ProfiAuto Show 2018 – relacja Motofaktor.pl | MOTOFAKTOR

ProfiAuto Show 2018 - relacja Motofaktor.pl

Organizatorzy targów ProfiAuto Show, które odbyły się w Katowicach 23 i 24 czerwca 2018, postawili na prezentację najnowocześniejszych trendów motoryzacyjnych i widowiskowe pokazy.

Uwagę przyciągały przestronne, imponujące stoiska producentów części zamiennych i wyposażenia warsztatowego.

 

Tegoroczna 15. edycja targów ProfiAuto Show przyciągnęła do Katowic zarówno specjalistów, jak i fanów motoryzacji. Impreza odbyła się pod hasłem „Nowa era motoryzacji”. Tradycyjnie nie brakowało atrakcji na terenie zewnętrznym, chociaż tym razem nie dopisała pogoda. Na stoiskach 140 wystawców – najważniejszych światowych marek branży automotive pojawiły głównie technologiczne nowinki. Targi ProfiAuto Show 2018 były również okazją do wzięcia udziału w profesjonalnych szkoleniach i panelach dyskusyjnych, które przygotowali wystawcy i organizator.

Partnerem relacji Motofaktor.pl z targów ProfiAuto Show 2018 jest Purflux, dlatego to właśnie od stoiska tej marki rozpoczynamy prezentację wystawców (dalej ułożonych alfabetycznie). Relacja będzie uzupełniana.

 

Purflux

Marka Purflux należy do grupy Sogefi, wiodącego światowego dostawcy oryginalnych części zamiennych dla przemysłu motoryzacyjnego. Purflux działa na rynku od 1956 roku i jest synonimem stuprocentowej jakości. Filtry Purflux spełniają wszystkie standardy stawiane przez producentów pojazdów, co stanowi dla klientów gwarancję wysokiej jakości również na niezależnym rynku części zamiennych.

 

Podczas tegorocznych targów ProfiAuto Show grupa Sogefi prezentowała nowości produktowe, a także nowe rozwiązania techniczne ułatwiające klientom pozyskanie informacji na temat oferty produktowej. Pod brandami PurfluxFRAM oraz CoopersFiaam grupa Sogefi oferuje dwa typy filtrów chroniących pasażerów przed szkodliwym wpływem zanieczyszczeń oraz przykrymi zapachami: filtry przeciwpyłkowe oraz z węglem aktywnym.

„Filtry przeciwpyłkowe wychwytują zanieczyszczenia większe niż 40 mikrometrów, w tym kurz, małe cząstki roślinne, pyłki, bakterie, pył z hamulców, pleśnie, tlenki siarki oraz gazy spalinowe” wyjaśnia Bartosz Sieradzki z firmy Sogefi. Niedawno firma Sogefi wprowadziła na rynek filtr przeciwpyłkowy do samochodów Alfa Romeo Giulia (2.0 – 2.2 JTDM – 2.2D JTDM – 2.9) i Stelvio (2.0 – 2.2D – 2.9).

 

Z kolei filtry z węglem aktywnym zatrzymują wszystkie wymienione wyżej zanieczyszczenia, a dodatkowo zapachy dzięki zaawansowanej, trójwarstwowej strukturze opracowanej przez Sogefi. Nowością jest filtr z węglem aktywnym do Porsche 911, Boxster (2.5i – 2.7 – 2.9 – 3.2 – 3.4), Cayman (2.7 – 2.9 – 3.4). Kolejny nowy produkt to filtr kabinowy do następujących zastosowań: Nissan Primaster (1.9 – 2.0 – 2.5 dCi) i Renault Trafic II (1.9 – 2.0 – 2.5 dCi), a także do Chevroleta Spark (1.0 – LPG – 1.2).

 

Zwiedzający targi mogli się także zapoznać z najnowszym produktem firmy – to zaprojektowany przez Sogefi moduł filtra oleju do nowego Maserati Levante. „Zastosowanie siatki ochronnej w zaworze bocznikowym zapewnia najlepszą wydajność, niski spadek ciśnienia przy wysokich natężeniach przepływu i żywotność elementów filtracyjnych, a także sztywność mechaniczną w ekstremalnych warunkach, w jakich pracują sportowe silniki o dużej pojemności” – mówi Bartosz Sieradzki.

 

Firma Sogefi prezentowała także nowe aplikacje z katalogiem na urządzenia z systemem iOS i Android. „Oprócz wszystkich istotnych informacji zawartych w katalogu papierowym i internetowym Sogefi aplikacja oferuje szereg funkcji, dzięki którym wyszukiwanie części zamiennych odbywa się łatwiej i szybciej. „Na poziomie ustawień klienci mogą wybrać preferowany język z około 13 możliwych, a następnie przeszukiwać obszerne portfolio produktów firmy – szczegółowo i w dowolnym czasie. Wprowadzenie odpowiedniego numeru referencji umożliwia znalezienie potrzebnych części z listy zastosowań lub zamienników konkurencji, z możliwością wyszukiwania według typu i kształtu filtra lub według zastosowania, a także wpisania szukanych informacji bezpośrednio na pasku wyszukiwania na górze strony startowej aplikacji” – wyjaśnia Bartosz Sieradzki.

Grupa Sogefi wzmocniła także wsparcie dla mechaników dzięki dużej liczbie filmów instruktażowych dostępnych na kanale YouTube. „W przypadku niektórych modeli samochodów wymiana filtrów jest dość prosta, podczas gdy w przypadku innych jest bardziej skomplikowana: na przykład może być konieczne usunięcie elementów nadkola, aby dotrzeć do właściwej lokalizacji filtrów, lub zastosowanie specjalnego narzędzia. Filmy pokazują wszystkie kroki, które należy wykonać, aby wyjąć zużyty filtr i zamontować nowy” – podsumowuje Bartosz Sieradzki. Lista odtwarzania według marki zawiera filmy o innowacyjnych, wiodących technologiach dostępnych pod marką Sogefi: Diesel3Tech, Diesel3Tech+ i Chevron Pleating, a także tutoriale na temat wszystkich rodzin filtrów: powietrza, oleju, oleju napędowego, benzyny i kabinowych, dostępne w językach polskim, angielskim, francuskim, włoskim, niemiecki i hiszpańskim.

Amtra

Producent i dystrybutor kosmetyków samochodowych i chemii warsztatowej preznetował kilka nowości. „Rozwijamy markę MA Professional, wprowadziliśmy również linię chemii technicznej Tecmaxx z takimi produktami jak smary, wazelina techniczna, zmywacz uniwersalny i techniczny, czy odtłuszczacz. W linii MA Professional pojawiły się produkty przeznaczone do czyszczenia filtrów DPF – DPF Cleaner. Stale rozwijamy także linię akcesoriów samochodowych” – mówił Dawid Kasprzak z firmy Amtra.

