Rozwiązanie Goodyear DrivePoint Heavy Duty dla pojazdów AGV | MOTOFAKTOR

Rozwiązanie Goodyear DrivePoint Heavy Duty dla pojazdów AGV

Goodyear przedstawił DrivePoint Heavy Duty, czyli rozwiązanie przeznaczone dla autonomicznych pojazdów portowych (AGV).

DrivePoint Heavy Duty od Goodyear to nowatorski, łatwy w instalacji system do monitorowania opon, który ma pomagać kierownikom obsługi technicznej zautomatyzowanych pojazdów (AGV) usprawnić konserwację opon i skrócić czas przestoju maszyn. Poprzez wydłużenie okresu eksploatacji ogumienia, to zaawansowane rozwiązanie do monitorowania opon ma wspierać również cele zrównoważonego rozwoju w branży.

Największe statki wymagają większej wydajności i automatyzacji operacji portowych

W ciągu ostatniej dekady pojemność kontenerowców znacznie wzrosła, a najnowsza generacja ultra dużych statków może przewozić ponad 20 000 TEU (Twenty-foot Equivalent Unit) z drugiego końca świata. Większe statki oznaczają większą wydajność energetyczną i niższą emisję CO2.

 

W 2020 roku największy port w Europie, port w Rotterdamie, obsłużył 8 436 240 przychodzących i wychodzących kontenerów, czyli 436,8 mln ton towarów. Gwałtowny wzrost ilości towarów przybywających do europejskich portów znacząco wpływa na codzienne operacje portowe, w tym wydłużenie czasu rozładunku i złożoność procesów planowania, a to wymaga większej cyfryzacji i  automatyzacji.

 

W tej sytuacji zachowanie płynności ruchu pojazdów w portach jest niezwykle istotne z punktu widzenia terminowości, ponieważ każde zakłócenie może mieć natychmiastowy wpływ na przerwanie łańcucha dostaw. Goodyear DrivePoint Heavy Duty to pierwszy system przeznaczony dla zaawansowanego segmentu AGV, który ma pomóc jeszcze bardziej zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo codziennych operacji portowych.

DrivePoint Heavy Duty jako pionierskie rozwiązanie w Hutchison Ports ECT Rotterdam

Nowy zautomatyzowany system monitorowania opon Goodyear pilotażowo jest już stosowany przez Hutchison Ports ECT Rotterdam (ECT), jednego z czołowych i najbardziej zaawansowanych operatorów terminali kontenerowych w Europie. W terminalach ECT Euromax i ECT Delta zainstalowano wiele urządzeń Goodyear DrivePoint Heavy Duty. Ten w pełni zautomatyzowany system monitorowania ogumienia, działający w jednym z największych portowych zakładów AGV na świecie, będzie monitorował około 100 pojazdów AGV, wspierając ich pracę w optymalnych warunkach. Na podstawie danych o oponach dostarczanych przez nowy system, pojazdy mogą być serwisowane we właściwym momencie, co ma pozwolić jeszcze bardziej wydłużyć żywotność opon.

 

System Goodyear DrivePoint Heavy Duty stanowi uzupełnienie pojazdów AGV, ponieważ nie przerywa zautomatyzowanego procesu sprawdzania opon i może obsługiwać operacje wykonywane całą dobę.

Goodyear DrivePoint Heavy Duty - jak to działa?

Za każdym razem, gdy pojazd przejeżdża przez portowe odbiorniki, zbierają one odczyty z dedykowanych do pracy przy dużych obciążeniach zaworowych czujników ciśnienia w oponach. Czujniki te są zainstalowane na zaworach, a nie wewnątrz zespołu koła i opony. Nie trzeba więc demontować opon, co dodatkowo zwiększa łatwość obsługi.

 

Następnie dane te są przesyłane do chmury Goodyear. Dzięki temu osoby odpowiedzialne za obsługę techniczną, jak i operatorzy mają natychmiastowy dostęp do informacji i raportów za pośrednictwem aplikacji Goodyear Fleet Manager. W przypadku alarmu o niskim ciśnieniu w oponie system natychmiast to sygnalizuje [1]. Pozwala to zmniejszyć ryzyko nieoczekiwanych przestojów, co jest najbardziej istotne w przypadku w pełni zautomatyzowanych operacji portowych, oraz umożliwia ukierunkowane serwisowanie i konserwację zapobiegawczą pojazdów AGV.

 

Alberto Villarreal, Dyrektor Zarządzający programem Proactive Solutions and Fleet w Europie, powiedział: Łatwy w instalacji system DrivePoint okazał się natychmiastowym sukcesem w przypadku flot pojazdów ciężarowych, które chcą wydłużyć czas sprawności. Wierzymy, że dzięki dostosowaniu tej technologii do specyficznych wymagań autonomicznych operacji portowych, DrivePoint Heavy Duty będzie stanowił przełom w segmencie AGV. Sektor portowy przoduje w dziedzinie autonomiczności pojazdów, a ten innowacyjny, w pełni zautomatyzowany system doskonale nadaje się dla operatorów i kierowników technicznych, którzy chcą zmaksymalizować czas pracy i wydajność, a także zoptymalizować konserwację opon.

 

[1] Pełne możliwości techniczne i czas komunikacji są wyszczególnione w ogólnych warunkach mających zastosowanie do DrivePoint Heavy Duty, dostępnych na żądanie.

 

Źródło: Goodyear

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).