkę i element wykrywający, co zapewnia krótszy czas reakcji, szybszą gotowość do pracy i dodatkowe informacje wykorzystywane w diagnostyce silnika (takie jak wykrywanie wypadania zapłonu).

Byliśmy podekscytowani, gdy Volvo wybrało DENSO jako jedynego dostawcę sond lambda do swojej nowej gamy silników. To partnerstwo jest tylko jednym z przykładów tego, jak nasze inwestycje w badania i rozwój przekładają się na rewolucyjne rozwiązania.

application engineer w Denso - Ebbo Ruiter

 

Więcej informacji na temat sond lambda Denso można znaleźć na stronie producenta, w katalogu TecDoc lub u przedstawiciela Denso.

 

Źródło: Denso

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).