Rozwiązania NOCO dla motocyklistów | MOTOFAKTOR

W oferowanych współcześnie rozwiązaniach NOCO każdy motocyklista znajdzie rozwiązania dopasowane do swojego jednośladu.

Najnowszą propozycją NOCO, skierowaną dla posiadaczy motocykli – jak też skuterów, motorowerów czy quadów – jest gama akumulatorów 12V serii NLP. Zbudowano je w oparciu o technologię litową (LiFePO4), która pozwoliła wykluczyć typowe wady baterii kwasowo-ołowiowych (np. podatność na proces zasiarczania). W rezultacie zwiększono również wydajność, jak podwojona moc i dziesięciokrotnie wydłużona sprawność (do 50 tys. cykli rozruchów) i pięciokrotną wydajność (do 2 tys. cykli ładowania).

 

Inżynierowie NOCO zastosowali w NLP szereg unikalnych rozwiązań, w tym ochronę przed przeładowaniem, ekstremalnym nagrzaniem, zwarciem czy rozładowaniem. Seria ta składa się z pięciu akumulatorów 12 V (od 2 Ah 250 A do 7,5 Ah 700 A). Pojemności te różnią się przede wszystkim wymiarami obudowy, dodatkowo w lepszym dopasowaniu do fabrycznego miejsca montażu pomaga system specjalnych modułów przestrzennych. Całość mocowana jest specjalną śrubą zabezpieczającą.

 

Drugą propozycją NOCO, nie tylko dla posiadaczy jednośladów, są inteligentne ładowarki do akumulatorów (w tym litowych i AGM) serii Genius. Każda z nich przystosowana jest do obsługi napięcia 6 V i 12 V, a poszczególne modele różnią się amperażem (np. 1 A czy 10 A) i pojemnością obsługiwanej baterii (np. do 30 Ah czy 230 Ah).

 

Jednak ich najważniejszymi wyróżnikami są unikalne rozwiązania. Po podłączeniu ładowarki Genius do zasilania i akumulatora przeprowadzany jest test jego sprawności technicznej. Na tej podstawie dobierane są parametry całego procesu, w tym określenia kompensacji termicznej w zależności od wilgotności i temperatury otoczenia. Co więcej tryb „Force mode” pozwala wykryć i przywrócić sprawność rozładowanego do zera akumulatora. Wbudowana elektronika chroni też przed przepięciami w sieci 230V, a po zakończeniu pracy następuje automatyczne rozłączenie. W trakcie tych czynności nie ma potrzeby wyjmowania akumulatora z jednośladu.

 

Warto przy tym zwrócić uwagę na unikalne połączenie parametrów Genius z akumulatorami NLP. Duet ten wydatnie skraca czas ładowania. Na przykład najpopularniejszy model Genius5 przy NLP5 (250 A, 2 Ah/25 Wh) zajmuje do 24 minut, a przy NLP30 (700 A, 8 Ah/99 Wh) do 96 minut.

 

W ofercie NOCO są również tzw. boostery służące do awaryjnego uruchomienia rozładowanego akumulatora. Najnowszą ofertę NOCO w tym zakresie tworzy seria GBX z jedną parą kabli z zaciskami. Poszczególne modele różnią się parametrami technicznymi – wbudowaną baterią litową (np. 31 Wh czy 99 Wh) czy szczytową wartością prądu (np. 1250 A czy 4250 A).

 

Łączy je wiele nowatorskich rozwiązań, jak zabezpieczenie przed skutkami odwrotnej polaryzacji, wykrywanie rozładowanych do zera akumulatorów, ograniczony do 60 sekund cykl próbnego rozruchu, jak też wskaźnik za niskiej lub za wysokiej temperatury otoczenia.

 

Boostery NOCO GBX mają jeszcze kilka praktycznych rozwiązań. W obudowie każdego modelu znajdują się dwa porty usb typu C. Jeden służy do ponownego ładowania baterii, drugi działa na zasadzie dawcy, czyli popularnych dziś power banków. Jest też wydajna latarka LED z różnymi trybami świecenia, w tym sygnału S.O.S. Co więcej, kompaktowa budowa tych urządzeń pasuje do typowych kufrów montowanych na motocyklu.

 

Standardowo ładowarki i boostery NOCO posiadają parę kabli zakończonych tzw. krokodylkami. W gamie akcesoriów znajduje się szereg innych rozwiązań, w tym zakończeń oczkowych o różnych średnicach. Na tej liście są także przedłużki, alternatywne wtyczki, adaptery i etui ochronne. Ze wszystkich tych rozwiązań – przekazanych bezpłatnie przez NOCO – korzystają na co dzień ratownicy medyczni z Fundacji Jednym Śladem.

 

Pełna oferta akumulatorów litowo-jonowych NOCO NLP dostępna jest u wybranych dystrybutorów: Metler, Baterie Przemysłowe, Profi-System, a pozostałego asortymentu dodatkowo u pozostałych dystrybutorów NOCO: Inter Cars, Elit Polska, Moto-Profil.

 

Źródło: NOCO

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).