Renault wdraża projekt „Advanced Battery Storage” | MOTOFAKTOR

Renault wdraża projekt „Advanced Battery Storage”

„Advanced Battery Storage” ma być największym w Europie systemem magazynowania energii z wykorzystaniem akumulatorów samochodów elektrycznych.

Grupa Renault, która jest europejskim liderem na rynku samochodów elektrycznych, ogłosiła rozpoczęcie projektu „Advanced Battery Storage”, stacjonarnego systemu magazynowania energii wykorzystującego wyłącznie akumulatory trakcyjne samochodów elektrycznych. Docelowo system będzie w stanie przyjąć min. 60 MWh, co oznacza, że będzie największym tego typu systemem, jaki kiedykolwiek powstał w Europie. Pierwsze instalacje zostaną zrealizowane na początku 2019 roku w trzech lokalizacjach we Francji i w Niemczech: w zakładach produkcyjnych Renault w Douai (departament Nord) i w Cléon (departament Seine Maritime) oraz w starej kopalni węgla w Nadrenii Północnej-Westfalii. Stopniowo pojemność systemu będzie zwiększana – docelowo ma liczyć 2000 akumulatorów trakcyjnych do samochodów elektrycznych. Wówczas system osiągnie lub prawdopodobnie przekroczy próg 60 MWh. To tyle, ile zużywa dziennie miasto liczące 5000 gospodarstw domowych.

 

Celem systemu jest regulowanie różnic pomiędzy zużyciem a produkcją energii elektrycznej w danym momencie, a także zwiększenie udziału energii z odnawialnych źródeł w miksie energetycznym. Chodzi o utrzymanie równowagi pomiędzy podażą a zapotrzebowaniem w sieci energetycznej poprzez podłączenie różnych źródeł energii, których moc produkcyjna nie jest stała. Nawet najmniejsze różnice między produkcją a zużyciem energii mogą spowodować niepożądane zmiany napięcia w domowej sieci (50 Hz).

Nasz stacjonarny system magazynowania energii elektrycznej służy do kompensacji tych różnic. Uwalnia zmagazynowaną energię dokładnie w chwili wystąpienia braku równowagi w sieci i pozwala uniknąć jego niepożądanych skutków. Stacjonarne systemy składowania przyczyniają się do stabilizacji sieci i tym samym zwiększają atrakcyjność ekonomiczną niskoemisyjnych źródeł energii.

dyrektor programu Nowych Projektów Energetycznych Grupy Renault - Nicolas Schottey

 

System jest zbudowany z akumulatorów trakcyjnych samochodów elektrycznych, umieszczonych w kontenerach. Wykorzystuje akumulatory wycofane z użytkowania w samochodach oraz częściowo również nowe.

To jedyne w swoim rodzaju połączenie daje systemowi »Advanced Battery Storage« możliwość przyjmowania lub oddawania 70 MW energii i to niemal natychmiastowo. Duża moc i pojemność naszego systemu pozwoli sprostać większości zapotrzebowania ze strony sieci energetycznej.

- Nicolas Schottey

 

Grupa Renault jest pionierem i liderem na rynku samochodów elektrycznych. Dziś wychodzi poza rolę producenta samochodów i wraz z partnerskimi firmami staje się aktywnie działającym podmiotem w segmencie inteligentnych ekosystemów elektrycznych i energetycznych. W ramach projektu „Advanced Battery Storage” Grupa Renault współpracowała z bankiem Banque des Territoires, japońską grupą Mitsui, Demeter, z pomocą funduszu Fonds de Modernisation Ecologique des Transports i The Mobility House.

 

Źródło: Renault

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).