Silnik benzynowy Renault nowej generacji

person Adrian Januszkiewicz 9/01/2018

Renault wprowadza nowy silnik benzynowy zbudowany we współpracy Aliansu z Daimlerem. Zwiększa on komfort jazdy i jednocześnie zmniejsza zużycie paliwa i emisję CO2.

Renault zaprezentowało nowy turbodoładowany silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa, zbudowany we współpracy Aliansu z Daimlerem. Silnik zadebiutował na rynku w modelach Scenic i Grand Scenic, ale z początkiem 2018 roku będzie stopniowo wprowadzany również w innych modelach Renault. Nowy silnik gwarantuje zdecydowanie większy komfort jazdy, wyższy moment obrotowy przy niskich obrotach oraz większą i stałą dostępność na wysokich obrotach, co jednocześnie pozwala zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję CO2.

Nasz nowy silnik benzynowy to wynik połączenia sił i specjalistycznej wiedzy inżynierów z Grupy Renault, Aliansu i naszego partnera, firmy Daimler. Po wykonaniu ponad 40 tys. godzin testów możemy być pewni, że spełnia on standardy jakości zarówno Aliansu, jak i Daimlera. W porównaniu z TCe 130 nowy silnik TCe 140 osiąga dodatkowe 35 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego w szerszym zakresie obrotów od 1500 do 3500 obr./min. Philippe Brunet wiceprezes Aliansu ds. konstrukcji silników elektrycznych i spalinowych

 

Nowy silnik sprzężony z manualną skrzynią biegów lub dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów EDC dostępny jest w kilku poziomach mocy od 115 do 160 KM. W konstrukcji silnika wykorzystano szereg stworzonych przez Alians innowacyjnych rozwiązań, w tym Bore Spray Coating, czyli powłokę cylindra znaną z silnika Nissana GT-R, która zwiększa jego wydajność poprzez redukcję tarcia i optymalizację procesu wymiany ciepła.

Zastosowano również inne technologie, które pozwalają czerpać większą przyjemność z jazdy i zmniejszają zużycie paliwa oraz emisję CO2: ciśnienie bezpośredniego wtrysku paliwa zostało podniesione o 250 barów, a specjalna konstrukcja komory spalania pozwala na utrzymanie optymalnych parametrów mieszanki paliwowo-powietrznej.

 

Ponadto technologia zmiennych faz rozrządu reguluje zawór wlotowy i wylotowy, w zależności od obciążenia silnika. W rezultacie samochód osiąga wyższy moment obrotowy na niskich obrotach, a jego dostępność na wysokich obrotach jest bardziej stabilna, co przekłada się na większy komfort jazdy i lepszą reakcję w średnim zakresie obrotów.

 

Źródło: Renault

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl