Od końca 2021 roku Faurecia ma dostarczać Grupie Renault systemy magazynowania wodoru dla jej pierwszej floty lekkich samochodów dostawczych. Systemy będą opracowywane i produkowane w światowym centrum badawczo-produkcyjnym Faurecii w miejscowości Bavans we Francji. W zależności od wielkości zapotrzebowania, zwiększenie produkcji zapewnić ma nowy zakład specjalizujący się w systemach magazynowania wodoru, który Faurecia planuje wybudować w Allenjoie we Francji.
Ta partnerska współpraca stanowi znakomitą ilustrację naszej wspólnej wizji rozszerzenia zastosowania paliwa wodorowego, tak by stało się jednym z filarów transformacji energetycznej i zeroemisyjnej mobilności. Do 2030 roku technologia wodorowa w pojazdach elektrycznych powinna mieć znaczący udział w miksie systemów napędowych, dlatego Faurecia przeznacza znaczne środki, aby przyspieszyć jej wdrożenie.
Mathias Miedreich
wiceprezes wykonawczy Faurecia Clean Mobility
Obecna współpraca dotycząca zbiorników magazynowania wodoru stanowi element naszej strategii, której celem jest dostarczenie rozwiązania gotowego do wprowadzenia do sprzedaży na rynku lekkich pojazdów dostawczych i osiągnięcie ponad 30% udziałów w tym szybko rosnącym w Europie segmencie. Jest ona odzwierciedleniem ambicji współdzielonych z naszym partnerem Plug Power, które dotyczą stworzenia na terenie Francji unikatowej oferty, obejmującej cały łańcuch wartości i dotyczącej ogniw paliwowych i "zielonego" wodoru, a także uruchomienia nowych rodzajów działalności generujących wartość.
Gilles Le Borgne
dyrektor ds. konstrukcyjnych Grupy Renault