Zmalała dynamika sprzedaży opon do samochodów dostawczych (-22%) oraz pojazdów ciężarowych (-1%). Sprzedano także mniej opon rolniczych (-26%) oraz przemysłowych (-8%).
Po latach wzrostu aktualnie obserwujemy konsolidację polskiego rynku i przejście od modelu ilościowego do większego zainteresowania produktami z wyższego segmentu (18″), których sprzedaż wciąż rośnie dwucyfrowo (nawet o ponad 20% w porównaniu z tym samym okresem 2018 r.), co odzwierciedla coraz lepszą sytuację gospodarczą kraju. Spadki zanotowane na koniec kwartału trzeciego można natomiast wyjaśnić kilkoma czynnikami – z jednej strony opóźnieniem sezonu zimowego i przewidywanymi prognozami w poprzednim okresie, a z drugiej zachowaniem konsumenckim wynikającymi między innymi ze zmian jakie zachodzą w rodzajach mobilności.
prezes zarządu Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego - Giansimone BertoliZ tych słabszych wyników wyłamują się dwa segmenty opon – do samochodów klasy SUV, ze wzrostem sprzedaży o 14% i do motocykli – o 19%. To pokazuje rosnącą – i niesłabnąca od kilku lat – popularność tych kategorii pojazdów.
dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego - Piotr SarneckiZanotowano spadek sprzedaży opon we wszystkich klasach opon do samochodów osobowych. Dynamika sprzedaży opon klasy premium zmalała o 8%, a średniej i budżetowej o 9%.
Dane europejskie za trzeci kwartał 2019 roku – choć zanotowano spadki w sprzedaży we wszystkich segmentach opon – potwierdzają stabilność rynku. Sprzedano o 2% mniej opon do samochodów osobowych (w tym SUV i dostawczych) oraz 8 % mniej opon rolniczych. O 2% zmalała także dynamika sprzedaży opon ciężarowych i motocyklowych w minionym kwartale tego roku, jednak ogólne wyniki sprzedaży tego typu opon w pierwszych trzech kwartałach tego roku są wyższe – o 3% w przypadku opon ciężarowych i o 2% jeśli chodzi o opony do motocykli – w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.
Źródło: PZPO