Rezygnacja dyrektora zarządzającego spółki ElectroMobility Poland

person Joanna Piszcz 4/05/2017

Krzysztof Kowalczyk zrezygnował ze stanowiska dyrektora zarządzającego spółki ElectroMobility Poland, która koordynuje budowę polskiego samochodu elektrycznego.

Krzysztof Kowalczyk poinformował o rezygnacji ze stanowiska na swoim profilu w serwisie Linkedin.

Personalnie potrzebuję zdecydowanie większej dynamiki biznesowej i możliwości realizacji agresywniejszej strategii rozwoju produktów, niż ta, którą mógłbym dalej realizować w EMP. Krzysztof Kowalczyk
Wszystkie procesy w spółce toczą się bez zakłóceń, a rozwiązanie umowy z Krzysztofem Kowalczykiem nie zagraża żadnemu z projektów, prowadzonych przez EMP. Maciej Kość prezes ElectroMobility Poland

 

Obecnie spółka jest w trakcie przyjmowania zgłoszeń w konkursie na projekt nadwozia polskiego auta elektrycznego.

 

Spółka ElectroMobility Poland powstała w październiku ubiegłego roku – utworzyły ją spółki energetyczne PGE, Tauron, Enea oraz Energa. W marcu tego roku spółka ogłosiła konkurs na projekt karoserii polskiego samochodu elektrycznego, a w kolejnym etapie stworzenie prototypu do testów z myślą o seryjnej produkcji. Spółka dopiero kilka dni temu podała skład jury konkursu. Są w nim m.in. dr inż. Andrzej Muszyński z PIMOT, prof. Marcin Ślęzak – dyrektor Instytutu Transportu Samochodowego, a także dziennikarze motoryzacyjni oraz aktorka Anna Dereszowska.

 

Tymczasem Ministerstwo Energii skierowało do konsultacji publicznych projekt ustawy o elektromobilności. Ustawa przewiduje m.in., zwolnienie z akcyzy przy zakupie samochodu elektrycznego, udostępnienie takim pojazdom buspasów oraz możliwość bezpłatnego parkowania w płatnych strefach. W ogólnodostępnym punkcie ładowania właściciel pojazdu elektrycznego będzie mógł wykupić abonament na usługę ładowania lub będzie mógł wykupić usługę jednorazowo. Firmy użytkujące pojazdy elektryczne będą mogły zwiększyć kwotę odpisu amortyzacyjnego. Z kolei do 2025 roku 50 proc. pojazdów centralnej administracji publicznej będzie posiadała napęd elektryczny, a jednostki samorządu terytorialnego 30 proc. Od 2028 r. 30 proc. miejskiej floty autobusowej mają stanowić autobusy elektryczne.

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl