Prawidłowa technika demontażu i montażu przewodów zapłonowych | MOTOFAKTOR

Prawidłowa technika demontażu i montażu przewodów zapłonowych

person Redakcja 6/11/2012

Jesienna plucha, wilgoć, a w końcu niskie temperatury i opady śniegu – wszystko to ma wpływ na obniżenie sprawności układu zapłonowego w samochodzie.

Dlatego warto zawczasu zadbać o właściwy stan techniczny poszczególnych jego elementów tak, aby rozruch silnika podczas zimnego poranka trwał kilka sekund i nie zamienił się w mroźną, niekończącą się opowieść.

Demontaż

Jeśli demontujemy stare przewody zapłonowe celem ich wymiany na nowe, każda technika jest dobra, ponieważ nie możemy im już zaszkodzić. Jednak nawet wtedy należy zachować szczególną ostrożność podczas wypinania przewodów z fabrycznych uchwytów. Chodzi o to, aby nie zniszczyć uchwytów, ani ich nie zgubić. Będą nam one przecież służyć do zamocowania nowych przewodów (w wybranych kompletach przewodów JANMOR nowe uchwyty są dostarczane w komplecie). Jeśli demontujemy przewody, które po wykonaniu naprawy silnika zostaną ponownie zamontowane, należy postępować tak, aby ich nie zniszczyć:

 

  • Starannie wypiąć przewody z fabrycznych uchwytów.
  • Oczyścić przewody i fajki sprężonym powietrzem.
  • Zdejmować fajki ze świec zapłonowych za pomocą specjalnego narzędzia – odpowiednio wyprofilowanych szczypiec. Zdejmowanie ich ręką, zwłaszcza, jeśli ciągniemy za przewód, nadwyręża połączenie końcówek z przewodami.

Montaż

Przed założeniem przewodów należy upewnić się, że nakrętki na świecach zapłonowych są prawidłowo dokręcone. Jeśli nie, należy je dokręcić. Uwaga – w nielicznych modelach samochodów przewody nakładamy na świece z pominięciem nakrętek. Należy na to zwrócić uwagę przy demontażu / montażu produktów.

 

Podczas montażu ważne jest nie tylko solidne osadzenie przewodów na świecach, i oczywiście odpowiednia kolejność, ale także pewne zamocowanie przewodów na silniku. Należy upewnić się, że wszystkie uchwyty przewodów znajdują się na swoim miejscu, są w dobrym stanie i prawidłowo przytrzymują przewody. Przewody nie mogą podczas pracy silnika ocierać się o jego elementy. Nie należy ich również umieszczać na zaolejonym podłożu – w razie potrzeby koniecznym jest uprzednie oczyszczenie zaolejonych elementów silnika.

 

Artykuł sponsorowany przez firmę Janmor

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).