Renault koordynuje Projekt INCIT-EV | MOTOFAKTOR

Renault koordynuje Projekt INCIT-EV

person Adrian Januszkiewicz 30/01/2020

Grupa Renault we współpracy z 32 partnerami z Europy ogłasza oficjalne rozpoczęcie projektu INCIT-EV promującego elektromobilność.

Celem projektu jest promocja elektromobilności poprzez testowanie innowacyjnych technologii ładowania samochodów elektrycznych na potrzeby użytkowników.

7 rodzajów użytkowania, które będą testowane w Europie

Trwający 48 miesięcy (od stycznia 2020 r. do grudnia 2023 r.) projekt INCIT-EV koncentruje się na dwóch głównych fazach:

 

  • Faza badania potrzeb i wymagań konsumentów, po której od kwietnia 2020 r. nastąpi faza badania technologii ładowania i włączenia do infrastruktury.
  • Faza prezentacji siedmiu technologii w konkretnych miejscach, która będzie trwała od drugiego półrocza 2022 roku do końca projektu.
  • System dynamicznego ładowania indukcyjnego na obszarze miejskim w Paryżu we Francji,
  • Systemy ładowania dużej mocy na przedmieściach Tallina w Estonii,
  • Zoptymalizowane, dwukierunkowe “smart charging” w Amsterdamie i Utrechcie w Holandii,
  • System dynamicznego ładowania indukcyjnego na obszarach podmiejskich/long-range w Wersalu we Francji,
  • Centrum (hub) ładowania na parkingu dla samochodów współdzielonych na przedmieściach Turynu we Włoszech,
  • Dwukierunkowe ładowanie małej mocy (w tym pojazdów dwukołowych) oraz statyczne ładowanie indukcyjne na pasach dla taksówek na lotnisku i przy dworcu głównym w Saragossie w Hiszpanii.

Projekt zainaugurowany przez Grupę Renault

Grupa Renault przystąpiła do konkursu projektów Komisji Europejskiej w odpowiedzi na potrzebę testowania technologii ładowania w warunkach rzeczywistych, na przykład technologii Contactless Dynamic Charging (CDC) [1], i uporządkowania całego ekosystemu.

 

W związku z tym Grupa dążyła do stworzenia konsorcjum. Kilkadziesiąt wiodących podmiotów przemysłowych, uniwersytety, instytuty, miasta, start-upy oraz małe i średnie przedsiębiorstwa pozytywnie odniosły się do tej inicjatywy. Wspólnie wyraziły wolę promowania elektromobilności w Europie poprzez przeprowadzenie testów samochodów elektrycznych skupionych na ich użytkownikach.

 

To ukierunkowanie na klienta ma pozwolić zbudować nowy ekosystem i opracować technologie ładowania, które będą łatwe do wprowadzenia i w ten sposób przyczynią się do rozwoju elektromobilności w Europie.

Grupa Renault, europejski pionier samochodów elektrycznych, jest znana z innowacyjności i koncentracji na kliencie. Projekt INCIT-EV ukazuje szeroko skierowane do użytkowników rozwiązania ładowania samochodów w miastach i na trasie oraz przyczynia się do upowszechnienia samochodów elektrycznych w Europie. Xavier Serrier szef projektu systemów ładowania samochodów elektrycznych w dyrekcji ds. badań naukowych Grupy Renault

 

Konsorcjum liczy 33 członków. Mają oni swe siedziby w Niemczech, w Hiszpanii, w Estonii, we Francji, we Włoszech, w Holandii, w Słowenii i w Turcji. Są to:
ATOS SPAIN SA, AVERE France, Ayuntamiento de Zaragoza, BIT&BRAIN technologies SL, Bursa Buyuksehir Belediyesi, COLAS SA, Commune de Paris, Comune di TORINO, Eesti Energia Aktsiaselts, ELES d.o.o. Sistemski operater prenosnega elektroenegetskega omrezja, ENEDIS, EUROVIA Management, EV charged B.V., Vedecom Fondation Partenariale MOV’EOTEC, Fondazione LINKS – Leading Innovation & Knowledge for Society, FPT INDUSTRIAL SPA, Fundación CIRCE Centro de Investigación de Recursos y Consumos Energéticos, GREENFLUX Assets B.V., Grupa RENAULT, IDNE0 Technologies SAU, Ingeneria y Técnica del Transporte TRIA SA, Institut Français des Sciences et Technologies des Transports, de l’Aménagement et des Réseaux, IREN SPA, Pitpoint EV B.V., Politecnico di Torino, PRIMA ELECTRO SPA, Province Noord-Holland MRAE, PSA ID, QI ENERGY ASSESSMENT SL, Red Eléctrica de España S.A.U., Stadwerke Nordeney GMBH, Univerza V Ljubljani, We Drive Solar.

 

[1] Technologia Contactless Dynamic Charging (CDC), opracowana w 2018 roku przez Grupę Renault we współpracy z Vedecom, pozwala na bezdotykowe ładowanie samochodów elektrycznych na drogach wyposażonych w tę technologię.

 

Źródło: Renault

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).