Przednie amortyzatory w Mitsubishi ASX | MOTOFAKTOR

Przednie amortyzatory w Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX [02.10-] jest dość popularnym samochodem jeżdżącym po drogach Europy i nie tylko.

KYB jest dostawcą amortyzatorów osi przedniej i tylnej do tego modelu na oryginalne wyposażenie. Zalecany czas wymiany amortyzatora na jedną stronę w Mitsubishi ASX [02.10-] wynosi 1,2 godziny.

 

Poniżej prezentujemy czynności, jakie należy wykonać podczas demontażu i montażu kolumny amortyzatora w samochodzie Mitsubishi ASX:

 

1. Zdjąć koło.

2. Odkręcić nakrętkę uchwytu przewodu hamulcowego.

3. Odkręcić nakrętkę mocującą łącznik stabilizatora.

4. Za pomocą podnośnika podeprzeć piastę wraz ze zwrotnicą i półosią napędową.

5. Odkręcić 2 dolne śruby mocujące amortyzator ze zwrotnicą.

6. Zabezpieczyć półoś napędową aby nie opadła.

7. Odkręcić 3 górne nakrętki mocujące kolumnę amortyzatora (przytrzymać amortyzator jedną ręką aby nie upadł).

8. Wyjąć kolumnę amortyzatora od dołu i umieścić właściwie w odpowiednim ściskaczu do sprężyn (najlepiej w kolumnowym ściskaczu pneumatycznym z bramką zabezpieczającą). Zdemontować wszystkie elementy i sprawdzić dokładnie ich stan techniczny. Wraz z nowym amortyzatorem zaleca się wymianę elementów współpracujących górnego zestawu montażowego, zestawu osłonowo – ochronnego oraz sprężyny zawieszenia.

9. Zwrócić uwagę na odpowiednią pozycję sprężyny w dolnym tależu oporowym.

10. Umieścić nowy amortyzator KYB, sprężynę zawieszenia, zestaw montażowy górnego mocowania, oraz zestaw osłonowo – ochronny w kolumnowym ściągaczu pneumatycznym z bramką zabezpieczającą i zmontować całą kolumnę używając odpowiedniego momentu dokręcania.

 

UWAGA: Należy pamiętać o odpowiedniej kolejności i pozycji montażowej wszystkich elementów. Nie wolno używać narzędzi typu żaba do przytrzymania tłoczyska podczas dokręcania, gdyż może ona uszkodzić powierzchnię chromową i doprowadzić do wycieku oleju i uszkodzenia amortyzatora. Należy używać tylko odpowiednich narzędzi przeznaczonych do tego celu.

11. Zmontowaną kolumnę należy włożyć od dołu. Wszystkie pozostałe czynności montażowe wykonać w odwrotnej kolejności jak przy demontażu, pamiętając o stosowaniu odpowiedniej procedury montażu z zastosowaniem właściwych momentów dokręcania.

12. Po opuszczeniu pojazdu na koła dokręcić górne śruby mocujące kolumnę amortyzatora właściwym momentem.

KYB zaleca wykonanie geometrii układu zawieszenia po każdej wymianie amortyzatorów w samochodzie.

 

KYB zaleca również, aby zawsze wymieniać amortyzatory i sprężyny zawieszenia parami w obrębie jednej osi.

 

Poniżej cały proces w formie wideo:

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).