AS-PL

Gdańska firma AS-PL oferująca alternatory, rozruszniki i podzespoły podczas tegorocznych targów ProfiAuto Show prezentowała swoją ofertę na nowym, większym stoisku. „Skupiamy się na trzech liniach produktowych – Premium Line, Standard Line i Economy Line. Prezentujemy najpopularniejsze produkty w ramach tych linii oraz wybrane nowości ze względu na fakt, że co miesiąc w naszej ofercie pojawia się dużo nowych referencji czy to części, czy kompletnych produktów” – wyjaśniała Sylwia Seredyn z firmy AS-PL. Ciekawostką był eksponowany na stoisku model alternatora w ruchu.

BorgWarner

Firma BorgWarner tak jak rok wcześniej prezentowała przegląd swojej stałej oferty, czyli turbosprężarki, zawory EGR oraz termostaty. W ofercie nie pojawiła się żadna nowość, ale goście stoiska mogli spokojnie przejrzeć ostatnie katalogi produktowe marki, porozmawiać z przedstawicielami firmy jak i wzbogacić się o firmowe gadżety.

Bosch

Firma przygotowała ekspozycję swoich urządzeń na przestronnym stoisku w centrum hali targowej. „Pokazujemy całą naszą ofertę wyposażenia warsztatowego, począwszy od sprzętu cięższego czyli podnośników, poprzez urządzenia do serwisów ogumienia, czyli montażownice i wyważarki, także stacje klimatyzacji, urządzenia do geometrii aż po nasz flagowy produkt, czyli serię testerów KTS” – mówił Wojciech Cichoń z firmy Bosch.

 

Na stoisku odbywały się także prezentacje działania urządzeń. „Klienci najczęściej pytają o stacje klimatyzacji na nowy czynnik chłodniczy, mamy sporo pytań odnośnie geometrii, przewijającym się tematem podczas tragów jest urządzenie do kalibracji i asystentów wspomagania kierowcy, czyli DAS” – dodał Wojciech Cichoń.

Brembo

Na tegorocznej edycji targów markę Brembo można było spotkać w dwóch miejscach: wewnątrz hali wystawienniczej MCK oraz przy wejściu od strony Spodka. Na stoisku w hali goście targów mogli zaznajomić się z ofertą marki obejmującą m.in. tarcze i klocki hamulcowe czy płyny eksploatacyjne do układu hamulcowego. Wzdłuż stoiska utworzona została mini galeria, gdzie można było zobaczyć produkty marki do supersamochodów takich marek jak Ferrari, Aston Martin czy Mercedes-Benz. Tę część stoiska uzupełnił czerwony Chevrolet Camaro wyposażony w tarcze i klocki hamulcowe Brembo.

Continental/ATE/VDO

Stanowisko grupy Continental Aftermarket obejmujące marki Continental, ATE i VDO poświęcone było serwisowaniu układu hamulcowego oraz jego przyszłości w pojazdach elektrycznych. „Prezentujemy m.in. wyposażenie warsztatowe marki ATE do obsługi układów hamulcowych, całą rodzinę przyrządów do wymiany płynu hamulcowego, ponieważ w tym roku uczestniczymy w akcji PitStop organizowanej wspólnie z ProfiAuto w całej Polsce. W trakcie akcji w wybranych miastach przez cały dzień badamy stan płynu hamulcowego i jego jakość w samochodach, które wjeżdżają na nasze stanowisko testowe. Troszcząc się o bezpieczeństwo na naszych drogach staramy się informować kierowców o stanie płynu hamulcowego w ich pojazdach i o ewentualnej konieczności wymiany. Jak wykazują badania, większość pojazdów w Polsce ma płyn wymagający natychmiastowej wymiany” – powiedziała Magdalena Wójcik-Klich, opiekun Rynku Polska dla Continental Aftermarket GmbH. Oprócz tego grupa prezentowała New Wheel Concept Continentala w formie filmu, a także zorganizowała panele szkoleniowe.

Corteco

Marka Corteco podczas targów promowała przede wszystkim części do silników z systemami Start-Stop. „Części te charakteryzują się tym, że został w ich budowie zastosowany mocniejszy elastomer czyli to, w czym specjalizuje się grupa Freudenberg, do której należymy. Pozwala to na blisko 10-krotne zwiększenie żywotności koła pasowego, które może dzięki temu wytrzymać 50-70 tys. startów” – powiedział Jakub Soroka z Corteco. Oprócz nowości prezentowana była również standardowa oferta marki, czyli simeringi, uszczelki płaskie, korki spustu oleju czy przewody hamulcowe.

Delphi Technologies

Wśród wielu dostawców, którzy stale pojawiają się na ProfiAuto Show nie mogło zabraknąć firmy Delphi Technologies, która tym razem pokazała się w nowej odsłonie. Najważniejszym wydarzeniem przygotowanym dla odwiedzających była prezentacja nowego logotypu. Firma zaprezentowała markę Delphi Technologies na nowym stoisku oraz na samochodzie rajdowym klasy WRC-2, którym w tym roku w wybranych rajdach WRC-2 startuje Kajetan Kajetanowicz, 3-krotny rajdowy mistrz Europy i 4-krotny rajdowy mistrz Polski. Fani rajdów mogli zarówno zobaczyć rajdówkę, jak i porozmawiać z samym kierowcą, który jest ambasadorem marki Delphi Technologies, zdobyć od niego autograf i zrobić pamiątkowe zdjęcie.

 

„Z okazji targów przygotowaliśmy nieszablonową ekspozycję w kształcie samochodu, prezentującą szeroką gamę części zamiennych wraz z rozwiązaniami dedykowanymi na pierwszy montaż OE. Dodatkowo, przez cały czas trwania targów nasi specjaliści byli dostępni na stoisku, by porozmawiać o nowym urządzeniu testującym wtryskiwacze CR od Hartridge – Sabre CRi Master. Nie zapomnieliśmy również o dodatkowych atrakcjach dla gości targów i ich rodzin. Delphi Technologies rozdało setki nagród w konkursie social media „selfiezDelphi”, konkursie wymiany wtryskiwaczy Common Rail czy quizie wiedzy, a punkt kulminacyjny naszego stoiska stanowiła wizyta kierowcy rajdowego, Kajetana Kajetanowicza.” – powiedział Sławomir Welezinski, Dyrektor Regionalny Europa Centralna i Wschodnia, Delphi Technologies Aftermarket.

DENSO

„Podczas tegorocznych targów ProfiAuto Show premierę miało nowe stoisko DENSO z wydzieloną strefą szkoleniową, gdzie nasz ekspert techniczny wykonywał 15-minutowe pokazy, filmowane i prezentowane na ekranie. Tematy przeprowadzonych szkoleń to m.in. ilość oleju w kompresorze klimatyzacji DENSO typu 5SE/SL a praktyka warsztatowa, zasady działania sond lambda, dokręcanie świecy zapłonowej z odpowiednim momentem. Mechanicy mogli również wziąć udział w konkursie-quizie z atrakcyjnymi nagrodami, a każdy odwiedzający nasze nowe stoisko otrzymał słodką niespodziankę” – mówi Szymon Stencel z DENSO.

 

„W tym roku DENSO kładło szczególny nacisk na informowanie klientów o nowych numerach katalogowych silników krokowych i oporników oraz rozruszników do układów start-stop. Zaprezentowaliśmy również wszystkie pozostałe linie części DENSO dostępne na rynku wtórnym. Cieszymy się, że nasze stoisko wzbudziło duże zainteresowanie wśród uczestników targów” – dodaje.

Dolz/Misfat/Sasic

Stoisko marek DolzMisfat i Sasic prezentowało pełną ofertę każdej z nich. Pojawiły się również nowości. „Nowości oferujemy w szczególności w ramach marki Dolz, gdzie gama zestawów rozrządu dzięki najnowszej aktualizacji oferty pokrywa 98 proc. rynku” – powiedziała Magdalena Korytko, Marketing Manager marek DolzMisfat i Sasic. Goście stoiska mogli liczyć również na konkursy skierowane przede wszystkim do mechaników i dzieci.

Elring

Na stanowisku niemieckiej marki Elring goście targów mogli spróbować swoich sił w specjalnym quizie pomagającym dokładniej zapoznać się z ofertą producenta jak i wymienić wiedzą z jego przedstawicielami. Nie brakowało też nowości produktowych. „W tym roku wśród naszych nowości produktowych mamy śruby montażowe do turbin, podkładki termiczne pod wtryskiwacze oraz zestawy naprawcze do automatycznych skrzyń biegów” – powiedział Korneliusz Kąkol, Sales Director IAM w firmie Elring.

Exide Technologies

Firma Exide Technologies skupiła się na prezentacji swojej pełnej oferty akumulatorów marki Centra do samochodów osobowych. Sztandarowym produktem był akumulator Centra Futura z formułą Carbon Boost. „Dodatki węgla w masie czynnej powodują dużo szybsze doładowanie tego akumulatora w czasie jazdy, w związku z czym on się nie rozładowuje tak szybko i nie dochodzi do jego nadmiernej eksploatacji, przekłada się to bezpośrednio na wydłużenie żywotności” – tłumaczyła Mariola Michalczyk, Marketing Manager Poland & CIS w firmie Exide Technologies.

 

Na stoisku zaprezentowane zostały również akumulatory do pojazdów z systemem Start-Stop, motocyklowe, w tym litowo-jonowy o obniżonej o 80 proc. masie w stosunku do jego tradycyjnych odpowiedników, oraz ciężarowe, wśród których znalazł się akumulator Strong Pro z formułą HVR czyniącą go odpornym na wibracje i wstrząsy spowodowane jego umiejscowieniem w tylnej części osi. Firma Exide Technologies była również organizatorem szkolenia pt. „Akumulator jako istotna część w nowoczesnym samochodzie”, w trakcie którego omówiono jego funkcje i zasady obsługi, dzięki którym można wydłużyć jego żywotność.

Ferdinand Bilstein

Grupa Ferdinand Bilstein tradycyjnie prezentowała na targach ProfiAuto ofertę marek febiBlue Print oraz KM Germany, jednak w tym roku firma skupiła się na promocji trzech grup produktowych. „Często jesteśmy postrzegani jako dostawca zawieszenia, a nasza oferta jest znacznie szersza. W związku z tym bardzo nam zależało, aby przekonać klientów, że oferujemy także termostaty, obudowy termostatów, czujniki oraz kompletne zestawy zawierające wszystkie te elementy. Obecnie dostępnych jest ponad 300 referencji, co pokrywa niemal 90 proc. potrzeb rynku samochodowego” – wyjaśniał Jarosław Pazdan z firmy Ferdinand Bilstein.

 

Drugi element, szczególnie promowany na targach ProfiAuto Show, to łańcuchowe układy rozrządu. „Jest to grupa produktów, która w ostatnich latach rozwija się bardzo dynamicznie. Nowe samochody, bardzo często,  są wyposażone właśnie w łańcuchowe układy rozrządu. Nasza oferta pokrywa wszystkie pojazdy europejskie i znaczną część japońskich. Sprzedajemy łańcuchy osobno, jak również w zestawach które zawierają wszystkie niezbędne części wymagane do prawidłowej wymiany. Posiadamy też łańcuchy wykonane w technologii Tritan charakteryzującej się tym, że elementy łańcucha są napylane w azotkiem chromu, co pozwala wydłużyć ich żywotność oraz zmniejsza opory tarcia, co ma wpływ na zmniejszone zużycie paliwa. Jesteśmy na rynku jednym z liderów w tej kategorii produktów. Mamy także bardzo bogaty program szkoleń dotyczący wymiany układu rozrządu” – dodał Jarosław Pazdan.

 

Trzeci element promowany na targach to tarcze i klocki hamulcowe. „Jest to oferta, którą posiadamy od dosyć dawna, natomiast stosunkowo niedawno bardzo mocno ją rozbudowaliśmy. Oferujemy układu hamulcowe wysokiej jakości do każdego niemal samochodu. Bardzo nam zależy, żeby tę linię produktów promować, bo jest to bardzo atrakcyjna oferta a jeszcze nie wszyscy klienci o tym wiedzą” – podsumował Jarosław Pazdan.

Fischer Automotive

Goście stoiska Fischer Automotive mieli możliwość zapoznania się z szeroką ofertą marki, która wzbogaciła się o nowe grupy produktowe. „Prezentujemy nasze standardowe produkty, z których jesteśmy najbardziej znani, czyli m.in. zestawy montażowe do tłumików, stale poszerzającą się ofertę kompletów do turbosprężarek czy nowości takie jak uszczelki do kompresorów klimatyzacji, korki spustu oleju czy skrzynki z oringami do klimatyzacji” – powiedziała Kamila Zep, Key Account Manager w firmie Fischer Automotive.

FTE Automotive

Na targach ProfiAuto Show 2018 FTE Automotive zaprezentowało się po raz pierwszy jako spółka córka firmy Valeo. „Nasza oferta jest porównywalna z tą z 2017 roku. Obejmuje ona zaciski regenerowane, hydraulikę sprzęgłową i hamulcową, dodatkowo mamy nieduży asortyment związany z pojazdami ciężarowymi, czyli wyprzęgniki, pompy hamulcowe do ciężarówek i maszyn rolniczych” – powiedział Jarosław Kaflak, Area Sales Manager w firmie FTE Automotive. Goście stoiska mogli zasięgnąć porady technicznej i otrzymywali plakaty instruktażowe dotyczące wyprzęgników koncentrycznych i ulotki z ofertą marki.

Gates

Firma Gates promowała na swoim stoisku nową konstrukcję paska klinowego oraz nową strukturę podziału swojego asortymentu produktowego, która ma na celu łatwiejsze wyszukanie i większą czytelność produktów. Oprócz tego przedstawiciele firmy prezentowali na modelu silnika prawidłową wymianę paska rozrządu. „W tym roku idziemy bardziej w stronę edukacji niż rozrywki. Nasz technik posiada bogate doświadczenie praktyczne z codziennej pracy przy pojazdach różnych marek i jest w stanie udzielić porad gościom, którzy zdecydują się nas odwiedzić” – powiedział Marcin Perzyna, District Sales Manager w firmie Gates.

GKN

Firma GKN specjalizująca się w elementach układu przeniesienia napędu w trakcie targów ProfiAuto Show zaprezentowała kilka nowości. Należała do nich m.in. osłona przegubu wewnętrznego do pojazdu Ford Transit o numerze 306020, a także półoś napędowa do BMW o numerze 305945. Oprócz tego prezentowane były też inne produkty marki, a goście stoiska mogli zasięgnąć porady u przedstawicieli wystawcy.

HaZet

Niemiecki producent narzędzi skupił się na prezentacji nowych produktów w ofercie. „Na naszym stoisku pokazujemy głównie nowości, które wprowadziliśmy wiosną tego roku. A oprócz tego nasz standardowy program narzędzi specjalistycznych do napraw samochodów w zakresie silnika, czy zawieszenia. Największą naszą nowością zupełnie nowa konstrukcja grzechotki z napędem ½ cala. Grzechotka ta obecnie ma swoją wytrzymałość statyczną na poziomie 1000 niutonometrów. Jest to najmocniejsza w tej chwili grzechotka na rynku, zastosowaliśmy w niej najnowocześniejsze materiały” – wyjaśniał Tomasz Kuciak, doradca klienta w firmie HaZet.

Hella

Na przestronnym stoisku Hella prezentowała najciekawsze nowości ze swojej oferty, a przedstawiciele firmy odpowiadali na pytania gości, którzy licznie je odwiedzali. „W kategorii wyposażenia warsztatowego prezentujemy dobrze znane produkty, ale także po raz drugi w Polsce nasz nowy tester mega macs 77, którego sprzedaż ruszy we wrześniu 2018. Skupiamy się na prezentacji nowych rozwiązań, a jednym z nich jest ścianka CSC-Tool (Camera & Sensor Calibration Tool) do konfiguracji kamer i czujników w samochodzie” – wyjaśniał Marcin Rozner, Dyrektor Marketingu i Zarządzania Produktem w firmie Hella.

 

Nowości pojawiły się także w kategorii oświetlenia. „Wśród nich jest nowy reflektor do Audi A8 z rozbudowanym systemem Matrix i doświetlaniem dalekosiężnym laserem. Po raz pierwszy laser jest dynamiczny – to jest nowość w tym reflektorze. Skupiamy się na elektronice, przekonujemy, że jest ona mózgiem pojazdu i w związku z tym pokazujemy wszystkie elementy, jakie w tym mózgu istnieją. W większości są to czujniki, których szeroką gamę posiadamy w ofercie” – dodał Marcin Rozner.

 

Dodatkowo, na stoisku dostępne były katalogi prezentujące przegląd oferty, a także broszury ze szczegółowymi informacjami technicznymi dotyczącymi produktów firmy Hella.

Hengst/HEPU

Firmy Hengst HEPU prezentowały się na jednym dużym stoisku. Producent filtrów pojawił się na targach ProfiAuto Show po raz pierwszy. „Hengst jest premierą w sieci dystrybucyjnej ProfiAuto, natomiast Hepu podkreśla swoją pozycję premium i jakość komponentów, które oferuje” – mówi Sławomir Góralewski, reprezentujący marki Hengst i HEPU w Polsce.

 

HEPU szykuje nowości dla swoich klientów. „W tej chwili będziemy wprowadzać na polski rynek 5-letnią gwarancję na zestawy rozrządu HEPU. Nowością są łańcuchowe zestawy rozrządu, oparte na bardzo wysokiej jakości komponentach IWIS i Tsubaki, producentów, którzy dostarczają łańcuchy rozrządu na pierwszy montaż, a HEPU jest ich przedstawicielem na aftermarket” –  wyjaśnia Sławomir Góralewski.

Z kolei największą nowością marki Hengst są filtry bakteriobójcze. „Chwalimy się także inwestycjami firmy na polskim rynku. Dwie fabryki firmy już działają – w Gogolinie i Gostyniu, a grunt pod trzecią fabrykę, która będzie największą fabryką filtrów w Europie, został kupiony w Rawiczu. Prace już się rozpoczęły. Dzięki tym inwestycjom Hengst ma szansę stać się potentatem w produkcji filtrów, być może nawet większym od Filtrona” – podsumował Sławomir Góralewski.

Hitachi

Firma prezentowała przegląd swojej oferty oraz nowości. „Nowością Hitachi są zawory recyrkulacyjne. Oprócz tego pokazujemy turbosprężarki, przepływomierze oraz sensory do przepływomierzy – elementy niezbędne we współczesnych samochodach naszpikowanych elektroniką” – opowiadał Tomasz Siemek z firmy IHR, przedstawiciel firmy Hitachi w Polsce.

 

„Ciekawym produktem, jaki sprzedajemy w Polsce, są pompy wysokiego ciśnienia do samochodów benzynowych. Hitachi jest dostawcą tych komponentów na pierwszy montaż do całej gamy silników benzynowych Volkswagena. Staramy się zachęcić polskich dystrybutorów do wprowadzenia do oferty tych produktów” – dodał Tomasz Siemek.

 

Firma Hitachi rozpoczęła także współpracę z Nissanem. „Rozwijamy ofertę produktów do pojazdów elektrycznych. Mamy podpisaną umowę o współpracy m.in. z Nissanem, który w skali światowej jest czołowym producentem rozwijającym napędy elektryczne. Współpraca dotyczy rozwoju komponentów do technologii napędu elektrycznego” – podsumował Tomasz Siemek.

Janmor

Na stoisku Janmor prezentowana była część oferty marki, m.in. silikonowe i posiadające kewlarowy rdzeń przewody oraz cewki zapłonowe. „W naszej ofercie mamy ponad 600 referencji cewek zapłonowych, z których nowości wprowadzamy stopniowo, gdy pojawia się na nie zapotrzebowanie. Następuje to w ciągu 3-5 lat od premiery danego modelu pojazdu” – powiedział Tomasz Chromiński, dyrektor handlowy Janmor.

Kamoka

Japońska firma Kamoka skupiła się na prezentacji swojej kompleksowej oferty, która zostanie rozszerzona w najbliższych miesiącach. „Nasz asortyment, jeżeli chodzi o nadchodzące drugie półrocze 2018 r., wzbogaci się o następujące nowości: zawory EGR wyposażone w chłodnicę, pompy wody, zaciski hamulcowe, pompy wspomagania oraz dużo elektroniki, m.in. przepływomierze i czujniki” – powiedział Łukasz Paradowski, Product Manager w Kamoka Auto Parts. Podczas targów firma Kamoka przeprowadziła również szkolenia z zakresu zaworów EGR oraz filtrów, a goście stoiska mogli liczyć na specjalne nagrody po zapisaniu się na newsletter marki.

K2

Producent kosmetyków samochodowych i preparatów konserwujących prezentował przegląd swojej oferty. „Są z nami także pracownicy techniczni, którzy prezentują zastosowanie naszych produktów. Zależy nam na tym, aby pozyskać jak najwięcej uczestników do naszego programu lojalnościowego, do którego przystąpił Moto-Profil. Zapraszamy gości targów, aby zapisywali się do niego i korzystali z tego, że za każdy zakupiony produkt przyznajemy punkty, które później można wymienić na nagrody, czy gadżety. W ten sposób wspieramy zarówno hurtownie w sprzedaży naszych produktów, jak i dziękujemy klientom, że po nie sięgają.” – wyjaśniał Wojciech Kalus z firmy K2.

KS Tools

Producent narzędzi, firma KS Tools, prezentował kilka nowości. „Wprowadziliśmy do oferty nowy wideoskop, który za pomocą technologii Bluetooth ułatwia inspekcję miejsc trudno dostępnych. Dodatkowo, prezentujemy nową gamę kluczy pneumatycznych mini o dużym momencie obrotowym, nowa gamę wózków narzędziowych z wyposażeniem” – mówił Krzysztof Noga z firmy KS Tools.

Linex

Linex wspólnie z firmami Tomex i WP po raz pierwszy zdecydował się zaprezentować swoją ofertę na wspólnym stoisku w ramach akcji promującej wspieranie firm z polskim kapitałem. Każda z marek pokazywała produkty z tego samego działu, czyli elementy układu hamulcowego. „Na naszej części stoiska prezentujemy nowości – linki i cięgna do hamulca ręcznego sterowanego elektrycznie. Wspólnie z WP i firmą Tomex zapewniamy kompleksową ofertę części do układów hamulcowych wielu pojazdów” – powiedział Maciej Kasprzycki, prezes zarządu i dyrektor handlowy firmy Linex.

Magneti Marelli

Włoska marka Magneti Marelli w trakcie targów skupiła się na prezentacji swoich produktów jak i wyposażenia warsztatowego, gdzie nie brakowało nowości. „W ciągu ostatniego roku mieliśmy bardzo dużo nowych projektów jeśli chodzi o części do pojazdów, tj. alternatory i rozruszniki, produkty jakości EQ, które sprzedajemy zarówno na rynku polskim, jak i we Wschodniej czy Południowej Europie, a także niedawno wprowadzone zawory EGR. Wśród naszej oferty wyposażenia warsztatowego, którą prezentujemy na dwóch stoiskach, największym hitem jest zestaw do napraw pojazdów hybrydowych. Ten zestaw razem z pakietem szkoleń, które oferujemy, to jest coś co najbardziej interesuje gości odwiedzających nasze stoisko” – powiedziała Monika Marzec, Product Manager firmy Magneti Marelli. Podczas targów goście mogli wziąć udział w panelach szkoleniowych, a także popracować w wirtualnym warsztacie, do którego wchodzili przez okulary VR oraz skorzystać z fotobudki.

Mahle

Światowy producent podzespołów i systemów do silników spalinowych prezentował przegląd oferty oraz nowości. „W tym roku prezentujemy swoją ofertę turbosprężarek, części silnikowe, czyli to, z czego Mahle słynie. Mamy także termostaty marki Behr. Pokazujemy również kompresory – czyli produkty, z którymi Mahle dopiero wchodzi na polski rynek. Kompresory są dostępne w ofercie Mahle od lata ubiegłego roku. Dla gości przygotowaliśmy konkursy oraz szkolenia z termostatów” – mówił Karol Remisz z Mahle Polska.

Monroe

Przestronne stoisko marki Monroe tradycyjnie przyciągało uwagę swoją żółtą barwą. „Prezentujemy cały zakres produktów z oferty Monroe, a zwłaszcza nasz topowy amortyzator OESpectrum oraz standardowe amortyzatory, a także sprężyny i części zawieszenia, które wprowadziliśmy do oferty kilka lat temu, a które bardzo dobrze się sprzedają. Portfolio naszych produktów zamierzamy poszerzyć w przyszłym roku” –  wyjaśniał Jarosław Danel z firmy Tenneco, do której należy marka Monroe.

MotoRad

Firma MotoRad prezentowała na targach ProfiAuto przegląd swojej oferty. „Pokazujemy nasze termostaty oraz dodatkowe elementy, m.in. obudowy do termostatów. Z Moto-Profilem współpracujemy intensywnie od ubiegłego roku” – mówił Tomasz Małkowski z firmy IHR, przedstawiciel handlowy marki MotoRad w Polsce. Na stoisku dostępne były także katalogi, a przedstawiciele marki udzielali porad technicznych. Firma od ponad 40 lat produkuje i dostarcza termostaty do większości producentów samochodów na całym świecie.

NGK-NTK

Również na stoisku NGK-NTK czuć było piłkarskie klimaty. Specjalnie dla gości przygotowano symulator piłki nożnej, gdzie wirtualnie można było poćwiczyć rzuty karne.  Wystawca nie zapomniał przy tym o promocji swojej oferty produktowej. „Główny nacisk kładziemy na pokazanie naszym klientom poszerzenia oferty w czujnikach wszelkiego rodzaju, są to przepływomierze mas powietrza, czujniki ciśnienia doładowania, czujniki ciśnienia bezwzględnego oraz czujniki temperatur gazów spalinowych. Oczywiście pokazujemy również nowości w układach zapłonowych, jakimi są nowoczesne świece zapłonowe z metali szlachetnych oraz ceramiczne świece żarowe. Podkreślamy także ciągłe poszerzanie oferty, które jeszcze bardziej umacnia nas na pozycji eksperta i lidera w zakresie zapłonu i czujników” – powiedział Dawid Pauszek, regionalny reprezentant NGK Spark Plug Europe GMBH sp. z o.o.

NRF

NRF to części do układów klimatyzacji, części do układów chłodzenia silnika i z tą ofertą firma przyjechała na targi. „Nowości to poszerzenie oferty skraplaczy, kompresorów klimatyzacji, co wprowadziliśmy na początku tego sezonu. W tej chwili dodaliśmy do oferty sprzęgiełka do kompresorów klimatyzacji” – mówił Zbigniew Ruba z firmy NRF. „Znakiem firmowym” stoiska NRF był znany od wielu edycji bywalcom targów żółty ser – oryginalny holenderski mazdamer.

Nissens

Marka  specjalizująca się w elementach układu chłodzenia i klimatyzacji przygotowała szereg nowości na ProfiAuto Show 2018. „Do naszych najciekawszych nowości należy oferta do aut elektrycznych i hybrydowych, którą promujemy jako nową kategorię w naszej ofercie. Są to auta coraz bardziej popularne zarówno w Polsce, Europie jak i na świecie. Mamy wiele ciekawych nowości, m.in. chłodnicę do Tesli model S, a także chłodnicę do Toyoty Prius, wymienniki ciepła do aut hybrydowych, chłodnicę klimatyzacji do aut hybrydowych. Ponadto prezentujemy części do układu klimatyzacji” – powiedział Artur Gołembniak, Sales Manager w firmie Nissens. W trakcie targów Nissens przeprowadził dwa szkolenia. Pierwsze dotyczyło wymienników ciepła do aut hybrydowych i elektrycznych, a drugie układu klimatyzacji.

NTN-SNR

Stoisko NTN-SNR tradycyjnie było oblegane przez mechaników zainteresowanych udziałem w odbywających się tam szkoleniach. „Szkolenia na naszym stoisku to już wieloletnia tradycja. Trzy razy w ciągu dnia spotykamy się z mechanikami i dzielimy się z nimi wiedzą techniczną dotyczącą m.in. łożyska koła z piastą, półosi” – opowiadał Jacek Dziadkowiec z firmy NTN-SNR.

 

Firma prezentowała także nowości – półosie, przeguby i czujniki prędkości koła. NTN-SNR na początku tego roku rozszerzył gamę czujników prędkości koła o 23 nowe referencje do takich samochodów jak: Volkswagen Golf, Audi A3, Fiat Punto/Bravo oraz Mercedes C-Class i modele SLK/CLK. Gama czujników prędkości koła NTN-SNR to obecnie ponad 250 referencji. 65 proc. z nich to czujniki aktywne, a 35 proc. to czujniki pasywne, obejmujące pełne spektrum technologii obecnych na rynku i znajdujące zastosowanie w ponad 7 tys. modeli samochodów.

 

„Prezentujemy nowy silnik 1,8 dwudziestozaworowy Volkswagena. Jednocześnie radzimy jak wykorzystywać aplikacje TechScaN’R i iParts podczas naprawy samochodu” – podsumował Jacek Dziadkowiec.

Osram

Na przestronnym stoisku Osram nie brakowało nowości. „Poza tradycyjnymi i standardowymi produktami, które posiadamy w swojej ofercie, nawiązujemy do motta targów ProfiAuto „Nowa Era Motoryzacji” i pokazujemy najnowsze systemy wykorzystywane w oświetleniu motoryzacyjnym. Są to systemy Matrix, moduły laserowe, wymienne źródła światła LED-owe jako nowość, która w tym momencie wchodzi na rynek” – mówi Piotr Stachacz, Sales Manager Automotive OE w firmie Osram. „Staramy się pokazać, że oświetlenie nie kończy się na żarówce H7, czy H4.

 

Na stoisku można było obejrzeć zapowiedź jesiennych nowości Osram – zamienników dla żarówek halogenowych H7, H11, HB4 – lampy LEDriving HL. Montaż lamp jest niezwykle prosty, należy jednak pamiętać, że retrofity nie posiadają homologacji ECE, nie mogą więc być używane w oświetleniu zewnętrznym pojazdów, poruszających się po drogach publicznych. Można je stosować między innymi w pojazdach off-road.

Philips

Stoisko marki Philips podczas targów ProfiAuto 2018 cieszyło się dużym zainteresowaniem w szczególności w trakcie wizyty gościa specjalnego, jakim był Krzysztof Hołowczyc, utytułowany kierowca rajdowy, z którym można było zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie, zdobyć autograf, ale również porozmawiać na temat znaczenia oświetlenia samochodu podczas rajdów czy wyścigów. Oprócz tego goście stoiska mogli zdobyć piłkarskie upominki w postaci m.in. koszulek polo w barwach narodowych oraz piłek.

 

Dodatkowe atrakcje nie przyćmiły jednak głównego tematu stoiska, jakim były produkty oświetleniowe Philips. Zaprezentowane zostały lampy robocze oraz żarówki samochodowe, wśród których nie brakowało nowości. „Nasza oferta lamp roboczych została rozszerzona o trzy modele z linii EcoPro, w tym jeden projektor. Są to modele EcoPro20, EcoPro40 i EcoPro50. Każdy z nich cechuje się wysoką odpornością na uderzenia, zabrudzenia czy zalania i generuje przy tym jasne białe światło, które znacząco ułatwia pracę warsztatowcom” – powiedziała Wioletta Pasionek, Marketing Manager CE Lumileds Poland, producenta i dystrybutora marki Philips.

 

W gamie żarówek prezentowane były głównie retrofity z linii X-tremeUltinon LED oraz Ultinon LED wyposażone w technologię Safebeam od Philips. Pojawiły się także żarówki halogenowe RacingVision, które jako pierwsza tego typu konstrukcja na rynku oferują moc lamp rajdowych i są legalnie dopuszczone do stosowania w cywilnym ruchu drogowym.

Ravenol

Producent środków smarnych tym razem skupił się na promowaniu swojej nowości – wchodzącej do Polski sieci warsztatów Ravenol Professionals. „Pod tym szyldem chcemy zgromadzić niezależne warsztaty, których jedną ze specjalizacji jest obsługa skrzyń biegów” – wyjaśniał Piotr Tiszbein, członek zarządu Ravenol Polska. „Oferta skierowana jest do wszystkich warsztatów zainteresowanych współpracą z firmą Ravenol, Chcielibyśmy, aby warsztaty te stosowały nasze procedury wymiany oleju w automatycznych skrzyniach biegów, korzystały z naszych technologii i naszego wsparcia technicznego” – dodał Piotr Tiszbein.

Romix

Na stoisku Romix była prezentowana standardowa oferta produktowa marki obejmująca głównie spinki samochodowe, a goście mogli zaznajomić się z nią szczegółowo dzięki katalogom i plakatom. „W tym roku najważniejszą nowością, jaką prezentujemy jest  katalog spinek motocyklowych. To osobna publikacja, której przygotowanie zajęło nam kilka miesięcy. Udało nam się jako pierwszym w Polsce przygotować tak kompleksową ofertę spinek, które są już dostępne w naszych magazynach i w sprzedaży” – powiedział Piotr Grabowski, Pełnomocnik ds. handlowych w firmie Romix.

Schaeffler

Na tegorocznych targach ProfiAuto Show firma Schaeffler prezentowała swoją ofertę na nowo zaaranżowanym stoisku. „Zmieniliśmy nieco koncepcję szkoleń, które przeprowadzamy zawsze w czasie imprez targowych. Skróciliśmy moduły szkoleniowe, które do tej pory trwały nawet do godziny – teraz przygotowaliśmy nowe tematy, szkolenia trwają maksymalnie do 20 minut. Dzięki temu jesteśmy w stanie przekazać więcej wiedzy technicznej, która może zainteresować specjalistów” – mówi Krzysztof Künstler, Dyrektor Automotive Aftermarket w firmie Schaeffler.

Firma wzbogaciła moduły szkoleniowe szczególnie w takich obszarach jak silnik, pompa wody, rozrząd, czy łańcuch rozrządu. „W tym roku wprowadziliśmy nowe zestawy łańcucha rozrządu, poszerzyliśmy je o specjalistyczny smar, który przygotowuje dla nas firma Liqui Moly, Zestawy są tak przygotowane, aby mechanik mógł dokonać kompletnej naprawy łącznie ze smarowaniem odpowiednim smarem wszystkich elementów metalowych” – dodaje Krzysztof Künstler.

 

Wśród oferty wszystkich marek grupy Schaeffler (LuK, INA, FAG i Ruville) na stoisku można było zobaczyć również nowość – zestawy naprawcze do skrzyń biegów – LuK GearBOX. „Zestawy są przygotowujemy w taki sposób, że analizujmy, które komponenty w skrzyniach biegów ulegają najczęściej uszkodzeniu i kompletujemy zestawy, zawierające właśnie te elementy niezbędne do wykonania naprawy. Początkowo oferta była przyjmowana z rezerwą, ale teraz klienci przekonali się do tej koncepcji i coraz częściej stosują zestawy LuK GearBOX” – podsumowuje Krzysztof Künstler. W tym roku oferta została wzbogacona o zestaw naprawczy do skrzyń biegów typu CVT z szerokim łańcuchem.

