Rusza kampania społeczna "Każda podróż ma znaczenie" | MOTOFAKTOR

Rusza kampania społeczna "Każda podróż ma znaczenie"

person Adrian Januszkiewicz 13/09/2021

Ochrona klimatu poprzez wskazywanie korzyści, wynikających z eksploatacji EV – to cel kampanii społecznej "Każda podróż ma znaczenie".

“Każda podróż ma znaczenie” to hasło kampanii, której celem jest doprowadzenie do wzrostu wiedzy oraz świadomości społecznej Polaków w zakresie elektromobilności, a w efekcie kształtowanie postaw ekologicznych u relatywnie jak największej liczby osób. Tytułową podróż, w ramach kampanii, organizatorzy będą przedstawiać w sposób dosłowny, na przykładzie realnych bohaterów – użytkowników samochodów elektrycznych w Polsce, dla których elektromobilność oznacza szereg korzyści.

Dla środowiska naturalnego, elektromobilność oznacza brak spalin i lokalną zeroemisyjność, w tym brak emisji CO2 i redukcję wielu szkodliwych związków chemicznych do atmosfery, a tym samym ograniczanie smogu i poprawę warunków naszego życia i zdrowia. Dla użytkowników, samochody elektryczne to z kolei konkretne benefity i przywileje, m.in. dopłaty do zakupu w programie „Mój elektryk” NFOŚiGW, darmowe parkowanie w płatnych strefach czy możliwości korzystania z buspasów, a także po prostu - wygoda, komfort użytkowania i łatwość eksploatacji. Jak widać korzyści nie brakuje, dzięki czemu każda podróż samochodem elektrycznym zyskuje dodatkowe znaczenie. Maciej Mazur dyrektor zarządzający Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych

 

Jak informują organizatorzy, w ramach kampanii elektromobilność ma zostać skojarzona z innowacyjnymi i efektywnymi technologicznie oraz ekonomicznie rozwiązaniami w transporcie, oddziaływującymi na środowisko naturalne, poprawę warunków życia i ludzkiego zdrowia, a także rozwój gospodarczy.

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, wiedząc, że propagowanie nowych i czystych technologii wymaga edukacji, postawił na szereg działań przybliżających użytkownikom korzyści z elektromobilności. Istotnym elementem tej edukacyjnej układanki jest kampania „Każda podróż ma znaczenie”. Jest to idealne narzędzie do przekazania wiedzy, co pozwoli podnieść świadomość społeczną oraz będzie promować postawy ekologiczne w transporcie. Ta kampania ma nowatorską i jednocześnie atrakcyjną – interaktywną i wielopłaszczyznową formułę - dzięki której dotrze do jak najszerszej grupy odbiorców. Stoi za nią wiarygodny, uznany przez środowisko partner, jakim jest PSPA. Jestem przekonany, że koncept i zasięg kampanii przełoży się w konsekwencji także na zwiększoną liczbę pojazdów elektrycznych na ulicach. Artur Lorkowski zastępca prezesa NFOŚiGW

 

Działania edukacyjne w ramach kampanii mają przyjąć charakter komunikacji masowej, realizowanej w ramach wielu projektów upowszechniających wiedzę z zakresu klimatu, ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, właśnie w kontekście elektromobilności. W ramach kampanii, w pierwszej kolejności uruchomiony zostanie landing page pod adresem www.kazdapodrozmaznaczenie.pl. Strona ma pozwolić na udostępnienie bazy wiedzy, obejmującej najważniejsze zagadnienia dotyczące elektromobilności z uwzględnieniem aspektów środowiskowych.

Realizacja parametrów mediowych zostanie natomiast zapewniona w ramach wysokozasięgowej kampanii, wykorzystującej wiele kanałów komunikacji. W celu szybkiej budowy wysokiego zasięgu, wyprodukowane zostaną spoty filmowe z realnymi użytkownikami samochodów elektrycznych. Przystępnym językiem opowiedzą o tym, jakie są ich doświadczenia z elektromobilnością i czy decydując się na EV, musieli z czegoś zrezygnować. Emisja spotów będzie wspierana kampanią reklamową w Internecie i mediach społecznościowych. Maciej Mazur

 

Jak podają organizatorzy, korzyści związane z zakupem i eksploatacją EV będą ponadto wskazywane w ramach zaplanowanej kampanii radiowej, a także publikacji w prasie i portalach branżowych oraz horyzontalnych, a także w ramach akcji redakcyjnych. Do promowania elektromobilności zostaną także zaangażowane znane osoby. Obecność w przestrzeni publicznej z komunikatem edukacyjnym dotyczącym ekologii i elektromobilności zapewnić ma natomiast planowana kampania outdoorowa w polskich miastach. Projekty i formaty medialne w ramach kampanii “Każda podróż ma znaczenie” mają być zasilane wysokojakościową treścią, pochodzącą m.in. z zasobów serwisu www.elektromobilni.pl.

 

W Polsce zwiększa się liczba pojazdów w pełni elektrycznych (BEV, ang. Battery Electric Vehicle) i ich użytkowników. Z Licznika elektromobilności PSPA oraz PZPM wynika, że pod koniec czerwca 2021 r. po polskich drogach jeździło ponad 13 tys. czysto elektrycznych aut. Ta wartość ma rosnąć jeszcze szybciej w związku z uruchomieniem, od 12 lipca 2021 roku, programu “Mój elektryk”, finansowanego ze środków NFOŚiGW. W ramach przedsięwzięcia przewiduje się bezzwrotne dofinansowanie do zakupu samochodów elektrycznych w wysokości 18,75 tys. zł lub – w przypadku posiadania Karty Dużej Rodziny – nawet 27 tys. zł.

Z dopłat mogą korzystać zarówno osoby fizyczne, jak i przedsiębiorstwa, samorządy i instytucje. Budżet programu, którego wdrażanie zaplanowano na lata 2021-2026, wynosi obecnie 500 mln zł, w tym 400 mln zł z przeznaczeniem na dopłaty dla leasingu. Celem programu „Mój elektryk” jest zmniejszanie zanieczyszczenia powietrza poprzez wspieranie ekologicznych pojazdów, słowem – upowszechnienie w Polsce samochodów zeroemisyjnych w Polsce. Popularyzacji zeroemisyjnego transportu mają pomóc właśnie takiej kampanie jak "Każda podróż ma znaczenie". Artur Lorkowski

 

Organizatorem kampanii “Każda podróż ma Znaczenie” jest Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA), największa organizacja branżowa, kreująca rynek elektromobilności w Polsce, posiadająca wieloletnie doświadczenie w realizacji ponad 200 projektów w tym obszarze oraz dysponująca najliczniejszym zespołem ekspertów ds. zrównoważonego transportu. Kampania potrwa od lipca 2021 do czerwca 2022. Przedsięwzięcie jest realizowane przy wsparciu w formie dotacji ze środków Narodowego Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).

Spoty kampanii społecznej "Każda podróż ma znaczenie":

Źródło: PSPA

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).