Ręka wyciągnięta do klienta | MOTOFAKTOR

Ręka wyciągnięta do klienta

Z Arnoldem Bialasem, dyrektorem działu wyposażenia warsztatowego Hella Polska, rozmawiał Leszek Kadelski.
14/06/2013

Uruchomiliście właśnie program dzierżawy urządzeń warsztatowych - jaki jest cel tego działania?

Chcemy dotrzeć do warsztatów, które z różnych powodów nie mogą skorzystać z leasingu czy kredytu. Takie firmy, przechodząc przez sito kontrolne instytucji finansowych, słyszą odpowiedź odmowną, bo w oczach banków czy towarzystw leasingowych są niewypłacalne.

 

Drugą grupą potencjalnych klientów są warsztaty, które po prostu nie chcą jednorazowo wydawać dużej kwoty. Takie firmy też potrzebują na przykład testera diagnostycznego i są w stanie zagwarantować, że będą płacić miesięczną opłatę za dzierżawę.

W jaki sposób potencjalni klienci powinni się zgłaszać chęć wzięcia udziału w tym programie?

Nasz program działa za pośrednictwem oficjalnych dystrybutorów wyposażenia warsztatowego* z naszej oferty.

Jaki sprzęt będzie można wydzierżawić?

Nasze pakiety zawierają testery diagnostyczne firmy Hella Gutmann Solutions oraz nowość w naszej ofercie, stacje do obsługi klimatyzacji serii Husky, zarówno obsługujące stary, jak i nowy czynnik chłodzący firmy Hella Nussbaum Solutions. Każdy pakiet do dzierżawy składa się z urządzenia oraz wyposażenia dodatkowego (np. przewody połączeniowe). Wyposażenie dodatkowe zwiększa koszt dzierżawy, ale nikogo nie zmuszamy do jego brania. Nie ma sensu, żeby warsztat płacił za dzierżawę przewodu do samochodu, którego prawdopodobnie nigdy nie będzie obsługiwał. Dlatego dajemy naszym klientom możliwość wyboru.

Jak długi jest okres tej dzierżawy?

Planujemy nasze urządzenia dzierżawić przed okres 36 miesięcy. W przypadku testerów diagnostycznych chcemy podkreślić, że cena dzierżawy zawiera już opłatę za aktualizację oprogramowania. Dzięki temu nie będzie sytuacji, w których klient dzierżawi urządzenie, ale już po roku ma nieaktualne oprogramowanie. W przypadku testerów diagnostycznych istnieje możliwość rezygnacji z dzierżawy po 12 miesiącach bez dodatkowych opłat, natomiast stacje do obsługi klimatyzacji trzeba dzierżawić przez pełne 3 lata. Po upływie okresu dzierżawy warsztat może wykupić użytkowane urządzenie za symboliczną złotówkę.

Jakiego poziomu zainteresowania tą ofertą spodziewa się Hella? Czy jest konkretny plan sprzedaży?

To nie jest żaden „srebrny pocisk”, ale jesteśmy przekonani, że program ten na pewno wpłynie na nasze plany sprzedaży. Traktujemy to jako po prostu kolejną z szeregu możliwości zakupu naszego urządzenia. Jesteśmy przy tym świadomi, że nie mamy możliwość tak głębokiej weryfikacji klientów, jaką mają instytucje finansowe dysponujące specjalistycznym narzędziami. Nie chcemy wchodzić w niepotrzebne nam ryzyka i będziemy postępować ostrożnie. Dlatego korzystamy z doświadczenia dystrybutorów, którzy także weryfikują wiarygodność finansową warsztatów, z którymi współpracują oraz po prostu je znają. Z tych powodów trudno wypowiadać się na temat szczegółów konkretnych planów, które oczywiście sobie wyznaczyliśmy dla tego projektu.

Jakaś dobra rada dla warsztatów, które chciałyby by wziąć udział w tym programie - jak się uwiarygodnić?

Jesteśmy w stałym kontakcie z wieloma warsztatami, nasi dystrybutorzy też dobrze znają swoich klientów. Wiemy, że warsztaty mają lepsze i gorsze okresy. Może im się zdarzyć, że nie płacą swoich zobowiązań na czas, ale widać że ciężko pracują i w końcu się pozbierają. W miarę możliwości oczywiście będziemy starali się unikać współpracy z warsztatami o podwyższonym ryzyku związanym z problemem płatności, czyli takimi, które – mówiąc dyplomatycznie – nie wykazują potencjału.

Czy są już plany rozwoju tego programu? Zwiększenia zakresu dostępnych urządzeń? A może jakieś promocje?

Na razie bazujemy na naszej aktualnej ofercie wyposażenia warsztatowego. Hella, dzięki swoim joint ventures z firmami Gutmann i Nussbaum, oferuje urządzenia do diagnostyki elektroniki samochodowej i pełnej obsługi klimatyzacji. W przyszłości oczywiście mamy plany zwiększenia oferty o nowe urządzenia, ale na razie rzeczywiście skupiamy się tylko na dzierżawie tego co mamy w swojej aktualnej ofercie.

 

*Lista oficjalnych dystrybutorów wyposażenia warsztatowego Hella:

Inter Cars S.A., Moto-Profil Sp. z o.o., Auto-Land Sp. z o.o., Fota S.A., Inter-Team Sp. z o.o., Auto-Części Sosulski Sp. J., Gordon Sp. z o.o., Best Product Sp. z o.o., S&K Service Sp. J., AD Polska, Hart Sp. z o.o., Wega S.C., Auto Partner S.A., Inter Parts, Elcamp Hsk Auto sp. z o.o. sp.k., BHMD, PHU „Auto-Partner”, Edpol, Rodon.

 

Zdjęcia: Anna Dworakowska

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).