Shell ponownie liderem na rynku środków smarnych | MOTOFAKTOR

Shell ponownie liderem na rynku środków smarnych

Jak podają analizy Kline&Company, Shell już od 13 lat jest światowym liderem w produkcji olejów silnikowych i środków smarnych.

Jak wynika z raportu Kline&Company, w 2018 roku Shell zwiększył swój udział w globalnym rynku w porównaniu z 2017 rokiem. Pozostałe międzynarodowe koncerny odnotowały spadek udziałów. Całkowita sprzedaż Shell wyniosła około 4500 kiloton gotowych środków smarnych, co odpowiada około 5 mld litrów. Na uzyskany wynik miała wpływ sprzedaż środków smarnych w trzech segmentach tj. produkty motoryzacyjne oferowane klientom indywidualnym (30%), motoryzacyjne przeznaczone dla klientów biznesowych (34%) oraz przemysłowe (36%).

Uzyskane wyniki potwierdzają, że strategia rozwoju Shell w zakresie środków smarnych jest skuteczna. Kompleksowa oferta najwyższej jakości olejów i smarów oraz coraz większy zakres usług cyfrowych umożliwiają nam prowadzenie działalności we wszystkich segmentach rynku i utrzymanie pozycji lidera na globalnym rynku środków smarnych, który z roku na rok staje się coraz bardziej dynamiczny. Raport Kline&Company pokazuje, że wzrasta nasza przewaga nad konkurencją. Cieszymy się z rosnącego zapotrzebowania na środki smarne klasy premium oraz z rozwoju produktów Shell pod kątem przemysłu. Koncentrujemy się na potrzebach klientów i staramy się odpowiednio dostosować do nich naszą ofertę, co przekłada się na i większe zyski i przyczynia się do wzmocnienia wolnych przepływów pieniężnych w Grupie Shell.

Executive Vice President, Shell Global Commercial - Huibert Vigeveno

 

Shell produkuje środki smarne przeznaczone do samochodów osobowych, pojazdów ciężarowych, motocykli i maszyn przemysłowych. Obecnie posiada 31 blendowni, 4 zakłady produkcji olejów bazowych i 9 fabryk smarów. Nowoczesne rozwiązania technologiczne powstają w czterech głównych centrach badawczo-rozwojowych zlokalizowanych w Hamburgu, Szanghaju, Houston i Bengaluru.

Dzięki ciągłym inwestycjom w najnowsze technologie i badania oraz współpracy z wieloma partnerami, Shell odpowiada na oczekiwania rynku oraz wyzwania dynamicznie zmieniającego się środowiska biznesowego. Koncern jest pierwszym dostawcą środków smarnych produkowanych z gazu ziemnego, które są czystsze i bardziej ekologiczne niż tradycyjne produkty wytwarzane z ropy naftowej. Firma wprowadziła do oferty Shell E-Fluids – środki smarne opracowane z myślą o rozwijającym się rynku pojazdów elektrycznych. Ogłosiła również wdrożenie MachineMax – nowej cyfrowej usługi dla klientów z branży przemysłowej, która pomaga zoptymalizować pracę maszyn.

 

Raport „Global Lubricants: Market Analysis and Assessment”.

 

Źródło: Shell

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).