Shell: Polacy najbardziej dynamicznymi kierowcami w Europie!

person Adrian Januszkiewicz 27/07/2018

Europejskie badanie "Drive On" wykonane przez Kantar TNS na zlecenie Shell wykazało główne cechy m.in. polskich kierowców.

Shell Helix opublikował wyniki europejskiego badania „Drive On” przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie Shell na próbie 9 000 kierowców z 9 krajów europejskich. Przyjrzano się w nim nawykom i emocjom towarzyszącym prowadzeniu auta wśród kierowców z Polski, Turcji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Holandii, Belgii, Niemiec, Francji i Włoch. Na podstawie wyników wyłoniono sześć najczęściej spotykanych typów osobowości kierowców.

 

Większość kierowców w Europie reprezentuje typ kompetentny – 22,4% respondentów uważa się za osoby doświadczone, skoncentrowane i w pełni kontrolujące sytuację na drodze. Drugą pod względem liczebności grupę stanowią osoby przyjazne – 19,6% europejskich kierowców. Są praktyczni, odpowiedzialni i godni zaufania. Czerpią przyjemność z jazdy w towarzystwie przyjaciół i rodziny.

 

Pozostałe 4 wyróżnione typy to kierowcy:

 

  • Troskliwi (17,6%) – za kółkiem rozważni i odpowiedzialni, ale przede wszystkim niezwykle opiekuńczy i troskliwi. Cenią bezpieczną, komfortową oraz spokojną jazdę w towarzystwie bliskich. Samochód często wykorzystują do wożenia dzieci z i do szkoły. Lubią odwiedzać nowe miejsca i podróżować z muzyką w tle.
  • Beztroscy (17%) – to mistrzowie czerpania radości z jazdy. Auto daje im poczucie wolności i niezależności. Lubią krótkie weekendowe wycieczki bez wcześniej określonego celu podróży.
  • Asertywni (13,3%) – królowie szos. Kierowcy reprezentujący ten typ często eksponują swoje umiejętności. Cenią precyzję prowadzenia, lubią dźwięk pracę silnika, działanie zawieszenia czy hamulców. Czerpią radość z szybkiej jazdy po autostradach, przejażdżek po mieście drogimi, luksusowymi samochodami, a także kontrolowaną walkę z bezdrożami.
  • Dynamiczni (10,1%) – poszukiwacze przygód, wojownicy i ryzykanci. To kierowcy, którzy jeżdżą dynamicznie do granic możliwości – swoich, samochodu oraz panujących warunków. Lubią jazdę nocą po mieście oraz w trudnych warunkach drogowych.

Polak, Włoch - dwa bratanki

Na podstawie wyników badania „Drive On” odnotowano także pewne różnice pomiędzy kierowcami z poszczególnych państw europejskich w odniesieniu do okazji do jazdy samochodem:

 

  • Polska i Włochy – w tych krajach odnotowano największy odsetek kierowców dynamicznych i asertywnych –lubiących podkreślać swoją obecność na drodze oraz przywiązujących szczególną wagę do swoich umiejętności.
  • Turcja – większość kierowców w tym kraju to ekstrawertycy i indywidualiści. Auto jest dla nich czymś więcej niż tylko środkiem transportu – jazda powinna wywoływać u nich dreszczyk emocji. Aż 25% tureckich kierowców przyznało, że lubi szybką jazdę po autostradzie[1] .
  • Holandia i Belgia – statystycznie właśnie tam podróżują najbardziej przyjaźni i najmniej wybredni kierowcy. Praktyczni, odpowiedzialni i pragmatyczni. Postrzegają jazdę samochodem, jako podróż z punktu A do punktu B. Czerpią przyjemność z jazdy w towarzystwie przyjaciół i rodziny.
  • Hiszpania – najuprzejmiejsi i najspokojniejsi kierowcy. Ponad połowa z nich uważa się za idealnych miejskich kierowców – takich, którzy respektują przepisy i szanują innych uczestników ruchu drogowego.
  • Wielka Brytania – przyjaźni i beztroscy kierowcy, którzy lubią podróżować w towarzystwie rodziny i znajomych. Pragmatycznie podchodzą do prowadzenia i najczęściej wykorzystują rutynowe okazje do jazdy, np. na zakupy w weekend.
  • Niemcy – uporządkowani, zaplanowani i mało spontaniczni kierowcy. 44% niemieckich respondentów przyznało, że planują podróż przed wyruszeniem w trasę.
  • Francja – odkrywcy wśród europejskiej społeczności kierowców. 32% przebadanych Francuzów przyznało, że w nowych miejscach jeżdżą powoli, żeby podziwiać widoki.
Emocje nierozerwalnie towarzyszą nam podczas jazdy samochodem. Dlatego, w ramach globalnej kampanii #DriveOn, postanowiliśmy zbadać jak zachowują się i jakie typy osobowości reprezentują kierowcy w Europie. W kampanii chcemy zachęcić i zainspirować kierowców do czerpania radości z prowadzenia, bez martwienia się o silnik samochodu – bo tym zajmuje się olej Shell Helix. Nasze w pełni syntetyczne oleje silnikowe chronią jednostkę napędową, a co za tym idzie pomagają w rozwijaniu pasji do jazdy samochodem. Roger Moulding wiceprezes Shell ds. Globalnego Marketingu i Sprzedaży Olejów i Środków Smarnych w Europie, Rosji i Afryce

 

*Badanie ,,#Drive On” zostało zrealizowane w pierwszym kwartale 2018 przez pracownię badawczą Kantar TNS na zlecenie Shell. Badanie przeprowadzono w dwóch etapach – rozpoczęto od badania jakościowego w oparciu o wywiad fokusowy, następnie odbyło się badanie ilościowe metodą CAWI. Badanie zrealizowano w 9 krajach – Turcji, Polsce, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Holandii, Belgii, Niemczech, Francji i we Włoszech – na reprezentatywnej grupie europejskich kierowców (N=9000).

 

[1] Uwaga! Shell nie pochwala ani nie zachęca do przekraczania dozwolonej prędkości na drodze.

 

Źródło: Shell

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl