Rotopino.pl nową spółką e-commerce w Grupie Oponeo.pl | MOTOFAKTOR

Rotopino.pl nową spółką e-commerce w Grupie Oponeo.pl

person Adrian Januszkiewicz 30/11/2020

Oponeo.pl zamierza poszerzyć Grupę o kolejną spółkę zależną działającą w sektorze handlu elektronicznego, Rotopino.pl S.A.

Dnia 26 listopada 2020 roku Oponeo.pl S.A. podpisała ze spółką TIM S.A. warunkową umowę sprzedaży na rzecz Oponeo.pl S.A. dziesięciu milionów akcji Rotopino.pl S.A., które stanowią 100% kapitału zakładowego spółki, za cenę 35 000 000,00 zł. Warunkiem wykonania umowy i nabycie akcji przez Oponeo.pl S.A. jest konieczność uzyskania ostatecznej zgody Prezesa UOKiK na dokonanie koncentracji.

 

Rotopino.pl S.A. jest obecnie liderem na rynku krajowym w internetowej sprzedaży narzędzi i elektronarzędzi. Prowadzi sprzedaż także w 8 krajach Unii Europejskiej. Do spółki należy łącznie kilkanaście sklepów internetowych m.in. narzedzia.pl i rotopino.pl. W roku 2019 wygenerowała przychód na poziomie 65,5 mln zł.

 

Obecność Rotopino.pl S.A. w Grupie Oponeo.pl ma pozwolić na dalsze umacnianie pozycji spółki na rynku internetowych sprzedawców narzędzi i elektronarzędzi zarówno w Polsce, jak i na terenie UE. Zbliżony model działalności Rotopino.pl oraz spółek z Grupy Oponeo.pl umożliwić ma dodatkowo budowanie pozytywnego efektu synergii na wielu płaszczyznach.

Dywersyfikacja biznesu o nowe projekty e- commercowe jest jednym ze strategicznych założeń Grupy. Zróżnicowanie asortymentu i usług oferowanych w ramach Grupy OPONEO.PL, w dobie dynamicznie rosnącej sprzedaży za pośrednictwem internetu, ma na celu wykorzystanie potencjału rozwoju handlu internetowego w Polsce i jednocześnie zmniejszenie ryzyka w prowadzeniu działalności całej Grupy. Dariusz Topolewski Prezes Zarządu Oponeo.pl

 

Tempo rozwoju e-commerce w Polsce stale rośnie, jednak za sprawą pandemii, wzrost popularności Internetu jako kanału zakupowego oraz transformacja technologiczna handlu przyspieszyły. Polski rynek e-commerce staje się coraz bardziej dojrzały, o sukcesie e-sklepów nie decydują już tylko niskie ceny, lecz także jakość, wygoda zakupów i zwrotów, a także serwis posprzedażowy Beneficjentem tych trendów jest między innymi spółka Rotopino.pl, której przychody w 2020 roku wzrosły o 35%, zaś zysk o ponad 100% w stosunku do analogicznego okresu roku 2019.

Zakup w 2011 roku akcji Marketeo.com, czyli dzisiejszego Rotpino.pl, był znaczącym impulsem na samym początku przygody TIM-u z e-commerce. Pasja, kompetencje i doświadczenie bydgoskiej ekipy ułatwiły TIM-owi zmianę modelu biznesowego i przejście ze świata offline do online. Dziś w TIM-ie największy potencjał rozwoju widzimy na rynku B2B – bezpośrednio i w modelach alternatywnych, jak dropshipping. Rotopino.pl operuje na rynku B2C, więc powrót pod skrzydła lidera w tej dziedzinie, czyli Oponeo.pl, zapewni Spółce optymalny rozwój. Grupa TIM utrzyma z nią bliskie relacje – 3LP nadal będzie zapewniać jej obsługę logistyczną, zaś TIM – współpracować z nią w zakresie działalności handlowej. Krzysztof Folta Prezes Zarządu TIM SA

 

Decyzja o zakupie akcji Rotopino.pl jest zgodna ze strategią Zarządu Oponeo.pl, której założeniem jest poszerzanie Grupy o nowe podmioty operujące na rynku e-commerce. Od 2016 roku w ramach Grupy Oponeo.pl działa spółka Dadelo.pl S.A., która w 2020 roku odnotowała rekordowy wzrost wolumenu i wartości zakupów zyskując właśnie na znaczącym zwiększeniu popularności zakupami w kanale internetowym.

 

Ponadto Oponeo.pl oraz spółka Metalkas otrzymały zgodę Prezesa UOKiK na utworzenie nowej spółki akcyjnej w celu prowadzenia sprzedaży metalowych drabin i regałów za pośrednictwem sklepu internetowego.

 

Źródło: Oponeo.pl

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).