Schaeffler na targach IAA 2019 | MOTOFAKTOR

Schaeffler na targach IAA 2019

Podczas minionych targów IAA we Frankfurcie, Schaeffler zaprezentował szereg innowacji dla zrównoważonej mobilności.

Jeżeli świat ma osiągnąć dwustopniowy cel ustanowiony w paryskim porozumieniu klimatycznym, sektor mobilności będzie musiał stawić czoła wyzwaniu i osiągnąć znaczną redukcję emisji CO2. Grupa Schaeffler robi dokładnie to samo: dąży do sprostania wyzwaniu.

 

W ramach wystawy zatytułowanej „Making Mobility Sustainable and Autonomous”, firma skorzystała ze swej obecności na targach motoryzacyjnych IAA 2019 we Frankfurcie, aby zaprezentować swoją wizję zrównoważonej mobilności opartej na innowacjach.

Obecne przemiany w zakresie mobilności postrzegamy jako okazję do wykorzystania naszej wiedzy fachowej w dziedzinie techniki napędowej i podwozia w celu innowacyjnego kształtowania sektora mobilności przyszłości.

dyrektor generalny Schaeffler AG - Klaus Rosenfeld

 

Firma wykorzystała swoją wizytówkę IAA do zaprezentowania swojego zintegrowanego spojrzenia na cały łańcuch energetyczny sektora mobilnego i przedstawienia innowacyjnych rozwiązań systemowych. Jednym z najważniejszych wydarzeń jest pierwsze w historii publiczne zaprezentowanie własnych silników elektrycznych Schaeffler, które zostały opracowane w różnych klasach mocy i są obecnie produkowane na znaczną skalę.

 

Inne atrakcje to dedykowane hybrydowe układy napędowe, inteligentny moduł skrętu firmy Schaeffler z kątem skrętu 90 stopni, technologia drive-by-wire jako kluczowa technologia umożliwiająca samodzielną jazdę samochodem oraz Schaeffler Mover jako nowa koncepcja mobilności w przestrzeni miejskiej.

Kompleksowe spojrzenie na łańcuch energetyczny

Schaeffler postrzega łańcuch energetyczny jako całość – dlatego też zamierza zaoferować rozwiązania systemowe i produktowe np. w zakresie wytwarzania energii odnawialnej.

Aby zabezpieczyć zrównoważony rozwój, trzeba spojrzeć na cały łańcuch energetyczny. Samo przesunięcie emisji z jednego punktu w łańcuchu do drugiego nie ma wpływu na ogólny bilans CO2.

- Klaus Rosenfeld

 

Zauważając potrzebę stosowania technologii magazynowania energii elektrycznej w celu wyrównania wahań w dostępności odnawialnych źródeł energii, zwrócił uwagę na rosnące znaczenie alternatyw, takich jak wodór. W początkowych pracach rozwojowych nad komponentami ogniw paliwowych firma Schaeffler wykorzystuje swoje tradycyjne doświadczenie w zakresie technologii materiałowej, formowania materiału i technologii powierzchni. Główna siła firmy polega na tym, że jest ona silnie zróżnicowana w sektorze przemysłowym i motoryzacyjnym, a zatem jest zaangażowana na każdym etapie łańcucha energetycznego, od wytwarzania energii po jej wykorzystanie w pojazdach.

Silniki elektryczne trafiają do produkcji seryjnej

Jednym z bardzo obiecujących sposobów redukcji emisji CO2 jest elektryfikacja układu napędowego. Na targach IAA, Schaeffler zaprezentował, w jaki sposób wspiera producentów samochodów w ich elektrycznej mobilności.

Mamy produkty dla wszystkich opcji w zakresie elektryfikacji, od pojazdów hybrydowych i hybrydowych z zasilaniem sieciowym, aż po wysokowydajne silniki elektryczne do pojazdów wyłącznie elektrycznych.

Dyrektor Generalny Schaeffler Automotive OEM - Matthias Zink

 

Schaeffler rozpoczyna obecnie końcowy etap rozwoju i seryjną produkcję silników elektrycznych w klasach napięciowych od 48 do 800 V i o mocy od 15 do 300 kW. W 2021 r., na przykład, rozpocznie produkcję silnika elektrycznego do kilku modeli pojazdów elektrycznych produkowanych przez wiodącego europejskiego producenta samochodów. W zakresie hybrydyzacji firma koncentruje się na dedykowanej przekładni hybrydowej (DHT), technologii, w której silnik elektryczny i przekładnia są tak w pełni zintegrowane, że tworzą jedną fizyczną i funkcjonalną jednostkę.

Schaeffler Mover jako koncepcja mobilności w przestrzeni miejskiej

Kolejnym czynnikiem kształtującym mobilność w przyszłości, obok celów klimatycznych, jest urbanizacja. Na targach IAA, zaprezentowano Schaeffler Mover, samobieżną i wysoce elastyczną platformę rozwojową, która łączy w sobie wiele nowych technologii firmy Schaeffler.

 

Sercem tego nowego pojazdu koncepcyjnego jest rolowane podwozie wyposażone w technologię Space Drive-by-wire, którą Schaeffler postrzega jako kluczowy czynnik umożliwiający samodzielną jazdę samochodem. Podwozie składa się z czterech inteligentnych modułów kątowych firmy Schaeffler – piasty z czterema kołami, w której wszystkie elementy napędu i zawieszenia są zintegrowane w jedną, oszczędzającą miejsce jednostkę. Taka konstrukcja oznacza, że platforma może być skalowana i dostosowana do szerokiego zakresu zastosowań. Pojazd koncepcyjny został niedawno nagrodzony niemiecką nagrodą za mobilność oferowaną przez niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.

Schaeffler nie tylko dostarcza innowacyjne technologie napędowe, ale również opracowuje rozwiązania dla nowoczesnych koncepcji mobilności. To właśnie mamy na myśli, kiedy mówimy, że bierzemy aktywny udział w kształtowaniu przyszłej zrównoważonej mobilności.

- Klaus Rosenfeld

 

Źródło: Schaeffler

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).