Przyszłość i wyzwania dla Aftermarketu oczami firmy Hella | MOTOFAKTOR

Przyszłość i wyzwania dla Aftermarketu oczami firmy Hella

Autonomiczna jazda, elektryfikacja i cyfryzacja to trendy, które zdaniem firmy Hella w kolejnych latach będą miały znaczący wpływ na rynek aftermarketowy.
17/09/2018

O wyzwaniach, przed jakimi stoi Aftermarket i trendach, które będą kształtować ten rynek, przedstawiciele firmy Hella mówili podczas konferencji prasowej na targach Automechanika Frankfurt 2018. Zaprezentowano również strategiczne cele, które wyznaczył niemiecki producent, by dostosować ofertę do motoryzacyjnej rewolucji.

 

„Dla firmy Hella oferta dla rynku wtórnego stanowi ważne uzupełnienie podstawowej działalności w segmencie oryginalnego wyposażenia. Będziemy konsekwentnie rozwijać nasze produkty i usługi dla rynku aftermarketowego, wykorzystując jednocześnie potencjał jego wzrostu” – powiedział dr Werner Benade, Dyrektor Zarządzający segmentem Aftermarket i aplikacjami specjalnymi w firmie Hella.

Jakość OE dla rynku wtórnego

Jednym z filarów strategii firmy Hella jest zapewnienie portfolio produktów jakości OE dla rynku wtórnego. „Jesteśmy wiodącym dostawcą w dziedzinie techniki oświetleniowej i elektroniki samochodowej. W przyszłości zamierzamy szerzej wykorzystać tę technologiczną wiedzę na rynku wtórnym, jednocześnie zwiększając naszą silną pozycję dystrybutora hurtowego” – wyjaśniał dr Werner Benade.

 

Już dziś Hella dysponuje obszerną ofertą części zamiennych obejmującą ponad 40 000 produktów. Dzięki rynkowym trendom, takim jak autonomiczna jazda, elektryfikacja i cyfryzacja, popyt na innowacyjne rozwiązania elektroniczne na niezależnym rynku wtórnym będzie wzrastał. „Technologie stosowane w motoryzacji są coraz bardziej złożone. Dlatego zamierzamy wykorzystać nasze doświadczenie w zakresie diagnostyki oferowanej przez Hella Gutmann Solutions, proponując rozwiązania dostosowane do potrzeb rynku” – dodał dr Benade.

Wzrost kompetencji warsztatów samochodowych

Drugi filar strategii dla rynku wtórnego firmy Hella to wyposażenie mechaników samochodowych w specjalistyczną wiedzę dotyczącą części zamiennych oraz nowoczesnych rozwiązań w zakresie wyposażenia warsztatów. „Nazywamy siebie Przyjacielem Warsztatu, dlatego już dziś wspieramy warsztaty podczas całego procesu naprawy, proponując kompleksową ofertę profesjonalnego sprzętu warsztatowego i narzędzi diagnostycznych, a także praktyczne sesje szkoleniowe, kursy instruktażowe i seminaria” – powiedział dr Andreas Habeck, Dyrektor Działu Aftermarket i Wyposażenia Warsztatowego w firmie Hella.

 

Filozofia Helli to powiązanie obu obszarów działalności firmy – rynku części zamiennych i wyposażenia warsztatowego. „Promując ściślejsze powiązanie obu tych obszarów, chcemy sprawić, by prowadzenie warsztatu było bardziej rentowne m.in. dzięki optymalizacji procesów” – dodał dr Andreas Habeck.

 

Ze względu na trendy na rynku, Hella rozszerza także swoje kompetencje w zakresie diagnostyki i kalibracji. „Motoryzacja rozwija się tak dynamicznie, a rynek aftermarketowy musi za tymi zmianami nadążyć. Stąd m.in. nacisk firmy Hella na kształcenie mechaników samochodowych. Rynek zmienia się w szybkim tempie, staje się coraz bardziej zaawansowany technologicznie, zmiany następują bardzo szybko. Dlatego edukacja mechaników jest bardzo istotna. Nowoczesne samochody znacząco różnią się od tych, z którymi mieliśmy do czynienia kilka lat temu, nie mówiąc o 10-letnich. Pojawiają się w nich nowoczesne systemy bezpieczeństwa, czego efektem jest mniejsza liczba wypadków, ale jednocześnie naprawa samochodu jest coraz bardziej skomplikowana, a przez to kosztowna. W związku z tym rynek stawia na jakość, a nie na ilość” – zwrócił uwagę Marcin Rozner, Dyrektor Marketingu i Zarządzania Produktem w firmie Hella.

 

Aby ułatwić warsztatom samochodowym odnalezienie się w nowej rzeczywistości, firma stawia na rozwój oferty Hella Gutmann Solutions. „Proponujemy szereg rozwiązań ułatwiających pracę warsztatom samochodowym, poczynając od infolinii poprzez coraz bardziej zaawansowane systemy diagnostyki. Przykładem może tu być nasz najnowszy tester diagnostyczny mega macs 77. Stale ulepszamy technologicznie oferowane przez nas urządzenia, aby podnieść poziom i dokładność diagnostyki” – dodał Marcin Rozner.

 

Z myślą o warsztatach samochodowych w 2019 roku Hella zaproponuje bogatą gamę szkoleń.

Nowe, cyfrowe modele biznesowe

Trzeci filar strategii Helli dla rynku wtórnego to rozwój nowych cyfrowych modeli biznesowych. W tym celu w firmie utworzono niedawno nowy dział „Mobility Solutions”. Działania Helli koncentrują się głównie na opracowaniu rozwiązań umożliwiających dostęp do danych o stanie pojazdu na odległość. Dzięki nowym technologiom warsztat znacznie szybciej i łatwiej wykona diagnostykę i będzie w stanie zapewnić klientom wysokiej jakości obsługę, skracając czas oczekiwania na wykonanie usługi.

 

Rosnący poziom łączności między pojazdami to w ocenie firmy Hella nie tylko szansa dla koncernów samochodowych na uzyskanie informacji o pojazdach, ale także nowe opcje i możliwości dla warsztatów niezależnych. W celu wzmocnienia ich konkurencyjności Hella Gutmann Solutions pracuje nad możliwością odbierania danych o pojeździe przez warsztaty niezależne przy pomocy systemów telematycznych” – poinformował Rolf Kunold, Dyrektor Hella Gutmann Solutions.

 

Pod warunkiem, że uzyskają zgodę swoich klientów, warsztaty mogą odbierać dane pojazdu za pośrednictwem nadajników radiowych Hella Gutmann Solutions, które pozostają na stałe w interfejsach OBD pojazdów. Otwiera to nową możliwość aktywnego podejścia do zarządzania usługami. Dzięki takiemu rozwiązaniu mechanik może zdalnie wykonać diagnostykę i również zdalnie poinformować klienta o ewentualnych usterkach i kosztach naprawy.

 

Klient warsztatu również czerpie z tego korzyści. Zaufany warsztat klienta ma zawsze dostęp do danych pojazdu i skontaktuje się z nim, ilekroć mechanicy wykryją, że potrzebne są określone działania, np. pompowanie opon, wymiana oleju, uzupełnianie płynu AdBlue, czy wymiana akumulatora. Hella opracowuje tę technologię z amerykańską firmą CarForce, w której nabyła udziały.

 

Zdjęcie: Hella

 

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).