Separator Hengst Blue.tron w samochodach BMW | MOTOFAKTOR

Separator Hengst Blue.tron w samochodach BMW

person Adrian Januszkiewicz 29/04/2020

Hengst Blue.tron trafił w marcu po raz pierwszy do produkcji seryjnej w 6-cylindrowych wysokoprężnych silnikach montowanych w samochodach BMW.

Nadchodzące przepisy dotyczące emisji spalin nakładają surowe wymagania wpływające na rozwój silników. Aby utrzymać odpowiednią wentylację skrzyni korbowej, w podlegających nowoczesnym procesom spalania niskoemisyjnym silnikom wysokoprężnym i benzynowym, konieczne są wysokie współczynniki separacji oleju.

 

To z kolei powoduje, że aktywna wentylacja skrzyni korbowej stała się nowym technologicznym trendem. Dzięki wysokiej prędkości obrotowej tarcz, elektrycznie napędzany separator tarczowy Blue.tron firmy Hengst, jest jednym z najbardziej zaawansowanych rozwiązań w tym zakresie.

 

Ta innowacja ma szczególne znaczenie w przypadku nadchodzącej generacji 6-cylindrowych układów silników diesla o pojemności 3,0 l montowanych od marca 2020 roku w samochodach BMW serii 3, a w kolejnych miesiącach również w modelach X5 i X6.

 

Pierwsza seria separatorów Blue.tron ma specjalnie opracowany szybki napęd, który jest dostosowany do wymagań sześciocylindrowego silnika wysokoprężnego BMW. Stałą komunikację ze sterownikiem silnika zapewnia protokół LIN.

 

Ciśnienie jest precyzyjnie regulowane za pomocą zaworu membranowego, który odnosi się do ciśnienia otoczenia. Zestaw dysków separatora został opracowany na potrzeby pracy w silnikach montowanych w samochodach osobowych.

 

Wyższa wydajność przy jednocześnie niższej emisji: dzięki wysoce wydajnemu separowaniu cząstek oleju i aktywnej wentylacji skrzyni korbowej, elektryczny separator tarczowy Blue.tron ma spełniać oba te wymagania. Ograniczony dopływ oleju do układu dolotowego silnika stabilizuje poziom i umożliwia zwiększenie ciśnienia powietrza doładowującego. W ten sposób zwiększa się sprawność i moc silnika.

 

Nowoczesne, wysokowydajne silniki są niezmiernie wrażliwe na wszelkie zabrudzenia, co oznacza, że nawet najmniejsze cząsteczki muszą być skutecznie odseparowane – w czym ma pomagać Hengst Blue.tron.

 

W produkcji seryjnej Blue.tron jest dostępny w trzech rozmiarach, dzięki czemu można zwiększyć jego zastosowanie i dopasować go do wymagań różnych silników. Dzięki temu modułowemu rozwiązaniu, inżynierom Hengst udało się spełnić wymagania BMW.

 

Źródło: Hengst

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).