Projekt SCOOP

person Adrian Januszkiewicz 5/12/2017

SCOOP jest projektem unijnym, w ramach którego testowane są przyszłe rozwiązania integracji typu pojazd-pojazd (V2V) i pojazd-infrastruktura (V2X)  w rzeczywistych warunkach drogowych.

Grupa Renault wyprodukowała już 1000 egzemplarzy Mégane wyposażonych w funkcję SCOOP dla klientów flotowych.

 

SCOOP jest pilotażowym projektem wdrożenia zintegrowanych, inteligentnych systemów transportu. Jest to przedsięwzięcie Unii Europejskiej umożliwiające testowanie przyszłych rozwiązań integracji typu pojazd-pojazd (V2V) i pojazd-infrastruktura (V2X) w rzeczywistych warunkach drogowych. Projekt prowadzony jest we współpracy wielu partnerów we Francji, w tym francuskiego Ministerstwa na rzecz Ekologicznej i Solidarnej Transformacji, samorządów lokalnych, uniwersytetów i ośrodków badawczych. Grupa Renault współpracuje ze SCOOP w celu przetestowania nowej technologii w samochodach Renault Mégane. Dla klientów flotowych marki to okazja do wzięcia udziału w eksperymencie dotyczącym zintegrowanych samochodów przyszłości.

Naszym głównym celem jest zaoferowanie klientom flotowym bezpieczniejszych samochodów i poprawa warunków w ruchu drogowym. Te samochody komunikują i informują się wzajemnie w czasie rzeczywistym o wszelkich zagrożeniach, dużym natężeniu ruchu i wypadkach na drodze. Firmy zajmujące się infrastrukturą, jak francuski operator autostrad SANEF, również przesyłają do kompatybilnych samochodów informacje o ruchu, robotach na drodze, ograniczeniach prędkości, wypadkach czy zbliżających się zagrożeniach. Christine Tissot odpowiadająca za projekt Renault SCOOP

 

Flota samochodów Mégane z funkcją SCOOP wykorzystuje technologię, która będzie instalowana w autonomicznych, zintegrowanych samochodach przyszłości. Składają się na nią czujniki i komputery, które zbierają i analizują takie dane o pojeździe jak prędkość, kąt skrętu kierownicy, możliwe problemy z przyczepnością w zależności od pogody, praca wycieraczek i odpalenie poduszek powietrznych. Po rozpoznaniu problemu komputer pokładowy automatycznie wysyła komunikat ostrzegawczy do innych samochodów z funkcją SCOOP i do terminali rozmieszczonych wzdłuż autostrady. Następnie terminale te informują służby ratunkowe w przypadku rozpoznania poważnego problemu. Faza poprzedzająca wdrożenie zakłada instalację terminali na odcinku 2 tys. km wzdłuż dróg w regionie Paryża, autostrady A4, w departamencie Is?re we wschodniej Francji, na obwodnicy Bordeaux i w Bretanii.

 

Komputer pokładowy, który rozsyła komunikaty ostrzegawcze wykorzystuje wydajny protokół komunikacji bezprzewodowej oparty na technologii najnowszej generacji ITS G5 (Systemy Inteligentnego Transportu), na dedykowanej częstotliwości 5,9 GHz. Systemy zostały stworzone dla przemieszczających się obiektów i oferują zasięg do 1000 m. Protokół systematycznie weryfikuje autentyczność każdego komunikatu i działa w czasie rzeczywistym, aby nie doszło do kolizji. Dba również o anonimizację przetwarzanych i przechowywanych danych dla ochrony danych użytkowników.

Grupa Renault prowadzi obecnie rozmowy z kilkoma francuskimi firmami na temat włączenia samochodów Mégane z systemem SCOOP do ich flot. W tej wczesnej fazie poszukujemy partnerów, którzy chcą wykorzystać najnowszą technologię zintegrowanych systemów, aby przetestować nowe sposoby zapewniania bezpieczeństwa na drodze swoim kierowcom. Testy samochodów flotowych w ramach projektu SCOOP są również częścią prac nad budową nowego ekosystemu dla przyszłych autonomicznych i zintegrowanych samochodów w Europie. Nadine Leclair wiceprezes Grupy Renault i dyrektor ds. projektów specjalistycznych

 

Europejski projekt SCOOP rozpoczął się w 2014 roku i aktualnie jest w czynnej fazie testów z wykorzystaniem 1000 egzemplarzy Renault Mégane wyprodukowanych w Hiszpanii, w zakładzie w Palencji.

 

Źródło: Renault

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl