Europejscy producenci i dostawcy z branży motoryzacyjnej z zadowoleniem przyjmują Dialog Strategiczny dotyczący przyszłości europejskiego przemysłu motoryzacyjnego jako okazję do osiągnięcia rzeczywistego postępu na rzecz konkurencyjności branży.
„Nie ma już czasu na kolejne raporty. Dialog Strategiczny musi teraz przynieść realny wpływ, oparty na rekomendacjach Draghiego. Musimy przejść od podejścia opartego na karach do podejścia rynkowego i napędzanego popytem na rzecz transformacji. Jako priorytet natychmiastowy, działania UE muszą skupić się na rozwiązaniu problemu przytłaczających kar za zgodność z normami CO2 na 2025 rok dla lekkich pojazdów użytkowych. To kluczowy krok, by utrzymać konkurencyjność naszego przemysłu” – powiedziała Sigrid de Vries, Dyrektor Generalna Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).
„Dialog Strategiczny odbywa się w kluczowym momencie, kiedy presja regulacyjna, globalna konkurencja i słaby popyt na pojazdy wywierają ogromny nacisk na przemysł, spowalniając działalność, ograniczając zdolności inwestycyjne i wpływając na miejsca pracy. Tylko w 2024 roku sektor dostawców motoryzacyjnych ogłosił 54 tysiące zwolnień. Dostawcy motoryzacyjni są kluczowi nie tylko dla dobrobytu UE, ale także dla stabilności gospodarek regionalnych i lokalnych, jednak te fundamenty ulegają erozji. Nadszedł czas, by przemysł i decydenci polityczni zjednoczyli siły i podjęli zdecydowane działania na rzecz długoterminowych regulacji otwartych technologicznie” – dodał Benjamin Krieger, Sekretarz Generalny CLEPA, Europejskiego Stowarzyszenia Dostawców Motoryzacyjnych.
Europejska branża motoryzacyjna wzywa, aby początkowe rozmowy skupiły się na następujących priorytetach krótkoterminowych:
Szczegóły można znaleźć TUTAJ
Pod koniec ubiegłego roku grupa europarlamentarzystów Europejskiej Partii Ludowej (EPL) wezwała do rewizji zakazu stosowania silników spalinowych, neutralnego technologicznie podejścia zachęcającego do innowacji, tymczasowych środków łagodzących, które pomogą producentom samochodów uniknąć kar. „Domagamy się powrotu do neutralności technologicznej jako zasady przewodniej, przedstawiamy propozycje uniknięcia kar dla branży i proponujemy, w jaki sposób możemy jej pomóc. Mamy wyraźne oczekiwanie, że nasze propozycje zostaną odpowiednio uwzględnione przez Komisję Europejską. Wszyscy chcemy silnego, odnoszącego sukcesy europejskiego przemysłu motoryzacyjnego” – mówił wówczas Jens Gieseke, eurodeputowany, który jest odpowiedzialny za ten temat w Grupie EPL.
Źródło: ACEA, EPL
Chcesz być na bieżąco z informacjami? Obserwuj nas w wiadomościach Google: