Rajdowy Mercedes 300 SL na oponach Pirelli Cinturato CA67

person Adrian Januszkiewicz 11/04/2019

Pirelli Cinturato CA67 znalazły się na wyposażeniu legendarnego modelu Mercedesa 300 SL "Gullwing", który wystartował w historycznym rajdzie Mediolan-Sanremo.

Model Cinturato to pierwsza sportowa opona we współczesnej historii firmy, a także najstarsza linia opon Pirelli, która od dziesięcioleci pojawia się na plakatach i reklamach włoskiego producenta. Pirelli Cinturato pierwotnie powstała jako “wzór bieżnika 367”, a następnie z początkiem lat 50-tych była sprzedawana przez włoską firmę pod nazwą CA67. Obecnie, model ten powrócił w najnowszej odsłonie w hołdzie dla jednego z najstarszych Włoskich wyścigów drogowych – z Mediolanu do Sanremo, którego firma Pirelli jest głównym sponsorem. Podczas jedenastej edycji wyścigu, która rozpoczęła się 28 marca na torze Monza w pobliżu Mediolanu, Pirelli przywróciło do życia jeden z najbardziej wyrazistych symboli motoryzacji, który był wynikiem wzrostu gospodarczego w latach 60-tych XX wieku.

Włoska historia

Cinturato była pierwszą oponą radialną wyprodukowaną przez Pirelli, a także pierwszą, która miała wyraźnie sportowy charakter. Początkowo zaprojektowano ją jako wyposażenie dla gamy modeli samochodów marki Alfa Romeo. Mieszanka bieżnika była wyjątkowo odporna na wysokie temperatury i przecięcia, podczas gdy radialna osnowa z opasaniem krzyżowym zapewniała dodatkową sztywność. To z kolei sprawiło, że opona zapewniała precyzję prowadzenia, co idealnie pasowało do pierwszych współczesnych samochodów sportowych. Ojcem tego opatentowanego przez Pirelli rozwiązania był Luigi Emanueli z Mediolanu: mistrz technologii i znany projektant opon, zapamiętany jako twórca Cinturato.

Jednak zanim Cinturato stała się największą i najdłużej obecną marką w ofercie Pirelli, opona musiała napisać swoją historię w latach 50-tych i 60-tych. To był początek ery specjalizacji, którą znamy dzisiaj, a producenci zaczęli koncentrować się na produkcji pierwszych współczesnych sportowych samochodów. Jednak w przypadku przełomowej opony, takiej jak Cinturato CA67, nie zawsze łatwo było walczyć z dominującymi na rynku oponami o bardziej konwencjonalnych konstrukcjach, takich jak Stelvio i Sempione. Wkrótce nastąpiła zmiana.

 

Już w 1954 roku model CA67 stał się symbolem wyróżniającym firmę Pirelli, z charakterystyczną sylwetką i wzorem bieżnika reprezentującym firmę na targach i reklamach. Model CA67 pozostał częścią portfolio firmy aż do 1980 r., a dziś jest dostępny jako część rodziny Pirelli Collezione. Tutaj entuzjaści mogą znaleźć opony łączące klasyczny wygląd z nowoczesną technologią i materiałami, co pomaga w zachowaniu oryginalnego wyglądu każdego klasycznego samochodu. Oczywiście, marka Cinturato nigdy nie wyszła z produkcji, a jej współczesny odpowiednik o nazwie P7 jest jedną z opon Pirelli o największej liczbie homologacji.

Opona szyta na miarę

Sportowe osiągi i indywidualizacja konstrukcji pozostają kluczowymi cechami DNA marki Pirelli do dzisiaj, a stało się tak dzięki marce Cinturato. “Wzór bieżnika 367” zapoczątkował strategię Pirelli znaną jako “The Perfect Fit”, która jest głównym założeniem firmy z Mediolanu i pomaga jej wyróżnić się na tle konkurencji, zwłaszcza w zakresie serii opon P Zero. W rezultacie producenci aut premium i supersamochodów mogą polegać na oponach, które są precyzyjnie dopasowane do każdego modelu samochodu. Cinturato CA67 była prekursorem rodziny opon o określonych zastosowaniach, zaprojektowanych tak, aby idealnie pasowały do pojazdów, w które są wyposażone. Jak sama nazwa wskazuje, “Perfect Fit” zainaugurował wyjątkowe podejście tworzenia opon szytych na miarę, które do dziś charakteryzuje opony Pirelli.

 

Źródło: Pirelli

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl