Rozwiązania ZF By-Wire dla przyszłej mobilności | MOTOFAKTOR

Rozwiązania ZF By-Wire dla przyszłej mobilności

Podczas ZF Global Technology Days 2022 zaprezentowano rozwiązania steer-by-wire firmy ZF, która ujawniła, że otrzymała na nie znaczące kontrakty od wielu głównych producentów aut.

 

Inteligentne systemy przewodowe ZF kończą erę połączeń mechanicznych i otwierają nową erę sterowania pojazdami — powiedział Wolf-Henning Scheider, dyrektor generalny ZF – Technologia steer-by-wire firmy ZF zapewnia nowe funkcje bezpieczeństwa i komfortu, takie jak autonomiczne manewry omijania lub parkowanie w bardzo ciasnych przestrzeniach. To przełom na drodze do w pełni autonomicznych samochodów osobowych i pojazdów ciężarowych przez dodanie nowego designu i swobody projektowania.

 

Na przykład systemy steer-by-wire firmy ZF umożliwiają w pełni autonomiczne sterowanie pojazdem dla wózków wahadłowych i robotaksówek. W przypadku samochodów osobowych oferuje również wyjątkowe możliwości, takie jak chowane koła kierownicy dla w pełni zautomatyzowanych trybów jazdy, w pełni adaptowalne sterowanie kierownicą zmniejszające kąt skrętu kierownicy podczas parkowania lub manewrów przy niskiej prędkości oraz zwiększone bezpieczeństwo w razie zderzenia dzięki usunięciu kolumny kierownicy. By-wire to rozwiązania z myślą o przyszłych pojazdach elektrycznych i zautomatyzowanych.

Grupa ZF przewodzi w transformacji steer-by-wire

W minionym tygodniu firma ZF zaprezentowała nam swój zaawansowany system sterowania przewodowego i ogłosiła, że ​​technologia ta zostanie wprowadzona na skalę przemysłową przez dużego światowego producenta samochodów w ciągu przyszłego roku.

 

Firma ZF pozyskała dodatkowe kontrakty z klientami we wszystkich głównych regionach na swoje systemy steer-by-wire do produkcji seryjnej, stając się liderem w tej dziedzinie technologii. Podobnie, jeśli chodzi o hamowanie, ZF jest światowym liderem w produkcji swojego zintegrowanego systemu kontroli hamowania, który jest również sterowany głównie za pomocą technologii przewodowej.

 

Dzięki pełnemu portfolio ZF ma bardzo dobrą pozycję do zdobycia dalszego znaczącego udziału w rynku w rozwijającym się obszarze systemów podwozi przewodowych i spodziewa się znaczącego udziału w rynku systemów steer-by-wire do 2030 roku.

 

ZF aktywnie kształtuje czystą i autonomiczną przyszłość mobilności, wprowadzając na rynek zaawansowane systemy zawieszenia, kierowania i hamulca by-wire, które staną się bardziej powszechne ze względu na wiele korzyści, jakie oferują. Oprogramowanie i wysokowydajne platformy obliczeniowe ZF, takie jak cubiX i Vehicle Motion Domain Controller, uzupełniają obraz i razem tworzą nowy poziom wydajności systemu. To doskonały dowód na to, jak bardzo ZF zmienił się w firmę technologiczną, rozumiejąc cyfryzację i dekarbonizację jako możliwości rozwoju – podsumował Scheider.

Napędza przewodową przyszłość

ZF jest wiodącym deweloperem i produkuje pełną gamę systemów by-wire, które nie wymagają bezpośredniego połączenia fizycznego:

 

  • Steer-by-wire, w tym sterowanie tylnymi kołami;
  • Brake-by-wire ze zintegrowanym sterowaniem hamulcami (IBC);
  • Elektronicznie sterowane aktywnym zawieszeniem.

 

Technologie te są łączone w celu uzyskania rozwiązań systemowych, które oferują ulepszenia większe niż mogą pojedynczo. Tutaj oprogramowanie i połączone architektury E/E odgrywają kluczową rolę w dodawaniu wartości. Systemy By-wire oferują większy stopień kontroli nad pojazdem, oferując krótsze drogi hamowania, więcej stopni swobody w manewrowaniu, lepszą stabilność przy dużych prędkościach oraz większy zasięg i wydajność.

 

Dzięki technologiom przewodowym wielkość wspomagania kierownicy lub momentu hamowania można dostosować, aby naśladować typowe odczucia, jakich oczekują kierowcy, ale można ją również natychmiast dostosować, aby zwiększyć siłę hamowania, aby skrócić drogę hamowania lub ominąć przeszkodę bardziej fachowo, niż mogą to zrobić sami kierowcy.

 

Układ hamulcowy ZF brake-by-wire IBC umożliwia hamowanie regeneracyjne i odzyskiwanie energii, co pomaga ładować akumulatory pojazdów elektrycznych – podkreślając, w jaki sposób podwozie i napędy elektroniczne mogą współpracować w celu poprawy kontroli ruchu, zwiększenia zasięgu i zaoferowania bardziej kompaktowego systemu.

 

Możliwości powyższych systemów prezentuje poniższy materiał wideo:

Źródło: ZF

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).