Problemy z zapłonem Volvo S60 po wymianie "dwumasy"

person Redakcja 10/10/2018

Problem z uruchomieniem silnika po wymianie dwumasowego koła zamachowego na przykładzie Volvo S60 I silnik 2.4 diesel objaśniają eksperci firmy Schaeffler.

Jeżeli po wymianie koła zamachowego nie można uruchomić silnika to jest to poważny powód do niepokoju. Po kilku godzinach naprawy, efekt może być katastrofalny. Na czym polega problem?

 

Po odczycie kodów błędów wskazania najczęściej dotyczą:

 

  • Błąd synchronizacji wał korbowy – wałek rozrządu
  • Błąd czujnika wału

 

Przestawienie faz rozrządu nie wchodzi w rachubę, pasek nie był demontowany, wiec skąd pochodzi problem? Może wiązki elektryczne?

 

Impulsator w postaci metalowego wieńca, znajduje się na DKZ. Dla grupy silników Volvo o pojemności 2401 cm3 jest w ofercie kilka kół, które różnią się nieznacznie. Najczęściej mylone przedstawiono poniżej.

 

DKZ o nr 415 0220 10 jest dedykowane do silnika 2.4 D5 120 kW o kodzie silnika D 5244 T.

Fot. 1 Zastosowanie koła 415 0220 10

DKZ o nr 415 0315 10 jest dedykowane do silnika 2.4 D 120 kW o kodzie silnika D 5244 T5

Fot. 2 Zastosowanie koła 415 0315 10

Niefortunny zbieg okoliczności z oznaczeniami spowodował, że oba kody silnika, które były montowane w tych samych modelach i mają tą samą moc maksymalną różnią się tylko jednym znakiem. O pomyłkę z doborem już łatwiej się nie da. Dlaczego więc Schaeffler pod marką LuK produkuje dwa koła do tego samego samochodu? Różnicą jest posadowienie impulsatora dla czujnika wału.

Fot. 3 Widok koła 415 0220 10 z impulsatorem czujnika wału

415 0315 10 ma przesunięty o 24 stopnie wieniec względem koła 415 0220 10. Pomyłka w doborze powoduje brak możliwości uruchomienia samochodu i kolejne godziny spędzone przy diagnozie przyczyny. Podsumowując, problem uruchomieniem silnika to często błędny dobór DKZ o ile jest wyposażone w wieniec do czujnika.

Fot. 4 Widok koła 415 3150 10 z inną pozycją impulsatora czujnika wału

Aby uniknąć błędów należy stosować się do najbardziej aktualnego katalogu, czyli online dostępnego na: www.repxpert.pl oraz www.schaeffler.pl/aftermarket.

 

artykuł sponsorowany przez firmę Schaeffler

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl