Sezon na filtrowanie - ELIT Polska i FILTRON przypominają | MOTOFAKTOR

Sezon na filtrowanie - ELIT Polska i FILTRON przypominają

ELIT Polska wraz z marką FILTRON przypominają o tym, w jakie filtry jest wyposażony każdy samochód i jak często należy je wymieniać.

Do grupy filtrów zaliczamy filtry oleju, paliwa (benzyny, ropy, LPG), powietrza i kabinowe. Ofertę uzupełniają filtry hydrauliki (w wybranych typach pojazdów).

 

Częstotliwość wymiany filtrów oleju i paliwa podlega normom określonym przez producenta samochodu. Filtry oleju zmienia  się przy każdej wymianie oleju (zwykle co 10, 15 lub maksymalnie co 30 tys. km). Filtry paliwa wytrzymują zwykle dwukrotnie więcej, choć niektórzy zalecają profilaktyczną, dodatkową wymianę niezależnie od przebiegu, tuż przed okresem zimowym (szczególnie w przypadku diesli). Jeśli zatem filtr paliwa był wymieniony w październiku lub listopadzie jego serwisowanie na wiosnę nie będzie konieczne. Można jedynie skontrolować i ewentualnie opróżnić separator wody. Wyjątkiem wśród filtrów paliwa jest filtr LPG – wymienia się go zazwyczaj nie rzadziej niż co 7-10 tys. km, przy okazji przeglądu instalacji.

 

Filtry powietrza wymienia się w zależności od zapylenia środowiska, w którym porusza się samochód. Optymalnie jest zatem wyjąć stary filtr i po prostu sprawdzić, czy nadaje się on do wymiany.  W kwestii filtra kabinowego eksperci zalecają jego wymianę raz lub dwa razy w roku. W tym drugim przypadku sugerowane sezony to właśnie wiosna i zima. Filtry hydrauliki należą do wyposażenia specjalistycznego – ich interwały wymiany są określone ściśle w instrukcji pojazdu.

Drobne zaniedbanie, poważne konsekwencje

Konieczność wymiany filtrów jest oczywista – z biegiem czasu i wraz z upływem kilometrów filtry zapełniają się i tracą swoją drożność. Prowadzi to do zaburzeń w pracy silnika i skraca jego żywotność. Najgroźniejsze jest przedłużanie okresu między wymianami filtra paliwa w silnikach wysokoprężnych – w skrajnych przypadkach prowadzi do uszkodzenia układu wtryskowego. W przypadku wydłużania czasu eksploatacji filtrów LPG widoczne jest pogorszenie osiągów samochodu, zwłaszcza na wysokich obrotach.

 

Odwlekanie wymiany filtra oleju wraz z olejem to z kolei prosta droga go uszkodzenia turbosprężarki oraz zatarcia silnika. Brudny filtr powietrza – zwłaszcza w samochodach turbodoładowanych zwiększa opór przepływu powietrza. Totalne lekceważenie tego tematu w wysokoprężnych silnikach doładowanych może doprowadzić do zassania filtra do układu dolotowego. Brudny filtr kabinowy pogarsza komfort jazdy może być także przyczyną parowania szyb. Zaniedbanie wymiany filtra hydrauliki to prosta droga do uszkodzenia instalacji, której wartość bywa czasami wyższa niż koszt samego pojazdu.

Skorzystaj z okazji

Decydując się na wiosenny przegląd, warto skorzystać z licznych promocji warsztatowych i handlowych, jakie pojawiają się właśnie w tym okresie. Przykładem jest choćby kolejna edycja programu FILTRON BENEFIT, która odbywa się także w sieci ELIT Polska. Po spełnieniu odpowiednich warunków, za zakupy filtrów FILTRON przyznawane są punkty promocyjne, które można później wymieniać na nagrody.

 

Źródło: ELIT Polska

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).