Fabryka Škody jest jedyną europejską lokalizacją poza granicami Niemiec, w której te systemy są wytwarzane. Około 250 pracowników będzie wkrótce produkować ponad 250 000 systemów akumulatorów rocznie na nowo wybudowanej linii produkcyjnej. Systemy, oprócz ich wykorzystania w pojazdach Škody, będą implementowane również w elektrycznych modelach opartych na platformie MEB marek Volkswagen, Audi i SEAT.
To szczególny dzień dla Škody. Rozpoczęcie produkcji systemów akumulatorów do platformy MEB w Czechach oznacza, że możemy wytwarzać absolutnie kluczowy komponent w samym sercu naszej firmy. Osiągnęliśmy kolejny cel w kierunku pomyślnego przejścia na elektromobilność. Chciałbym podziękować całemu zespołowi, który w ostatnich miesiącach bardzo ciężko pracował nad uruchomieniem nowej linii produkcyjnej. Zainwestowaliśmy około 130 milionów euro i możemy obecnie wyprodukować ponad 250 000 systemów akumulatorowych MEB rocznie – do elektrycznych modeli Škody i innych marek Grupy. Nasz cel jest jasny – chcemy produkować podzespoły elektryczne lub pojazdy z takim napędem we wszystkich trzech czeskich zakładach do 2030 roku. Michael Oeljeklaus członek zarządu Škoda Auto ds. produkcji i logistyki
Nasza nowa linia produkcyjna systemów akumulatorów MEB wyznacza standardy w zakresie wydajności, automatyzacji, precyzji, sterylności i cyfryzacji. Przy uruchamianiu złożonej technologii instalacji korzystamy z wiedzy i doświadczenia, które zdobyliśmy przez dziesięciolecia, a także polegamy na naszych wysoko wykwalifikowanych pracownikach. We współpracy z VW Group Components oraz naszymi firmami partnerskimi i dostawcami robimy ważny krok w przejściu z silnika spalinowego na elektromobilność. Kolejny kamień milowy osiągniemy pod koniec 2023 r., kiedy zakończymy kolejny etap rozwoju, umożliwiający nam produkcję łącznie ponad 380 000 systemów MEB rocznie. Christian Bleiel szef produkcji komponentów w Škoda Auto
Główna siedziba Škody jest jedynym, poza Niemcami, zakładem produkcyjnym w Europie, w którym wytwarzane są systemy akumulatorów MEB: najmniejsza wersja, z ośmioma modułami, ma pojemność 55 kWh, średnia, z dziewięcioma modułami, charakteryzuje się pojemnością 62 kWh, a największa, obejmująca 12 modułów, ma pojemność 82 kWh. Każdy z modułów składa się z 24 ogniw. Oprócz modułów system akumulatorów MEB obejmuje również obudowę zintegrowaną z układem chłodzenia, systemem zarządzania akumulatorami i niezbędnymi połączeniami elektrycznymi.
Škoda Auto produkuje również inne elektryczne komponenty w głównej siedzibie marki. W Mladej Boleslav, od jesieni 2019 roku, wytwarzane są wysokonapięciowe akumulatory trakcyjne, które stosowane są w modelach SUPERB iV, OCTAVIA iV oraz w pojazdach hybrydowych typu plug-in innych marek Grupy.
Źródło: Škoda