Wciąż bardzo popularnym tematem, o który pytają mechanicy odwiedzających stoisko firmy Schaeffler jest koło dwumasowe. „Mimo że koło dwumasowe jest obecne na rynku od 1985 roku, nadal jego naprawa sprawia mechanikom największe kłopoty. Konstrukcja samochodu jest obecnie tak skomplikowana i elementów mających wpływ na pracę sprzęgła jest tak wiele, że mechanicy bardzo często mają bardzo duży problem z właściwym zdiagnozowaniem, co tak naprawdę jest przyczyną uszkodzenia” – mówi Krzysztof Künstler.

 

W tym roku Schaeffler szczególną uwagę mechaników zwracał na narzędzia oferowane przez firmę. „To jest część naszej strategii – Schaeffler to nie tylko części zamienne, czy zestawy naprawcze, ale idziemy dalej oferując specjalistyczne narzędzia, które ułatwiają wykonania naprawy. W kolejnym kroku oferujemy również wiedzę, czyli szkolenia dla mechaników, jak z tych narzędzi skorzystać. A kropką nad „i” jest nasz portal REPXPERT, który to wszystko spina. Widzimy, że mechanicy zaczynają go doceniać i korzystać z niego w codziennej pracy. Jest tam dostępna dokumentacja techniczna dotycząca napraw. Obserwujemy, że z miesiąca na miesiąc coraz więcej mechaników posługuje się tą dokumentacją. Miesięcznie jest około 1200 pobrań dokumentów, które w naszym portalu oferujemy za darmo” – wyjaśnia Konrad Habit, Manager Program Management w firmie Schaeffler.

SKF

Głównymi „gwiazdami” stoiska SKF były dwa silniki:  wyprodukowany w Bielsku-Białej wysokoprężny turbodoładowany 4-cylindrowy 1.3 SDE z rozrządem łańcuchowym oraz 3-litrowy V6 ES9/L7X z paskiem zębatym zaprojektowany przez PSA i Renault. „Prezentujemy na nich wszystkie nasze aplikacje i rozwiązania rozrządowe. Są to modele, które świetnie wpisują się w klimat targowy i są nam pomocne w trakcie całodniowych szkoleń, do których zachęcamy odwiedzających. Na ProfiAuto Show 2018 chcemy przede wszystkim służyć pomocą merytoryczną, dlatego czterech naszych specjalistów doradza naszym gościom i rozwiewa ich wszelkie wątpliwości w kwestiach technicznych” – powiedział Karol Krasiński z SKF.

 

Producent prezentował również  nową wyszukiwarkę produktów SKF dostępną pod adresem www.vsm.skf.com (VSM – Vehicle Service Market). Jej mechanizm działania sprowadzony został do jednego okienka „Znajdź”, w którym wystarczy podać model samochodu, a następnie z zawężającej wybór listy wskazać interesujący nas egzemplarz. W ten sposób system wygeneruje pełną ofertę SKF ze wszystkich grup produktowych, przy których znajdzie się kompletna informacja techniczna. Korzystanie z wyszukiwarki nie wymaga rejestracji czy oprogramowania, można jej używać zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych.

Tedgum

Stoisko producenta elementów gumowych i metalowo-gumowych cieszyło się sporym zainteresowaniem gości targów. „Tak jak w poprzednich latach prezentujemy nowości z naszej oferty – m.in. elementy miękkiego zawieszenia, czyli tuleje i wahacze, poduszki silnika, a także nasz standardowy asortyment. W tym roku pokazujemy również szeroką ofertę elementów poliuretanowych i coś, co przyciąga mechaników czyli ściągacze tulei – narzędzia, które znacznie ułatwiają i przyspieszają wymianę tego elementu. Firma przygotowała także quiz wiedzy technicznej, który cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem” – mówił Krzysztof Staniszewski, kierownik działu marketingu firmy Tedgum. Dodatkową atrakcją stoiska była obecność karykaturzysty Szczepana Sadurskiego, który wykonywał karykatury chętnym gościom stoiska

Texa

Włoski producent prezentował głównie sprzęt do diagnostyki. „Posiadamy w ofercie sprzęt diagnostyczny m.in. do obsługi motocykli, samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i autobusów, przyczep, naczep oaz maszyn budowlanych i rolniczych.  Na stoisku mamy także urządzenia do obsługi układów klimatyzacji na czynnik R134a oraz R1234yf. Natomiast jako jedna z niewielu firm oferujemy stacje obsługi klimatyzacji wypełnionej dwutlenkiem węgla. Jest to najnowsza technologia dostępna m.in. w Mercedesie. Ofertę uzupełnia sprzęt do analizy spalin, który może być zastosowany m.in. na stacjach kontroli pojazdów, jak również w warsztatach niezależnych, m.in. w tych, które montują instalacje gazowe” – mówił Marcin Gębala z firmy Texa.

TOMEX Hamulce

TOMEX, wspólnie z firmami Linex i WP, skupiły się na kampanii promującej polskich producentów części, ale nie zapomniała przy tym o prezentacji własnej oferty produktowej. „Na targi ProfiAuto Show 2018 przygotowaliśmy nową szatę graficzną naszych klocków hamulcowych Brexel, przeznaczonych do pojazdów ciężarowych oraz autobusów. Oprócz tego, podobnie jak na ostatniej edycji Targów Techniki Motoryzacyjnej w Poznaniu, pokazujemy nasz nowy produkt, jakim są tarcze hamulcowe, które zamierzamy wprowadzić na przełomie roku 2018/2019” – powiedział Jacek Tomczyk, Dyrektor Handlowy TOMEX Hamulce.

Total

Ekspozycja Total na targach ProfiAuto była szansą dla odwiedzających m.in. na zapoznanie się z ofertą produktową marki oraz na spotkanie z Team Total. „Szczególną atrakcją jest nasz gość specjalny – Adam Klimek, który naprawia na żywo rajdowe BMW Patryka Mikiciuka. Wymienia płyn hamulcowy, olej silnikowy i prowadzi szkolenia. Obecna jest także Klaudia Podkalicka, która opowiadała o swoich doświadczeniach kierowcy rajdowego” – mówiła Natasza Michniewicz z firmy Total.

 

Na regale olejowym firma prezentowała oleje silnikowe do wszystkich marek pojazdów. Ciekawostką było mobilne laboratorium olejowe Total. Cykl wykładów na temat jakości, coraz ostrzejszych wymagań konstruktorów silników i skrzyń biegów, środowiska pracy olejów, smarów oraz płynów eksploatacyjnych w pojazdach mechanicznych prowadzili Andrzej Husiatyński, szef działu technicznego Total Polska i Adam Klimek, najpopularniejszy mechanik samochodowy w naszym kraju.

WP

Przedsiębiorstwo WP, specjalizujące się w przewodach hamulcowych, podczas targów ProfiAuto Show wspólnie z Linexem i Tomexem promowało swoją ofertę jako producent z polskim kapitałem, którego warto wspierać. Tradycyjnie, poza znanymi produktami, wyróżnione zostały m.in. zestawy WP Service Box w wersjach Basic, Optimum i Premium, do samodzielnego wykonywania sztywnych przewodów hamulcowych oraz przewody WP FlexLine, które niedawno rozszerzyły portfolio WP o elastyczne przewody hamulcowe. Goście stoiska mogli również zasięgnąć porady technicznej od przedstawicieli firmy, a także zobaczyć w jaki sposób działają oferowane przez nią narzędzia.

Valeo

Podczas tegorocznej edycji targów ProfiAuto firma Valeo prezentowała swoją ofertę w mobilnym centrum wystawienniczym Valeo On Tour rozstawionym na świeżym powietrzu tuż obok hali targowej. Goście targów mogli tam zobaczyć nie tylko nowości, ale także kluczowe produkty i usługi Valeo Service. W kategorii sprzęgieł były to: FullPACK – zestaw koła dwumasowego ze sprzęgłem i łożyskiem, mechanicznym lub hydraulicznym, a także  K4P sztywne koło zamachowe w tym zestawie gwarantuje komfortową eksploatację pojazdów nawet w najcięższych warunkach. Dzięki Valeo K4P można przekonwertować sprzęgło dwumasowe na jednomasowe bez jakiegokolwiek ryzyka.

 

Na stoisku można było także zobaczyć nową wersję wycieraczek samochodowych Valeo Silencio. Kluczową różnicą w nowej gamie wycieraczek Silencio jest zastosowanie we wszystkich piórach nowego rodzaju gumy VisioRubber. Innowacyjna metoda mikro precyzyjnego cięcia materiału na pióra gwarantuje wydłużoną żywotność wycieraczki.

 

Z kolei First Multiconnection – to odświeżona wersja płaskich wycieraczek z segmentu ekonomicznego. First Multiconnection to teraz 12 referencji, pokrywających ponad 90 proc. europejskiego parku samochodowego. Nowa gama zawiera dodatkowe pióro o długości 750 mm oraz innowacyjne rozwiązanie multiconnection, co sprawia, że dobór i montaż wycieraczki jest jeszcze łatwiejszy.

 

Na stoisku Valeo nie mogło zabraknąć czujników parkowania. Nowe zestawy Beep&Park oraz Park&Vision to lepsze parametry techniczne oraz jeszcze wyższa jakość produktu. Pięć uniwersalnych zestawów pokrywa aplikacje wszystkich producentów samochodów zarówno osobowych jak i dostawczych. Zestawy asystentów Valeo można kupić w wersji podstawowej, wyposażonej w same czujniki lub w wersjach z wyświetlaczem LCD oraz kamerą cofania.

 

Ofertę produktową Valeo uzupełniały praktyczne szkolenia techniczne, prowadzone przez trenerów ValeoTechCare z wykorzystaniem specjalnie przygotowanego samochodu demonstracyjnego. „Nowością wśród szkoleń Valeo jest moduł dotyczący koła dwumasowego Vblade i najnowszych rozwiązań w tłumieniu drgań skrętnych silnika. Nasze szkolenia cieszą się bardzo dużą popularnością wśród mechaników” – mówi Agata Tomaszewska z firmy Valeo.

VARTA

Firma VARTA była kolejną, której udzielił się klimat trwających Mistrzostw Świata w piłce nożnej Rosja 2018, a to za sprawą akcji promocyjnej na stronie www.TypujKibicujWygrywaj.pl, w której za prawidłowe wytypowanie wyników meczów turnieju zdobywa się punkty i wygrywa nagrody związane z mistrzostwami. VARTA skupiła się również na promowaniu swojej oferty produktowej i usług.

 

„W tym roku koncentrujemy się na akumulatorach dedykowanych do samochodów z systemem Start-Stop wykonanych w technologii EFB i AGM” – powiedział Adam Potępa, Key Account Manager Power Solutions EMEA w firmie Johnson Controls, producenta akumulatorów VARTA. „Oprócz tego prezentujemy również nasz program testowania akumulatorów, który z sukcesami kontynuujemy od prawie 4 lat. Obecnie skupiamy ponad 2 tys. warsztatów, które zmieniły swój sposób myślenia o akumulatorach i podejście do ich testowania. Program polega na tym, że zachęcamy warsztaty do tego, aby swoje rutynowe czynności serwisowe rozszerzyły właśnie o testowanie akumulatorów. Dla mechanika to tylko dodatkowe 2-3 minuty poświęcone na pracę przy akumulatorze, które pozwalają na uniknięcie wielu nieprzyjemnych sytuacji czy też awarii na drodze. Kolejna rzecz to VARTA Partner Portal, w którym udostępniamy serwisom i mechanikom wiedzę w postaci elektronicznej, gdzie znajdują się informacje o lokalizacji danego akumulatora, czyli czy jest on zlokalizowany w przestrzeni silnikowej, bagażowej czy pasażerskiej. Znajdują się tam również informacje o dedykowanym akumulatorze do danego pojazdu oraz szczegółowe informacje dotyczące tego w jaki sposób należy wymienić akumulator w samochodzie z systemem Start-Stop” – dodał Adam Potępa. Tradycyjnie goście stoiska VARTY mogli też spróbować swoich sił w organizowanym przez wystawcę kole fortuny.

Victor Reinz

Na stoisku Victor Reinz goście targów mogli przyjrzeć się rozwiązaniom uszczelnień silnikowych na przykładzie silnika DV6 koncernu PSA. „W związku z tym, że nasza marka jest już kojarzona na polskim rynku od kilkudziesięciu lat, zmieniliśmy formułę prezentacji naszych produktów. Nie pokazujemy już samych uszczelek samochodowych, tylko kompleksowy model silnika, gdzie można sobie zaobserwować dokładny sposób montażu uszczelek” – powiedział Bartosz Czuba, Area Sales Manager Automotive Service Parts w firmie Victor Reinz. Poza samym silnikiem dodatkową atrakcją był konkurs w rzucie uszczelką na szpilki głowicy.

ZF Aftermarket

Na przestronnym stoisku firma ZF Aftermarket prezentował swoją bogatą ofertę marek ZF, SachsLemfoerderTRW. „Standardowo staramy się pokazać nie tylko same części, ale troszeczkę więcej technologii, całe podzespoły, m.in. hybrydową skrzynię biegów, a także Corner Module tylnego zawieszenia, zmodyfikowany w stosunku do tego, co prezentowaliśmy dotychczas. Mamy też kilka rozwiązań związanych z elektromobilnością. Prezentujemy także replikę samochodu Venturi Formuły E, z którą współpracujemy już od kliku lat. Początkowo była to tylko współpraca w zakresie zawieszeń Sachs przygotowanych na specjalne zamówienie tego zespołu. W tym roku samochód jest dodatkowo wyposażony w dwustopniową przekładnię produkcji ZF. Plan jest taki, aby z końcem tego sezonu wyścigowego cały napęd pojazdu pochodził już od nas” – wyjaśniał Tomasz Pędzikiewicz, menedżer ds. marketingu w firmie ZF.

Zdjęcia: Piotr CyganikJakub Grygiel 

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).