Prosty sposób na głośną "hydraulikę" | MOTOFAKTOR

Prosty sposób na głośną "hydraulikę"

person Redakcja 9/08/2021

Nadmierny hałas wydobywający się z silnika noże może mieć wiele przyczyn, które wymagają szczegółowej diagnostyki.

Hałas może być skutkiem usterki panewek, wtryskiwaczy, sworzni tłokowych ale statystycznie najczęściej hałasują hydrauliczne popychacze zaworów.

Dlaczego tak się dzieje?

Jednym z elementów konstrukcyjnych tych części jest … olej silnikowy. Tworzy on poduszkę rozdzielająca elementy popychacza. Gdy olej jest słabej jakości lub jest wymieniany zbyt rzadko, bardzo często dochodzi do zatkania kanałów doprowadzających olej do kompensatora. A wtedy zanika poduszka olejowa i metal styka się z metalem co generuje charakterystyczny klekot. Najbardziej czuła jest szczelina wyrównująca cylinder i tłok zaworem sterującym i sam zawór popychacza. Rozmiar szczeliny i charakterystyka zaworu są dopasowane do lepkości oleju. Zamiana oleju lub pogorszenie jego właściwości np. przez wydłużenie interwału jego wymiany, może doprowadzić do usterki popychacza. Usterka tego elementu objawia się głośnym stukaniem i przyspiesza zużycie wszystkich współpracujących elementów układu rozrządu tj. wałka rozrządu, dźwigienek zaworowych i popychaczy.

Co robić kiedy popychacze głośno pracują?

W takiej sytuacji, w pierwszej kolejności należy wypłukać układ olejowy środkiem Engine Flush 2662, a następnie wlać świeży olej dedykowany do silnika. Płukanie udrażnia kanały olejowe, szczelinę tłoka i zawór sterujący. W wielu przypadkach po takim zabiegu silnik zaczyna pracować normalnie.

 

 

Gdy płukanie silnika nie pomoże to znaczy że popychacze są uszkodzone mechanicznie

W takiej sytuacji pozostaje wymiana popychaczy i elementów współpracujących na nowe. Niestety w wielu starszych samochodach taka operacja będzie nie opłacalna dlatego warto rozważyć zastosowanie środka Liqui Moly .

Jak to działa ?

Wyciszacz popychaczy to dodatek na bazie estrów, który trwale powleka metalowe elementy silnika warstwą smarną . Dzięki dodatkowej ochronie hałas uszkodzonych elementów jest mocno tłumiony dzięki czemu silnik pracuje znacznie ciszej.

 

Dodatek nie zwiększa lepkości oleju i jest w pełni bezpieczny dla silnika.

 

Artykuł sponsorowany przez Liqui Moly

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).