Restrukturyzacja w ZF Friedrichshafen AG | MOTOFAKTOR

Restrukturyzacja w ZF Friedrichshafen AG

ZF Friedrichshafen AG reorganizuje swoje struktury  w celu zwiększenia konkurencyjności i uwzględnienia zmian w sektorze mobilności, a zwłaszcza w elektromobilności.

  • ZF planuje redukcję zatrudnienia w swoich spółkach o 11 000 do 14 000 pracowników do 2028 r.
  • Powodem planowanej restrukturyzacji jest duża konkurencyjność w zakresie napędów elektrycznych i zbyt wolna elektryfikacja pojazdów.
  • Jak podaje komunikat prasowy restrukturyzacją mają być objęte oddziały w Niemczech.
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz nastronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży – zapisz się na nasz newsletter.

 

Zgodnie z zasadą „Wzmacnianie mocnych stron”, firma będzie nadal zwiększać swoje inwestycje w obszarach technologii pojazdów użytkowych, rozwiązań podwoziowych, technologii przemysłowej i rynku wtórnego. Niemieckie oddziały mają w przyszłości stać się bardziej wydajne i połączone w kilka sieci lokalizacji.

 

ZF spodziewa się, że do końca 2028 roku liczba pracowników w Niemczech będzie sukcesywnie zmniejszana o około 11 000 do 14 000.

Powodem restrukturyzacji jest – jak podaje komunikat prasowy – duża presja konkurencji oraz zbyt wolny rozwój rynku samochodów elektrycznych. W związku z tym  restrukturyzacja skoncentruje się w szczególności na Dziale Technologii Zelektryfikowanych Układów Napędowych.

Naszą odpowiedzialnością korporacyjną jest przygotowanie ZF na przyszłość i dalszy rozwój zakładów w Niemczech w taki sposób, aby były one trwale konkurencyjne i miały solidną pozycję. Zdajemy sobie sprawę, że my również musimy podejmować trudne, ale konieczne decyzje. W ten sposób chcemy znaleźć najlepsze możliwe rozwiązania dla wszystkich zaangażowanych stron” – mówi dyrektor generalny ZF, dr Holger Klein.

 

Chcemy skonsolidować niemieckie lokalizacje i połączyć je w kilka sieci lokalizacji. Celem jest z jednej strony stworzenie wydajnej sieci produkcyjnej, a z drugiej sprawnej organizacji działów badawczo-rozwojowych” – mówi prof. dr Peter Laier, który w zarządzie ZF odpowiada m.in. za produkcję.

Ze względu na duże przejęcia w ostatnich latach (TRW, 2015; Wabco, 2020), struktura zakładu ZF w Niemczech stopniowo się rozszerzała. Ta struktura lokalizacji, która po przejęciach jest nadal rozdrobniona, jest obecnie przekształcana w kilku fazach w zrównoważoną i szczuplejszą strukturę.

 

W wyniku nowej struktury w Niemczech i jednoczesnego dostosowania zdolności produkcyjnych zarówno w obszarze produkcji i administracji, jak i w obszarze badań i rozwoju, liczba pracowników w Niemczech ma być sukcesywnie zmniejszana do 2028 roku o 11 000 do 14 000 z obecnego poziomu około 54 000 pracowników. Program redukcji zatrudnienia będzie zależny od dalszego rozwoju rynków i ogólnych warunków w danym zakładzie.
Obecnie ustalany jest zakres, w jakim planowane są redukcje. W miarę możliwości mają być realizowane w sposób społecznie odpowiedzialny, z wykorzystaniem struktury demograficznej siły roboczej i jej wahań.

Ma to zostać osiągnięte na przykład poprzez rozbudowane oferty częściowego przejścia na emeryturę części pracowników. Firma przewiduje również programy odpraw.

 

belka Wiadomości Google