PZPO: sprzedaż opon w pierwszym półroczu 2018 roku

person Adrian Januszkiewicz 30/07/2018

Według danych PZPO – na podstawie badań ETRMA – w I półroczu 2018 w Polsce odnotowano wzrost sprzedaży opon w segmencie pojazdów ciężarowych (+18%), rolniczych (+4%) i motocykli (+17%).

Drugi kwartał przywrócił optymizm na rynku sprzedaży opon po pierwszym kwartale, który był trudny ze względu na przedłużoną zimę. Dobra oferta opon i wzrost sprzedaży pojazdów spowodowały ożywienie w niemal wszystkich segmentach. Oprócz wspomnianych rekordowych zwyżek w oponach ciężarowych, taki sam trend obserwujemy w segmencie opon do SUV-ów (+14%) i motocykli oraz skuterów (+17%). Z punktu widzenia bezpieczeństwa i ekonomiki transportu bardzo pozytywna jest także rosnąca świadomości kierowców i firm transportowych odnośnie wielu zalet opon klasy premium. W ostatnim kwartale ich sprzedaż wzrosła o 6% dla samochodów osobowych, SUV i dostawczych i aż o 34% dla pojazdów ciężarowych.

Z danych za pierwsze półrocze 2018 roku cieszy szczególnie wzrost w segmentach opon rolniczych i ciężarowych. Sprzedaż tych ostatnich tylko w drugim kwartale wzrosła aż o 20% – to bardzo dobry wynik po kilku słabszych sezonach. Właściwy dobór opon do ciężarówek jest dobrą inwestycją, która w ciągu kilku lat zmniejsza wydatki na paliwo, naprawy pojazdu i opon oraz zwiększa bezpieczeństwo trakerów i kierowców osobówek.

Na pokonanie oporu toczenia opon w transporcie przypada prawie 30 proc. paliwa. Zastosowanie opon markowych o obniżonych oporach toczenia pozwala na oszczędność ponad 2 litrów paliwa na 100 km, czyli średnio niemal 5000 litrów paliwa rocznie. Opony ciężarowe to 3-5 proc. kosztów, ale mają wpływ na 40 proc. wszystkich kosztów operacyjnych firmy transportowej. Dlatego jakość opon i ich stan techniczny ma wpływ na efektywność prowadzonej działalności gospodarczej oraz na bezpieczeństwo kierowców. Warto też zwrócić uwagę, że opona niskiej jakości dla osi sterującej wystarczy na około 120-150 tys. km, gdy tymczasem opony markowe pozwolą na bezpieczne pokonanie ponad 220 tys. km. Dodając do tego możliwość ich bieżnikowania – żywotność sięgnie nawet ponad 450 000 km. Piotr Sarnecki dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego

 

 

Dane z rynku polskiego pokazują jego potencjał i trend wzrostowy – podczas gdy w skali całej Europy utrzymują się raczej stabilne poziomy sprzedaży opon, a w segmencie pojazdów rolniczych i motocykli odnotowano spadki.

Źródło: PZPO

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl