Renowacja za pomocą barwionych lakierów bezbarwnych | MOTOFAKTOR

Renowacja za pomocą barwionych lakierów bezbarwnych

person Joanna Piszcz 27/08/2018

Praktyczne wskazówki marki Standox.

Producenci samochodów coraz częściej stosują drogie efekty i wykończenia tworzone specjalnie dla konkretnych modeli samochodów. Ich naprawa może stanowić spore wyzwanie dla lakierników. Standox – jedna z globalnych marek renowacyjnych z Wuppertalu (Niemcy) – oferuje produkty i rozwiązania umożliwiające profesjonalną renowację takich efektów specjalnych. Wszystkie wskazówki dotyczące samochodów można znaleźć w Standopedii – internetowej bibliotece materiałów marki Standox.

 

Barwione lakiery bezbarwne stają się coraz popularniejsze w branży motoryzacyjnej ze względu na atrakcyjny efekt końcowy- głębszy, pełniejszy kolor z większym połyskiem. Mazda, japoński producent samochodów, pięć lat po wprowadzeniu na rynek modelu CX-5 opracował 46V Soul Red Crystal – emanujący energią, głęboki kolor, który doskonale podkreśla sylwetkę tego średniej klasy SUV-a. Renowacja polega na aplikacji lakieru bazowego, tzw. (gruntu) i warstw barwionego lakieru bezbarwnego oraz zwykłego lakieru bezbarwnego. Grzegorz Kotliński, Doradca Techniczny marki Standox, wyjaśnia, jak osiągnąć znakomity efekt już za pierwszym razem.

 

Krok 1. Natrysk próbny

 

Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego jest podobna do aplikacji lakieru bazowego – im więcej warstw aplikujesz, tym lepsze krycie. To oznacza, że liczba i grubość warstw bezpośrednio wpływają na odcień, połysk i głębię koloru. Do renowacji przeprowadzanych z wykorzystaniem barwionych lakierów bezbarwnych Standox zaleca wykonanie natrysków próbnych, na podstawie których można określać liczbę warstw barwionego lakieru bezbarwnego, a tym samym – dokładniej dopasować lakier do koloru nadwozia.

 

Krok 2. Wypełniacz do szlifowania i obszar naprawy

 

Przygotuj podłoże i materiały zgodnie ze standardową procedurą. Następnie aplikuj wypełniacz Standox VOC Filler, najlepiej w kolorze FC3. Przeszlifuj wypełniacz papierem o ziarnistości od P500 do P600, a obszar cieniowania – o ziarnistości od P1000 do P1200.

 

Krok 3. Dodatek do cieniowania

 

Aplikuj dodatek Standoblue Color Blend lub Standoblue Color Blend Long na obszar cieniowania oraz przylegające powierzchnie lub przylegającą część karoserii.

 

Krok 4. Lakier bazowy i odparowanie

 

Przed rozpoczęciem lakierowania wymieszaj lakier Standoblue w kolorze 46V Soul Red Crystal z 20% dodatku Standoblue Viscosity Adjuster. Aplikuj wymieszany lakier na miejsce naprawy na 1,5 warstwy do uzyskania jednolitej powierzchni. W miejscu cieniowania, na mokry dodatek Standoblue Color Blend aplikuj 1,5 warstwy lakieru Standoblue tak, aby uzyskać łagodny efekt przejścia. Następnie pozostaw całość do wyschnięcia.

 

Krok 5. Barwiony lakier bezbarwny

 

Aby przyspieszyć proces, przygotuj dwa pistolety lakiernicze – jeden z lakierem barwionym, a drugi z bezbarwnym. Zastosuj odpowiedni utwardzacz i rozcieńczalnik. Aplikuj barwiony lakier bezbarwny na wcześniej położoną powierzchnie lakieru bazowego i rozpyl go również w miejscu cieniowania.

 

Krok 6. Łączenie z lakierem bezbarwnym

 

Aplikuj lakier bezbarwny na przylegającą powierzchnię, tak aby jego warstwa nałożyła się z wciąż jeszcze mokrym barwionym lakierem bezbarwnym. Wysusz element zgodnie z instrukcją zawartą w metryczce technicznej. Zależnie od wybranego lakieru bezbarwnego Standox VOC Clear lub w celu wyrównania struktury powłoki zaleca się aplikację dodatkowej warstwy lakieru bezbarwnego na polakierowanych elementach.

 

Szczegółowe instrukcje przeprowadzania renowacji efektów specjalnych można pobrać ze strony standox.pl/standothek. Techniczne porady oraz więcej informacji o produktach można znaleźć w nowej bibliotece online marki Standox (www.standox.pl/standopedia), która jest regularnie aktualizowana i wzbogacana przez specjalistów marki Standox. Zasoby nie tylko są praktyczne, lecz także stanowią cenne źródło informacji dla profesjonalnych lakierników.

user photo

Autor

Joanna Piszcz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).