Retrofity LED – Niemcy dają przykład | MOTOFAKTOR

Retrofity LED – Niemcy dają przykład

person Redakcja 19/10/2020

Producenci oświetlenia nie ustają w rozwoju technologicznym retrofitów LED, modyfikują i dopasowują ofertę, by sprostać potrzebom kierowców i osiągnąć jak najlepszą sprawność produktów. Z Niemiec właśnie spłynęły dobre informacje – produkt OSRAM jako pierwszy tego typu został dopuszczony do użytku na drogach publicznych.

 

 

 

Retrofity marki OSRAM zostały przetestowane i zyskały aprobatę niemieckiego KBA (Kraftfahrt Bundesamt – Federalny Urząd ds. Ruchu Drogowego), dzięki czemu można je legalnie montować w niektórych modelach samochodów, wyposażonych fabrycznie w żarówki H7 (ALFA Romeo Giulietta, Audi A3 i A4, BMW serii 2 Active Tourer, Ford Mondeo, Opel Astra, Peugeot 308, Skoda Octavia oraz Volkswageny: Polo i Passat). Ten certyfikat to najlepszy dowód na wysoką jakość naszych produktów i miejmy nadzieję pierwszy krok w kierunku ogólnoeuropejskiej legalizacji. Nasza firma aktywnie uczestniczy w konsultacjach i edukuje kierowców, przybliżając zalety zamienników LED w porównaniu do tradycyjnych źródeł – wyjaśnia Magdalena Bogusz, Marketing Manager EE & MEA w OSRAM.

Technologia LED ma bardzo dużo zalet oraz większe możliwości niż tradycyjne oświetlenie żarowe. Podstawowymi parametrami, w których źródła LED mają przewagę jest zdecydowanie dłuższa trwałość oraz wyższa efektywność energetyczna. Nie bez znaczenia jest także możliwość uzyskania dowolnej temperatury barwowej, w tym wysokiej, dającej charakterystyczne chłodnobiałe światło, które zwiększa kontrast i ułatwia zauważenie przeszkód czy znaków drogowych oraz nadaje samochodom nowoczesny wygląd. To dlatego produkty tego typu cieszą się coraz większym zainteresowaniem kierowców.

 

Brak określonych standardów powoduje, że na rynku oświetleniowym możemy znaleźć produkty, które zostały zaprojektowane z dbałością o jak najwyższą jakość i prawidłową współpracę z układem optycznym oraz takie, w których jedynym elementem pasującym do reflektora jest trzonek. Jest to skrajnie niebezpieczne, bo niewłaściwa konstrukcja lampy niesie ryzyko bardzo wysokich luminancji (tzn. jaskrawość powierzchni świecącej), co w połączeniu z reflektorem może powodować oślepianie innych kierowców.

 

Trzeba mieć też na uwadze, że dzisiejsze lampy LED są większe niż żarówki halogenowe. Dlatego też nie wszystkie retrofity pasują do poszczególnych reflektorów. To właśnie do rozróżniania produktów niskiej i akceptowalnej jakości bardzo istotne jest wprowadzenie regulacji ECE. Gdy takie przepisy powstaną, konieczny będzie odpowiedni nadzór, który pozwoli w prosty sposób wyselekcjonować produkty spełniające wszystkie wymagania.

 

Źródło: OSRAM

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).